tommy24 Opublikowano 23 Marca 2015 Opublikowano 23 Marca 2015 (edytowane) Witam.Na forum jestem już jakiś czas ale jakoś nigdy nie zakładałem tematu ze swoim autem. Ze względu na kilka modyfikacji jakie auto niedawno przeszło i pewnie jeszcze kilka przejdzie postanowiłem zrobić własny temat. A wiec do rzeczy.Auto mam już kilka dobrych lat.Przejechałem nim około 70tyś. Niedawno coś wpadło do silnika(sprawa z archiwum X) trzeba było zrobić swapa. Kupiłem silnik BKD z Jetty 2009r i stary wyleciał.Podczas wymiany silnika wyszło że i turbo trzeba wymienić na nowe. Kupiłem CAHA wraz z kolektorem i wypruty pdf z flanszą pod CAHA(tu podziękowania dla peter22) Wczoraj poskładane wszystko do kupy i dzisiaj pierwsze 50km na nowej suszarce. Mimo że auto jeszcze nie strojone to od razu lepiej ciągnie,silnik jakby ożył z martwych Wcześniej miałem już kilka samochodów z grupy AUDI - A3 1.8T ,sportbacka 2.0TDI i A4 1.9TDI 130KM Ale najpierw fotka starej A4 bo w sumie jesteśmy na forum A4 ;-) A teraz kilka słów o A6. A6 avant z 2006r. 2.0TDI 140KM kupiona z udokumentowanym NAP przebiegiem 250tyś 6 biegowa skrzynia biegów bixenon z samopoziomem spryskiwacze lamp ledy przód i tył parktronic tył i przód z wizualizacją coming-leaving home pakiet ambiente lighting z ledami pod nogami i w boczkach lusterka zewnętrzne z podświetlaniem led koła 18 cali ogumienie continental sportcontact 3 245/40/18 skórzana tapicerka z welurowymi siedziskami siedzenia z możliwością pompowania odcinka lędźwiowego multifunkcyjna kierownica nawigacja bluetooth zmieniarka na 6 CD Przez te kilka lat parę rzeczy się wyrzezało.Zresztą wszystko jest na foto. Zaraz po zakupie. I po kilku modach. -nowe koła Rotor -ledy S6 -grill S6 -przyciemnione szyby -lotka S-line -końcówki wydechu S-line -podświetleni tablicy led -DVD w zagłówkach -lewarek S-line -turbo CAHA 170pk Edytowane 5 Maja 2015 przez tommy24
Kazek 1.9 Opublikowano 23 Marca 2015 Opublikowano 23 Marca 2015 Śliczna kolego bezawaryjności jest kox
peter22 Opublikowano 24 Marca 2015 Opublikowano 24 Marca 2015 Super , teraz pozostała do zmiany kierownica żeby pasowała do nowej gałki )
Bieniu Opublikowano 26 Marca 2015 Opublikowano 26 Marca 2015 Super się prezentuje po modach. A jak ten silnik 140KM daje rade? Wszyscy mówią że za mały do takiej budy, jak w porównaniu do A4 czuć różnicę że słabiej się zbiera? Sam noszę się z zamianą, 2,7 i 3,0 TDI trochę mnie przerażają kosztami utrzymania, a mi głównie chodzi aby zmienić na coś większego i wygodniejszego? Ewentualnie chip na 170KM i powinno dawać radę
KOval81 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 Silnik jak silnik - masą C6 wcale za dużo od B8 nie odstaje, a jedynie odczucie jest inne, przez wielkość auta , wyciszenie i wygodę podróżowania Rakiety i tak się nie zrobi, a i V6 to nie będzie, ale jeździć jeździ
Gość harry19-19 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 (edytowane) śliczna jest , sporo modów poszło , bezawaryjnosci Edytowane 27 Marca 2015 przez harry19-19
peter22 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 Jak sie mądre mody zrobi to bedzie dorównywać osiągami 3.0 . A spalanie mniejsze przy normalnej jeździe i obsługa auta tez tansza
tommy24 Opublikowano 28 Marca 2015 Autor Opublikowano 28 Marca 2015 Dzięki za pozytywne komentarze,fajnie że sie podoba. Ja wziąłem 2.0TDI głównie ze względu na koszta w NL. Za 2.0 płacę już ponad 150euro miesięcznie plus 80 euro ubezpieczenia a 3.0 jeszcze droższy plus większe spalanie. Do 3.0TDI są praktycznie wszystkie w automacie,a ja chciałem w manualu. Jak się tu taki automat rozsypie to koszta są masakryczne. Więc rozsądek podpowiadał mi 2.0TDI. Wiadomo rakieta to to nie jest ale dla ''młodego'' ojca rodziny wystarczy. Różnica pomiędzy A4 a A6 w przyspieszeniu jest znikoma. Tak jak peter22 pisze po kilku mądrych modach dynamiką dorównuje 3.0TDI. Teraz szukam jeszcze prawego intercoolera z silnika CAHA,bo u mnie jest tylko lewy. Ciężko trafić kompletny z wężami,a w aso ceny powalają. Później pozostanie poskładać i można stroić w PL bo tu to tylko gotowce wgrywają.
tommy24 Opublikowano 28 Marca 2015 Autor Opublikowano 28 Marca 2015 od turbo benzyny jest taki sam IC Wiem mam numer części. Chodzi o to żeby był komplet z wężami. Jak zakładałem turbo to podjechałem do aso po wąż turo-intercooler co by pasował pod CAHA,wiesz ile krzyknęli za 30cm gumy ? 210euro
Gość harry19-19 Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 (edytowane) to i tak nie dużo bo wąż od turbiny kosztuje w ASO 225 Euro mowa o silniku a4 b6 1.9 tdi Edytowane 28 Marca 2015 przez harry19-19
tommy24 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2015 (edytowane) Następne graty zakupione . Drugi cooler co by za ciepło nie było w piecu. Edytowane 4 Kwietnia 2015 przez tommy24
tracer90 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 co się stało z silnikiem,ze trzeba było az wymieniac caly
peter22 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 a sprawdzałeś w jakim stanie jest twój IC na aucie . Wadą fabryczną jest że się rozszczelniają . szkoda że nie poszedłeś w jeden centralny
tommy24 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2015 (edytowane) Tracer90 cos wpadło do drugiego cylindra i narobiło bałaganu.Zdecydowałem że wymienie silnik zamiast remontować stary.Peter22 właśnie dzwonilem do tunera co mi go bedzie stroić, i powiedział że na tych dwóch wyjdzie tak samo jak na jednym centralnm a żeźby mniej i koszta mniejsze.Zobaczymy jak wyjdzie w praktyce.Jak sie uda to w maju strojenie.Co do szczelności mojego to nie sprawdzałem ale gostek co mi swapa robił mówił że cooler jest OK,poza tym auto fajnie ciągnie więc musi być ok. I cooler już na miejscu.W sumie filozofii wiele nie ma. Trzeba najpierw pozbyć się tłumika szumów( czy co to tam jest ;-) ) i wieszaka od niego. Trzeba założyć wieszak pod nowy cooler i można zaczynać montaż. Rura w wersji 170KM jest trochę inna więc musimy naszą(140KM) trochę przyciąć .Na zdjęciu widać o ile aluminiowa rura jest za długa. Po obcięciu rury nie ma ona frezowanej końcówki jak w oryginale, więc ja dla pewności dałem dwie opaski żeby sie tam nie rozłączyło. W sumie na podnośniku było by na pewno prościej ale i bez niego sie da.Ja zrobiłem to w 2 godziny pod domem. Teraz jedynie pozostaje strojenie. Termin już umówiony ;-) Edytowane 21 Kwietnia 2015 przez tommy24
peter22 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 może być tak , że te dwie opaski nie dadzą rady. Trzeba było naspawać brzeg. Trzeba było zainwestować w mocniejsze opaski .
tommy24 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2015 No tak się akurat składa że nie mam spawarki do aluminium ;-) Jeśli puści to będę dalej kombinować. Zobaczymy co na to powie tuner.
dominika6c6 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Trzeba jeszcze pamiętać o zmianie kratki na tą z otworem...... Do montażu drugiego coolera potrzebny prawy cooler, wieszak do niego i kratka plus dwie opaski...? czy coś jeszcze??? A czy już zauważyłeś jakąś różnice .......
slavko87 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 fmic.pl mają profi opaski,te są słabe i szczerze wolałbym wymienić je bo balbym się w trasę jechać jak Ci wąż spadnie :-/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się