Rider Opublikowano 13 Października 2008 Opublikowano 13 Października 2008 Panowie robił ktoś przekładkę silnika z 1,8 20v na 2,8 V6? Podzielcie się wiedzą w tym temacie.Planuję wrzucić wiekszy motor w moje A4 i myślę o 2,6 lub 2,8 i chciałbym zebrać jakąś wiedzę w tym temacie. Na ile jest to skomplikowane i łatwe do zrobienia. Robiłem takie przekładki ale z A4 byłby pierwszy raz. Dodam ze będę miał dawcę z Anglii (kompletne jeżdżące auto) Pomocy....
Rogalotti Opublikowano 14 Października 2008 Opublikowano 14 Października 2008 Bardziej rozwojowy, tak samo mocny i mniej kosztowny w przeróbce nie byłby 1.8T ? Pozdrawiam
poziek Opublikowano 14 Października 2008 Opublikowano 14 Października 2008 Zdecydowanie poszukaj 1.8T
Rider Opublikowano 14 Października 2008 Autor Opublikowano 14 Października 2008 Ok.Przekonaliście mnie....Tylko teraz ta sama kwestia...Czy ktoś to robił i na ile jest to skomplikowane? Czy potrzebna będzie wymiana całego silnika i sterownika czy tylko dołożenie turbiny wystarczy......?
adams78 Opublikowano 14 Października 2008 Opublikowano 14 Października 2008 Dołożenie turbiny daruj sobie. Kup silnik 1.8T, sterownik też do wymiany. Jeśli masz dobry dostęp do anglików, nie powinno być kłopotów ze zdobyciem silnika z osprzętem i kompletną wiązką elektryczną za rozsądne zeta. Przed przekładką wywal kata - potem będzie dużo trudniej. A wkrótce zaczniesz dalej razać, aby dodać kucyków. 1.8T to bardzo wdzięczny stworek...
Rider Opublikowano 14 Października 2008 Autor Opublikowano 14 Października 2008 I teraz wdając się w szczegóły-które kable muszę zmienic,wiem ze poleci okablowanie silnika, wiązka do sterownika....ale czy coś jeszcze np. reszta instalacji,zmiana licznika itp.Napiszcie bardziej konkretnie. Ja swego czasu zdłubałem tak TIPO 2.0 16 V z wersji 1.4 na gaźniku i tam było wszystko inne łącznie z licznikiem i kompletną instalacją,zajęlo mi to masę pracy i nerwów.Niechciałbym bebeszyć auta kompletnie w celu zmiany instalacji.Ps-ktos z Was juz to robił?
adams78 Opublikowano 15 Października 2008 Opublikowano 15 Października 2008 Z tego, co wiem, różnica tkwi w sterowniku. Reszta bez zmian, więc kupno silnika z wiązką rozwiąże problem.
Rider Opublikowano 26 Października 2008 Autor Opublikowano 26 Października 2008 Panowie a czy mój silnik 1.8 20v (125KM) różni się czymś wiecej od tego z turbiną.Mam tu na myśli blok silnika,wał itd. Jesli doły obu silników są takie same to może istnieje możliwość założenia głowicy z kolektorami i turbiną do mojego silnika i do tego reszta czyli kable i sterownik.Znacznie ułatwiło by mi to przeróbkę a dodam że mój silnik jest w bdb stanie (najechane ma dopiero 115 tys km) no i nie trzebaby go wyciągać.
tony_tr Opublikowano 27 Października 2008 Opublikowano 27 Października 2008 Dostałeś juz odpowiedź na to pytanie... Rób swapa na 1.8T
poziek Opublikowano 27 Października 2008 Opublikowano 27 Października 2008 Panowie a czy mój silnik 1.8 20v (125KM) różni się czymś wiecej od tego z turbiną.Mam tu na myśli blok silnika,wał itd. Jesli doły obu silników są takie same to może istnieje możliwość założenia głowicy z kolektorami i turbiną do mojego silnika i do tego reszta czyli kable i sterownik.Znacznie ułatwiło by mi to przeróbkę a dodam że mój silnik jest w bdb stanie (najechane ma dopiero 115 tys km) no i nie trzebaby go wyciągać. Różni się i to znacznie. Tłoki, korby, wał to na początek. To nie ma sensu. Kupuj 1.8T z wiązką elektryczną i podmieniaj silniki
Rider Opublikowano 27 Października 2008 Autor Opublikowano 27 Października 2008 no to już coś wiecej wiadomo....W takim razie zabieram się za przygotowania do Swapu.A czy mogę silnik 1.8T zapiąć do zwykłej skrzyni automatycznej z mojego 125 konnego 1.8 20v
poziek Opublikowano 27 Października 2008 Opublikowano 27 Października 2008 no to już coś wiecej wiadomo....W takim razie zabieram się za przygotowania do Swapu.A czy mogę silnik 1.8T zapiąć do zwykłej skrzyni automatycznej z mojego 125 konnego 1.8 20v Niestety nie posiadam wiedzy na ten temat...sugerowałbym jednak manuala
adams78 Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 A czy mogę silnik 1.8T zapiąć do zwykłej skrzyni automatycznej z mojego 125 konnego 1.8 20v Stary, pomyśl nad zmianą auta na 1.8T manual quattro. Naprawdę, automat odbiera największą część z całej przyjemności ujeżdżania 1.8T. Kupno samego silnika i podmiana to koszty i ryzyko, które lepiej ponieść na zmianę auta. Pomyśl nad tym spokojnie, jestem przekonany, że nie pożałujesz...
gregory Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 no to już coś wiecej wiadomo....W takim razie zabieram się za przygotowania do Swapu.A czy mogę silnik 1.8T zapiąć do zwykłej skrzyni automatycznej z mojego 125 konnego 1.8 20v Jeśli chcesz normalnie pojeździć tym autem daruj sobie automata. Nikt w pl ci nie zestroi sterownika skrzyni z twojego wolnego ssaka z nowym ECU 1.8T tak aby auto normalnie jeździło i normalnie zmieniało biegi. Jeśli się uprzesz na swapa w tym aucie to czeka cię wymiana kompletnego silnika+wiązka elektryczna silnika+skrzynia- do tego półosie,rozrusznik, koło zamachowe, sprzęgło, dwie łapy, poduszki skrzyni, pedały, lewarek, zmiana kodowania silnika, zmiana kodowania zegarów. Reasumując wymiana całego układu napędowego. Zapewne jeszcze coś pominąłem. Jednym słowem daruj sobie swapa w aucie które aktualnie posiadasz jeśli nie masz grubego portfela i nerwów ze stali.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się