Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AFN] Ocena stanu silnika tdi


kamda89

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam auto z silnikiem 1.9 tdi (afn) nie ukrywam że brakuje mi trochę mocy dlatego mam mały dylemat czy sprzedać moje auto i kupić coś mocniejszego czy zainwestować w obecne auto. Moja decyzja będzie uzależniona od stanu silnika (bez osprzętu bo ten pewnie pójdzie do zmiany) jeśli będzie zdrowy to bawimy się w tuning jeśli nie to będę szukał czegoś innego. Moje pytanie brzmi jak dokładnie sprawdzić kondycje silnika tdi???

1. Ciśnienie sprężania na zimnym silniku.

Ale co jeszcze?

Edytowane przez kamda89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok chociaż czy logi nie mówią głównie o osprzęcie jak turbo, wtryski, przepływka, pompa itp?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia stanu wężyków podciśnienia jeżeli są w złej kondycji to też mogą być przyczyna braku mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki podciśnienia mnie rozbawiły :)Najpierw zmierz kompresje, następna sprawa to czy bierze olej, kolejna to pompa chyba ze masz zamiar wsadzać 11mm. Na wyczucie trzeba ocenić sprzęgło. Na sam koniec zrob logi aby potwierdzić to co sprawdzałeś ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez jaj. Logi na początek. Można podejrzeć,np czy turbo pompuje i wysterowuje się prawidłowo,czy przeplywka nie podcina, jak zachowują się korekcie itd.

Dopiero po tym można się babrać w pomiar ciśnienia sprężania itd.

BTW Zauważyłem, ze co niektórzy na tym forum boją się logów jak ognia.

Edytowane przez Lukasz_N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od ciśnienia cylindrów później określ się jaka moc by cię zadowalała czy np . 150 KM ci starczy i ile chcesz kasy wydać na modyfikacje w dziale czip tuning jest opis jaką moc uzyskasz jakimi modyfikacjami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu to jemu chodzi o to ze 110km to juz za mało i chce sie dowiedziec czy ma baze do modów. Baza to słupek i czapka czyli kompresja i pobór oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu to jemu chodzi o to ze 110km to juz za mało i chce sie dowiedziec czy ma baze do modów. Baza to słupek i czapka czyli kompresja i pobór oleju

Dokładnie kolego o to mi chodziło. Logi robiłem i wyglądają ok. Powiem więcej robiłem chipa ostatnio i jest ok 140km, niestety moment ograniczony z powodu drgań dwumasu. Mimo to autem jeździ się już dużo lepiej. Myślę że gdybym zrobił go na 160-170km to by mi wystarczyło. No i tu pojawia się sedno sprawy chce sprawdzić czy silnik jest zdrowy żeby inwestować w sprzęgło, czy ewentualnie większe turbo czy wtryski.

Podsumowując: do sprawdzenia kompresja i pobór oleju. Czy jeszcze jakieś wskazówki??

Edytowane przez kamda89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można sprawdzić jeszcze korekcje na wtryskach... wstępnie poznasz stan wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja sprawdzona, według mechanika wygląda książkowo, od 28 do 30 bar. Co myślicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kompresji wazne jest aby nie było duzej róznicy miedzy cylindrami, jesli na wszystkich jest 28-30 to jest git. Teraz rób logi i wszystko bedzie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnej chwili zrobię logi, mam jeszcze mały problem z odpalaniem raz pali od strzała a raz po 3-4 obrotach. Myślałem własnie że to słaba kompresja ale jednak nie, może coś wyjdzie w logach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy od filozofii.

jeżeli poniesiesz nakłady celem uzyskania zwiększenia mocy, gdy będziesz chciał sprzedać nikt tego nie uwzględni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy od filozofii.

jeżeli poniesiesz nakłady celem uzyskania zwiększenia mocy, gdy będziesz chciał sprzedać nikt tego nie uwzględni.

Wydaje mi się że w każdym wypadku inwestycji w auto tak jest bo ciągle traci na wartości nie ważne co by tam było robione, oczywiście nie dotyczy to aut zabytkowych, w ich przypadku jest odwrotnie..:)

Więc tak auto po programie, egr, przepływomierz, wyłączone.

Oto logi:

STATYCZNE:
BASIC SETTINGS:
DYNAMICZNE:
Co myślicie??
Tak jak pisałem wcześniej małe problemy z odpalaniem, ale sprawdziłem wczoraj świece i 2 do wymiany, tylko jakie to ma znaczenie przy aktualnych temperaturach?? czy świece też coś mają do odpalania??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli temp na dworze jest powyżej +5C swiece nie maja wpływu na odpalanie. Zdrowy AFN przy temp 0C bez zadnej działającej świecy powinien odpalić od strzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli tak to trzeba będzie szukać przyczyny, logi ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...