mivec1989 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 (edytowane) Witam Panowie, Zwracam się do was z prośba o pomoc,mianowicie ostatnio moja B5 zaczęła kuleć.. wszystko było wporzadku do wymiany rozrządu, wymieniłem rozrząd wszystkie filtry paski olej itd..jednym slowem to co trzeba przy takiej operacji..Pewnego ranka wyszedłem do pracy odpalam audika, wszystko ok,zajechalem pod prace i zaczał nierówno pracować. Po godzinie wyszedłem do auta,cofajac do tyłu zobaczyłem kłęby siwo niebieskiego dymu ,i w tym momencie zaczął sie problem. po paru godzinach wracając z pracy do domu auto opdaliło jak zwykle bez problemu,pracowało normalnie, pomyślałem chwilowy kaprys diesla,lecz po przejechaniu 200-300m audiola zaczeła kopcić w dodatku pojawił się stuk w silniku i nie równe obroty,wszystkie objawy po połowie drogi do domu zniknęły..no może troche nadal kopcił,mam 8km do domu z pracy, dzis po dwóch dniach nie ruszania audi poszedłem sprawdzic jak zareaguje na inna temperature otoczenia. Kopci nadal jak lekko zwiekszę obroty, dym siwy ,lecz na parkingu jest czarna sadza,co to może być?? Dodam jeszcze,że zrobiłem na wymienionym rozrządzie bez problemu jakiesś 200 km i nie było żadnych problemów,mechanik sprawdzał logi pompek i wyszło +/- 0.5 więc stwierdził że kondycha ok,gdy problem się pojawił stwierdził że może to być pompka lecz nie usterka mechaniczna tylko problem może leżeć od strony elektroniki (cewki) nie jestem mechanikiem więc za wiele nie wywalcze swoimi domysłami,więc zwracam się do was. w tygodniu ogarne kogoś od VCDSa ale chce też zobaczyć co waszym zdaniem mogło się stać. Pewnie powielam temat lecz chciałbym żeby Ci co maja pojęcie mogli się wypowiedzieć indywidualnie do mojego problemu , z góry dzieki i pozdrawiam wszystkich klubowiczów.!!Mój silnik to 1.9tdi 116KM AJM PD Edytowane 8 Marca 2015 przez mivec1989
piotrsob1 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Śruba centralna na wale korbowym była odkręcana podczas wymiany rozrządu ? Może się poluzowała. Sprawdź kąt synchronizacji wałka rozrządu czy się mocno nie zmienia w czasie pracy silnika, jeżeli tak to jest poluzowana
mivec1989 Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Opublikowano 8 Marca 2015 Śruba centralna na wale korbowym była odkręcana podczas wymiany rozrządu ? Może się poluzowała. Sprawdź kąt synchronizacji wałka rozrządu czy się mocno nie zmienia w czasie pracy silnika, jeżeli tak to jest poluzowana Sprawdzę ale jeśli by tak było to jak by sie zmieniał to raz by kopcił raz nie ,a kopcenie jest cały czas.. chyba że się myle. mam jeszcze jedno pytanie czy tym autem wogóle można gdziekolwiek podjechać do mechanika na diagnostyke czy nie ruszać bo bedzie kaplica? ogolnie auto pracuje normalnie tylko że kopci strasznie..
goldi Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Skoro stało sie to po wymianie rozrządu zdejmij osłone zobacz jak tam pasek i tą synchronizacje wałka no chyba że taki zbieg okoliczności że turbo puszcza olej ale to by nie dymił na niebiesko
mivec1989 Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Opublikowano 9 Marca 2015 Witam Panowie,dziś po wizycie u Panów z TUNE - UP ,prawdopodobnie okazało się,iż źle leje jeden pompowtrysk, przewody cisnienia sprawdzone, ok , turbina sprawdzona również ,olej do dolotu nie leci, okazuje się że mam ponad stan na bagnecie lane było równe 4L oleju przy wymianie bo tyle wchodzi do AJMa.. Logi na kompie super,lepiej być nie mogło no ale jak to diagnoza wyszła okazuje się ,że ropa dostaje się do oleju,stad ta ostra woń spalin i kopcenie. Na co stawiacie głowica czy pompki szlak trafił. Fachowiec stawia ,że pompke szlak trafił a wymiana rozrządu w żadnym stopniu do tego się nie przyczyniła,poprostu pech. POZDRO CCCO
piotrsob1 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Ile tego oleju masz w silniku ponad stan? Powody przybywania oleju w AJM-ie mogą być dwa, nieszczelność pompy tandemowej lub nieszczelność uszczelniaczy pompowtrysków . Łatwiej podmienić pompę tandemową , od tego bym zaczął, jak dalej będzie przybywać, to wymiana uszczelniaczy na pompkach Pęknięcie głowicy można praktycznie na tym etapie wykluczyć, bo to niezmiernie rzadki przypadek w tym silniku
mivec1989 Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Opublikowano 12 Marca 2015 Ja bym stawiał również na to że pompowtrysk leje przez to że uszczelniacz sie sypnał.. no z tego co mi mówili to jakiś litr wiecej jest Po paru dniach audiczka lata aż miło, zestaw naprawczy na pompki załatwił problem, dziękuję wszystkim którzy próbowali pomoc w moim sprawie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się