Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem po wymianie koncówki drązka kierowniczego


hasik1978

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem, stukała mi koncówka drązka kierowniczego zostala wymieniona na nową i ustawiona zbieżnosc 2 razy za kazdym razem w innej stacji diagnostycznej i sciaga auto .Po pierwszej zbieżności sciagala w lewo a po drugiej ściaga w prawo...Zbieżność ustawiona prawidłowo ... Mechanik stwierdził ze moze byc to wina opon, jest to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożyć koła z tyłu na przód i bedzesz wiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość na diagnostyce powiedzial ze kólo jest pochylone ale jest w normie i to nie powinno iec znaczenia , a przed wymiana bylo wszystko okej nie sciagalo nawet przy 160

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A robiłeś pełną geometrie czy jedynie zbieżność?

Zrób tak jak kolega goldi mówi i bd wiadomo czy to wina opon czy też geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież z tyłu nic nie robiłeś jak jest koło przechylone w naszych autach z przodu ustawia się tylko zbieżność zrób jak napisałem wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież z tyłu nic nie robiłeś jak jest koło przechylone w naszych autach z przodu ustawia się tylko zbieżność zrób jak napisałem wyżej

Ja u siebie miałem 3 mm różnicy, ale nic nie odczuwałem podczas jazdy, dopiero na stacji diagnostycznej wyszła różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy to nachylenie czy przechylenie kola da sie jakos ustawic? Zbieznosc mialem na zielono jedna i druga strona 0.09 a to nachylenie kola z lewej strony bylo 1.23 a z drugiej 0.51


opony zmienione na nowe zbieznosc jeszcze raz ustawiona i dalej sciaga.. a nachylenie kola zostalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochylenie koła w B6 nie podlega regulacji.

Jak jest złe pochylenie to trzeba szukać przyczyny: zgięty wahacz, uszkodzona zwrotnica lub chgw co innego. Jak nie znajdziesz przyczyny to za bardzo sensownego rozwiązania nie ma, albo ja go nie widzę.

Opon nie ścina Ci? Szczególnie tej gdzie jest złe pochylenie?

W którą stronę ściaga aktualnie? Wrzuć wydruk z ustawienia zbieżności po jej wykonaniu.

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ścinało opony wczesniej bo ja auto mam od tygodnia i widac po oponach ze scina i teraz sciaga w prawo a kierownica prosto... nachylone koło jest lewe i obie opony są obie ścięte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba jakoś kiepsko. Ja jak pojechałem na zbieżność to mi najpierw powiedzieli że wachacze jeden do wymiany i dopóki tego nie zrobię to nie ustawia. Na dobrej stacji diagnostycznej powinni powiedzieć co jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacze byly sprawdzane i nie ma luzow zadnych jedynie byl na tej koncowce drązka i tyle zostalo wymienione.... a nachylenie kola dalej jest ... jeszcze pytanie jezeli geometria z tylu jest przestawiona moze byc to przyczyna sciaganie? nie patrzylem jeszcze na tyl jutro podjade moze jest cos przestawione i sprawdze to na innej stacji diagnostycznej, bo na tej co dzisiaj bylem nic mi nie mowili... a 3 razy zbieznosc ustawiali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie jesli mamy cos nie tak ze zbieznościa to powinnismy zrobić pełną geometrie, ustawianie samej zbieżności to pół srodek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjade jutro zrobic geometrie jeszcze moze tyl jakos sie przestawil albo co zoabczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie jesli mamy cos nie tak ze zbieznościa to powinnismy zrobić pełną geometrie, ustawianie samej zbieżności to pół srodek.

ale co poza zbieznoscia chcialbys z przodu ustawiac...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest krzywy jakis wahacz to ci to powiedzą. Ustawienie zbieżności przeważnie na jakims starym geometrycznym sprzecie kosztuje ok 50-70zł geometria komputerowa ok 100-120, jak dla mnie to jest odpowiedzią ktorą metode trzeba stosować.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest krzywy jakis wahacz to ci to powiedzą. Ustawienie zbieżności przeważnie na jakims starym geometrycznym sprzecie kosztuje ok 50-70zł geometria komputerowa ok 100-120, jak dla mnie to jest odpowiedzią ktorą metode trzeba stosować.

Co do starego sprzętu do geometrii to znam kolesia który ogarnia wszystkie auta począwszy od subaru skończywszy na Evo kolejki są do niego takie ze trzeba czekać ok 2 tyg chyba ze akurat zwolni się miejsce a sprzęt ma stary nie komputerowy.. Drugi przykład koleś robił mi komputerowo geometrię i auto zostawialo 4 ślady. Sprzęt jest ważny ale najważniejsza wiedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...