Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A6 avant 2.0TDI NL /turbo CAHA/drugi intercooler/ 200KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam.Na forum jestem już jakiś czas ale jakoś nigdy nie zakładałem tematu ze swoim autem.
Ze względu na kilka modyfikacji jakie auto niedawno przeszło i pewnie jeszcze kilka przejdzie postanowiłem zrobić własny temat.
A wiec do rzeczy.Auto mam już kilka dobrych lat.Przejechałem nim około 70tyś.
Niedawno coś wpadło do silnika(sprawa z archiwum X) trzeba było zrobić swapa.
Kupiłem silnik BKD z Jetty 2009r i stary wyleciał.Podczas wymiany silnika wyszło że i turbo trzeba wymienić na nowe.
Kupiłem CAHA wraz z kolektorem i wypruty pdf z flanszą pod CAHA(tu podziękowania dla peter22)
Wczoraj poskładane wszystko do kupy i dzisiaj pierwsze 50km na nowej suszarce.
Mimo że auto jeszcze nie strojone to od razu lepiej ciągnie,silnik jakby ożył z martwych :banan::banan::banan:
Wcześniej miałem już kilka samochodów z grupy AUDI - A3 1.8T ,sportbacka 2.0TDI i A4 1.9TDI 130KM
Ale najpierw fotka starej A4 bo w sumie jesteśmy na forum A4 ;-)
9fba96095df44b49med.jpg
A teraz kilka słów o A6.
A6 avant z 2006r.
2.0TDI 140KM kupiona z udokumentowanym NAP przebiegiem 250tyś
6 biegowa skrzynia biegów
bixenon z samopoziomem
spryskiwacze lamp
ledy przód i tył
parktronic tył i przód z wizualizacją
coming-leaving home
pakiet ambiente lighting z ledami pod nogami i w boczkach
lusterka zewnętrzne z podświetlaniem led
koła 18 cali
ogumienie continental sportcontact 3 245/40/18
skórzana tapicerka z welurowymi siedziskami
siedzenia z możliwością pompowania odcinka lędźwiowego
multifunkcyjna kierownica
nawigacja
bluetooth
zmieniarka na 6 CD
Przez te kilka lat parę rzeczy się wyrzezało.Zresztą wszystko jest na foto.
Zaraz po zakupie.

13d7c33cf9d2a500med.jpg
7261b2c7e26e48ddm.jpg
307b93c20ab5a1d2m.jpg
5ac5cb4cf9c90181m.jpg
e6a897dcdce55debm.jpg
f40639594a2c0ec6m.jpg
0451631568f78653m.jpg

I po kilku modach.

-nowe koła Rotor

-ledy S6

-grill S6

-przyciemnione szyby

-lotka S-line

-końcówki wydechu S-line

-podświetleni tablicy led

-DVD w zagłówkach

-lewarek S-line

-turbo CAHA 170pk

925f4bdb9c4feb4amed.jpg

219495c96e4d9382med.jpg

3cc0b91ab218d06fmed.jpg

3d685097c69645f9med.jpg

098c2cb44e27a500med.jpg

d99b911eb0d19c5emed.jpg

2394a01eeb0a187emed.jpg

82f60b2b475a0a62med.jpg

312a17f9de53f836med.jpg

16b7a570dff8afeamed.jpg

30bd83aacb895cd3med.jpg

37f3dbc22a8e9139med.jpg

2261f74de23dc06bmed.jpg

Edytowane przez tommy24
Opublikowano

Śliczna kolego bezawaryjności :) jest kox :kox::naughty:

Opublikowano

Super , teraz pozostała do zmiany kierownica żeby pasowała do nowej gałki :o)

Opublikowano

Super się prezentuje po modach. A jak ten silnik 140KM daje rade? Wszyscy mówią że za mały do takiej budy, jak w porównaniu do A4 czuć różnicę że słabiej się zbiera? Sam noszę się z zamianą, 2,7 i 3,0 TDI trochę mnie przerażają kosztami utrzymania, a mi głównie chodzi aby zmienić na coś większego i wygodniejszego? Ewentualnie chip na 170KM i powinno dawać radę

Opublikowano

Silnik jak silnik - masą C6 wcale za dużo od B8 nie odstaje, a jedynie odczucie jest inne, przez wielkość auta , wyciszenie i wygodę podróżowania ;) Rakiety i tak się nie zrobi, a i V6 to nie będzie, ale jeździć jeździ :)

Gość harry19-19
Opublikowano (edytowane)

śliczna jest , sporo modów poszło , bezawaryjnosci

Edytowane przez harry19-19
Opublikowano

Jak sie mądre mody zrobi to bedzie dorównywać osiągami 3.0 . A spalanie mniejsze przy normalnej jeździe i obsługa auta tez tansza

Opublikowano

Dzięki za pozytywne komentarze,fajnie że sie podoba.

Ja wziąłem 2.0TDI głównie ze względu na koszta w NL.

Za 2.0 płacę już ponad 150euro miesięcznie plus 80 euro ubezpieczenia a 3.0 jeszcze droższy plus większe spalanie.

Do 3.0TDI są praktycznie wszystkie w automacie,a ja chciałem w manualu. Jak się tu taki automat rozsypie to koszta są masakryczne.

Więc rozsądek podpowiadał mi 2.0TDI.

Wiadomo rakieta to to nie jest ale dla ''młodego'' ojca rodziny wystarczy.

Różnica pomiędzy A4 a A6 w przyspieszeniu jest znikoma.

Tak jak peter22 pisze po kilku mądrych modach dynamiką dorównuje 3.0TDI.

Teraz szukam jeszcze prawego intercoolera z silnika CAHA,bo u mnie jest tylko lewy.

Ciężko trafić kompletny z wężami,a w aso ceny powalają.

Później pozostanie poskładać i można stroić w PL bo tu to tylko gotowce wgrywają.

Opublikowano

od turbo benzyny jest taki sam IC

Opublikowano

od turbo benzyny jest taki sam IC

Wiem mam numer części. Chodzi o to żeby był komplet z wężami.

Jak zakładałem turbo to podjechałem do aso po wąż turo-intercooler co by pasował pod CAHA,wiesz ile krzyknęli za 30cm gumy ? 210euro :kox:

Gość harry19-19
Opublikowano (edytowane)

to i tak nie dużo bo wąż od turbiny kosztuje w ASO 225 Euro :D mowa o silniku a4 b6 1.9 tdi

Edytowane przez harry19-19
Opublikowano (edytowane)

Następne graty zakupione .

Drugi cooler co by za ciepło nie było w piecu.

30665cf9fe76eddfmed.jpg

Edytowane przez tommy24
Opublikowano

Następne graty zakupione .

30665cf9fe76eddfmed.jpg

Opublikowano

co się stało z silnikiem,ze trzeba było az wymieniac caly

Opublikowano

a sprawdzałeś w jakim stanie jest twój IC na aucie . Wadą fabryczną jest że się rozszczelniają . szkoda że nie poszedłeś w jeden centralny

Opublikowano (edytowane)

Tracer90 cos wpadło do drugiego cylindra i narobiło bałaganu.Zdecydowałem że wymienie silnik zamiast remontować stary.

Peter22 właśnie dzwonilem do tunera co mi go bedzie stroić, i powiedział że na tych dwóch wyjdzie tak samo jak na jednym centralnm a żeźby mniej i koszta mniejsze.
Zobaczymy jak wyjdzie w praktyce.Jak sie uda to w maju strojenie.
Co do szczelności mojego to nie sprawdzałem ale gostek co mi swapa robił mówił że cooler jest OK,poza tym auto fajnie ciągnie więc musi być ok.

I cooler już na miejscu.W sumie filozofii wiele nie ma. Trzeba najpierw pozbyć się tłumika szumów( czy co to tam jest ;-) ) i wieszaka od niego.

ed471104fb608fc7med.jpg

Trzeba założyć wieszak pod nowy cooler i można zaczynać montaż. Rura w wersji 170KM jest trochę inna więc musimy naszą(140KM) trochę przyciąć .Na zdjęciu widać o ile aluminiowa rura jest za długa.

49b9351a531992e0med.jpg

Po obcięciu rury nie ma ona frezowanej końcówki jak w oryginale, więc ja dla pewności dałem dwie opaski żeby sie tam nie rozłączyło.

W sumie na podnośniku było by na pewno prościej ale i bez niego sie da.Ja zrobiłem to w 2 godziny pod domem.

c1041fc52ed1447cmed.jpg

7e337ab7327037a5med.jpg

Teraz jedynie pozostaje strojenie. Termin już umówiony ;-)

Edytowane przez tommy24
Opublikowano

może być tak , że te dwie opaski nie dadzą rady. Trzeba było naspawać brzeg. Trzeba było zainwestować w mocniejsze opaski .

Opublikowano

No tak się akurat składa że nie mam spawarki do aluminium ;-)

Jeśli puści to będę dalej kombinować. Zobaczymy co na to powie tuner.

Opublikowano

Trzeba jeszcze pamiętać o zmianie kratki na tą z otworem......

Do montażu drugiego coolera potrzebny prawy cooler, wieszak do niego i kratka plus dwie opaski...? czy coś jeszcze???

A czy już zauważyłeś jakąś różnice .......

Opublikowano

fmic.pl mają profi opaski,te są słabe i szczerze wolałbym wymienić je bo balbym się w trasę jechać jak Ci wąż spadnie :-/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...