Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd EGR - jak wymontować zawór?


poczekaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Panowie, jest następujący, z tego co widziałem w necie dość powszechny problem - mianowicie błąd EGR

001025 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 002 - Lower Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 34
Mileage: 225733 km
Time Indication: 0

Coraz częśćiej zaświeca mi się MIL. Zacząłem od czyszczenia kolanka, w które doprowadzane jest powietrze od EGR i te dziurki były nieźle przytkane. Teraz chciałbym zajrzeć do EGR, bo problem nie ustąpił. Z tego co widzę dostęp do śrub niestety nie jest taki idealny.

Czy odkręcenie kolektora ssącego wystarczy, żeby się dobrać do EGR? Nie chcę się brać za robotę, dopóki nie będę wiedział czego się spodziewać, żebym nagle nie został z rozebranym samochodem jak trzeba będzie gdzieś jechać. Proszę zatem o rady od osób, które już to robiły.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zaślepiłem EGR, Turbina zdecydowanie szybciej wstaje a też z nim miałem problemy. teraz problem ustał ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi to chodzi po głowie, ale pierwszą szansę chcę dać czyszczeniu i pozostawieniu wszystkiego tak jak przewidział to producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wczoraj przez zagraniczne forum trafiłem na polskie forum, gdzie jest instrukcja jak dojść do EGR. Wpisz w googlu "Wymiana kolektorów ssących w silnikach 2.7 i 3.0 TD" i będzie kilka zdjęć. Brakuje mi takiego długiego imbusa, więc się zaopatrzę i w któryś weekend zabiorę do czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku czyszczenie pomagało na krótki czas, zwykle problem wracał po tygodniu. Odkąd zaślepiłem EGR nie to auto aż chce się nim jezdzic:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za namiar " poczekaj ".

Ja też zmierzam w kierunku zaślepienia EGR ale to nie tak proste jak u ciebie mjmesiu. Ja dodatkowo muszę usunąć systemowo EGR, by nie widział błędu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym problem ustępuje po samym wyczyszczeniu kolanka między przepustnicą a kolektorem. Inni mówią, że wymiana EGR na nowy nie rozwiązuje problemu. Zdarza się, że trzeba zmienić chłodnicę spalin, a to jest koszt ok 1500 zł, a sam EGR ok 450 zł. Wyprogramowanie + zaślepienie kosztuje ok 400 i ja dzisiaj właśnie doczytałem i jestem na rozdrożu, zastanawiając się czy w ogóle warto się grzebać i bawić w czyszczenie, czy nie rozwiązać problemu raz na zawsze. Ogólnie opinie po zaślepieniu są pozytywne.

Edytowane przez poczekaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i postanowione. Jestem na ponniedziałek umówiony na usunięcie. W kolejny weekend będę sporo jeździł, to opiszę wrażenia.

Edytowane przez poczekaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz, że za wiedzę, a dwa że troszkę jest dłubania żeby EGR wyjąć i zaślepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co wyjmować EGR :huh:

Wystarczy zaślepić - dwie śrubki luzujesz, wkładasz gotową zaślepkę :) ( kupujesz na alledrogo ) + podkładki, by było szczelne połączenie i programowo zmieniasz mapę :(!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No racja, spojrzałem teraz na aukcję z zaślepką i faktycznie odbywa się to przy kolanku, gdzie jest dobry dostęp, a nie pomiędzy EGR a chłodnicą spalin, wiec roboty na 5 min. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem i byłem przekonany, że trzeba wybebeszać EGR.

Edytowane przez poczekaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też!, ale nauka nie idzie w las :wink:

Zaślepkę już mam i jestem umówiony na przyszły tydzień z robotą i przy okazji usuwam klapki plastikowe z kolektorów!!! :banan:

Za jednym machem dwa problemy :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba zaślepiać, ale zmniejszenie pojemności powinno zwiększyć ciśnienie w kolektorze.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziemy najpierw testować EGR :angry:

A kolektory przy okazji sprawdzimy w jakim są stanie :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...