Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie są różnice w wałach korobwych między manualem automatem ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

Jeśli ktoś przerabiał ten temat proszę pomoc. Jak to w końcu jest, są rozbieżne inforamcje na różnych forach . Co do do czego w końcu pasuje i do czego nie. Mam silnik aeb kupiny od manula a skrzynia Tiptronic(był anb, ale sie rozpadł) czy to razem zagra po usunięciu niepotrzebnych rzeczy z wału i przykręceniu wienica z automatu i skręcenia go ze sprzęgłem hydrokinetycznym.

Proszę o opinie

Opublikowano

Kiedyś miałem zwykłe 1.8 (to samo tylko bez osprzętu turbo) w automacie i zmieniałem słupek silnika wzięty z manuala. Wystarczyło tylko wywalić łożysko igiełkowe w czopie wału korbowego od strony skrzyni, a resztę przełożyć z automata. Żadnych problemów nie ma do dzisiaj, więc śmiało przekładaj.

Opublikowano (edytowane)

no to już wszystko wiem ,niestety to sa różne wały różnica 5-6 mm na korzyść manuala różnie zafrezowane konice od strony skrzyni.Pytanie co robić wyjąć wall i dać do stoczenia i zrobienia na wzór automatu czy szukać drugiego?albo obciąć nadmiar i po sprawie:)

potwierdza się ten link http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-108128.html

koleś opisuje identyczną sytuację w pasku 1.8 T nauczka dla mnie że na oko to można..ale dupeczki obcinać :facepalm:

Edytowane przez gajtas
Opublikowano

kolego tak patrze po numerach katalogowych jak to u mnie wyglądało.

i tak wał nr. 058 105 019 C był w silnikach (AEB/ANB - 1.8T i ARG - 1.8) z automatyczna skrzynia biegów

a wał nr. 026 105 101 R był w silnikach (AEB/ANB - 1.8T i APT - 1.8) z manualna skrzynia biegów.

ja właśnie zmieniałem silniki z tymi dwoma walami (ARG na APT) i tylko tak jak wspomniałem wywaliłem łożysko igełkowe, a resztę przełożyłem ze starego silnika, więc tym bardziej u Ciebie wszystko spasuje, bez kombinacji jakiegoś toczenia czy zmian wałów.

Opublikowano

kolego napisze teraz co jest a nie co wychodzi z etki.Mianowicie inaczej zatoczone sa wały na moim wale od aeb jest stożek plus stożek jest również na sprzegle hydrokinetycznym przy próbie skręcenia tego razem nie ma szans wałem nie obrócisz kluczem ciężko z przedłużka, wystarczy lekko popuścić śruby i już idzie lekko kręcić ,wychodzi na to że sprzęgło opiera się o wał jest wciskane w skrzynie i stawia opór, można zajechać rozrusznik i skrzynie, więc nie jest możliwe to połączenie na wale od anb jest miejsce na stożek żeby się tam zmieścił inne toczenie, coś trzeba zmienić i znaleźć te 7-8mm i powinno być git

Opublikowano

a to jeszcze inaczej u Ciebie jest. to faktycznie jakiś problem z tym jest, bo widzisz etka pokazuje jedno, a rzeczywistość co innego. u mnie nie było tyle komplikacji.

z wymiana wału wiązało by się zaraz wymiana wszystkich panewek, sprawdzaniu wału na owalizację itd. koszta się robią.

chyba najłatwiej było by jakoś stoczyć, sfrezować końcówkę wału w miarę równo.

Opublikowano

dokładnie o tym myślę

z drugiej strony taki numer to lipa, nie daj boże coś krzywo pójdzie konwerter dostanie bicie i po zawodach-najchętniej to zamieniłbym te silniki żeby nie nie kombinować ale będzie ciężko pewnie qrw... się naczytałem że to samo i teraz problem

kupiłem już silnik od automata...pozdr

Opublikowano

Podłaczę się do pytania. Jakie są szanse, że silnik APU z automatu będzie pasował zamiast AWT z manualem?

Opublikowano

Pomijając ze Apu różni się od Awt inna konstrukcja i nie będzie wszystko plug&PLAY. To kwestia założenia na ten silnik kompletnego sprzęgła jest chyba możliwa i połączenie ze skrzynią również, ale ręki sobie nie dam uciąć. Weź w rękę sufmiarke albo aparat pomierz i będziesz wiedział.

Opublikowano

Brak jest fazatora i miska inna, ale to mam.
Doczytałem w necie, że silnik z automatu nie będzie pasował do manuala. Na odwrót będzie ok.
Chętnie bym pomiierzył, ale mam 100km po ten silnik tak więc...
A wiesz może jak przedstawia się sprawa z AEB, ten jest od manuala, ale czy podejdzie zamiast AWT? Same słupki będę zmieniał.

Opublikowano

No ja właśnie zmieniałem AEB zamiast Anb i wszystko było ok, gdyby nie tem wal,.... AEB nie ma też egr w głowicy brak przelot,ale to nie problem i pompa wody na pasku klinowym juz prędzej by brał tego AEB skoro jest od manualna resztę gratów dopasujesz

Opublikowano

Ajj. Skoro pompa wody na pasku klinowym to trzeba inne kólko na wał, co za tym idzie będą problemy z alternatorem i pompą wspomagania

Opublikowano

Tak bo awt to już nowsza konstrukcja była i inne rozwiązania AEB ma napęd pompy oleju wałkiem pośrednim z rozrzadu a awt juz jest chyba na łańcuszku bezpośrednio zebatka z wału

Opublikowano

Ok to będę szukał AWT i też tylko od manuala. No ciężki temat widzę.

Opublikowano

Niby nie, bo wiele osób mnie przekonywało ze przekładają skrzynie automatyczne na manual i wszystko gra... Może i tak. Tylko jak chce się silnik podmienić to już tak wesoło nie jest bo tych typów 1.8t 150 km jest sporo młodsze ib starsze konstrukcje. I tak np AEB,apu,Ajl,anb,to podobne konstrukcje chciaz juz wspominaliśmy różnice to już awt bliżej do takich jak avj.

Lepiej szukać czegoś właściwego po oznaczeniach bo późnej się człowiek wk***ia i trzeba rzeźbic. Gratów co prawda masa jest na necie ale jeśli nie trzeba to po co sobie życie komplikować. Pozdr i powodzenia

Opublikowano

A więc tak, silnik od manuala do automata pasuje, ale od automatu do manuala już nie. Jest tak przynajmniej przy AEB. Poszukam AWT, w końcu nie tylko A4 z nim wychodziło. Jeśli się nie będzie nic sensownego, to zrobię remont tego co mam.

Opublikowano

Nie, od manuala do automatu nie wlozysz sprawdziłem na własnej skórze odwrotnie nie sprawdzałem, dlatego napisałem ze jeśli jest zamontowania sprzęgła na wale od automata to wydaje mi się ze można to zrobić bo wielu ludzi zmieniało skrzynie na manualna i wszystko grało,

Opublikowano

A widzisz, czytałem na chyba audi sport. Silnika od automatu nie wlozysz do manuala, za to silnik od manuala do automatu juz tak. Być może zależy to od kodu silnika. Tak czy inaczej nie będę kombinował z mieszankami automat manual.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...