Mesiah Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 (edytowane) Witajcie. Od kupna auta drażnił mnie w nim wydech. W trasie był bardzo męczący i ogólnie ludzie się oglądali bo w przedziale 1.5-2.5tyś robił buuu i ryczał jak v8 po zmianie płci. Pojechałem na podnośnik no i ok , kat wycięty i wspawana rura , łącznik elastyczny za kolektorem szczelny i ok , środkowy oraz końcowy tłumik jeszcze oryginał audi i nawet zbytnio nie skorodowany. Dzisiaj wywaliłem końcowy i wrzuciłem sobie zwykła dwururkę od 1.8t nową ze sklepu za 150zł. Środkowy został ori. Po odpaleniu oczy w słup bo nie jest w ogóle lepiej a nawet trochę gorzej bo dźwięk stał się tylko trochę głośniejszy i bardziej basowy, w trasie masakra. Co zrobić dalej? Wymienić środkowy i wrzucić coś (może polecicie co) zamiast kata? Nie uśmiecha mi się jeździć jak jakiś bolek bmw 1.6 z rynną zamiast wydechu. Ogólnie to jestem z lekka załamany bo z własnego doświadczenia wiem , ze to właśnie ostatni tłumik tłumi najwięcej w całym układzie. Jeśli on nie pomógł to środkowy też raczej tego nie zrobi. Choć i tak jest do wymiany bo już dwie warstwy na zgrzewie zaczynają puszczać. Edytowane 27 Marca 2015 przez Mesiah
BF10 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 Sławek, z własnego doświadczenia wiem, że dźwięk jaki wydobywa się z układu wydechowego gdzie nie ma KATA, jest rurka itp itd jest meczący Zacząłem od wymiany końcowego i środkowego na nowy... już było lepiej Ostatnio wstawiłem nowy KAT, jest magia Nastała cisza
Mesiah Opublikowano 27 Marca 2015 Autor Opublikowano 27 Marca 2015 KAT tzn jakiś zamiennik tak? Rzuć linkiem co kupiłeś. Środkowy i końcowy najniższa półka?
BF10 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 (edytowane) Szczerze Ci powiem,że zamawiał mi znajomy który w tym siedzi i tym się zajmuję Nie brałem z allegro, zaufałem jemu, zamówił końcowy i środkowy, zamówił też nowy katalizator, nie jakiś zamiennik Za samego kata dawałem 400 zł Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka Edytowane 27 Marca 2015 przez BF10
Mesiah Opublikowano 27 Marca 2015 Autor Opublikowano 27 Marca 2015 Nowy kat 400zł? Ciekaw jestem co to jest i jak wygląda.
BF10 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 (edytowane) Pytał mnie czy bierze mi olej,bo musi dobrać taki który jest na to uodporniony, szczerze się zdziwiłem, bo nie wiedziałem, że ma to jakieś znaczenie,ale powiedziałem mi,że auto ma 18 lat i na pewno coś tam może brać Ale do czego zmierzam, podobno jest różnica, jeśli weźmiesz kata który nie jest odporny na branie oleju to szybko Ci może wytopić go...wziąłem ten lepszy Sam jestem ciekaw jak będzie się to wszystko sprawować, czas pokaże Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka Edytowane 27 Marca 2015 przez BF10
Mesiah Opublikowano 27 Marca 2015 Autor Opublikowano 27 Marca 2015 Wytopić to raczej nie jeśli już to zapchać nagarem. Nie wiem muszę przemyśleć temat. 400zł raczej nie wydam. Wymienię środkowy i spróbuje wstawić któryś polecanych na forum tłumików zamiast kata. Masz jakieś namiary na tego swojego znajomego?
BF10 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 Numer mam, ale w domu a mnie nie ma aktualnie Jak wrócę podeślę Ci Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Mesiah Opublikowano 27 Marca 2015 Autor Opublikowano 27 Marca 2015 Spoko dzięki. Gdyby ktoś jeszcze miał uwagi odnośnie wyciszenia wydechu będę wdzięczny.
BF10 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 Nie ma sprawy Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
pablo15005 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 (edytowane) Wrzuć strumienice, jak mialem rure zamiast kata nie dalo sie jezdzic ten dzwiek masakra. Wspawana strumienica i jest git Mowie i poprzednim aucie 1.8 adr Edytowane 27 Marca 2015 przez pablo15005
Mesiah Opublikowano 27 Marca 2015 Autor Opublikowano 27 Marca 2015 Z tego co słyszałem zamiast strumienicy lepiej zapodać tłumik np taki: http://allegro.pl/tlumik-katalizator-audi-a4-vw-passat-1-8-20v-i5147144500.html?source=mlt
jacek70 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 Coś takiego właśnie miałem w ADR. Dawało radę i było cicho.
Arkadiush Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 ja zmieniłem na 1.8T wydech cały trochę lepiej brzmiało ;]
Mesiah Opublikowano 27 Marca 2015 Autor Opublikowano 27 Marca 2015 Tu nie ma co więcej zbytnio zmieniać. Końcowy tylko się trochę różni. Środkowy 1.8 z 1.8t jest zamienny tak jak 1.6 z 1.9tdi. Owszem dźwięk jest ciekawszy bo niższy i nie gra już jak duży fiat ale jest za głośno. No ok więc wymieniam środkowy na nowy i założę ten dodatkowy zamiast kata. Zobaczymy co będzie. Pewnie da radę.
MATIUS Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 1.9 tdi ma większą srednicę rur choć tłumniki są takie same ja pierw miałem strumiennice później założyłem identyczny tłumnik jak podany w w linku było lepiej lecz rezonowało w adr czesto rezonuje zmęczony środkowy wydech pierw kjupiłem zamiennik srodkowego ferroz wytrzymał 5 lat ale głos wydechu był straszny reznonowało jak wymieniłem cały od 1.9 tdi ori to było już naprawdę sympatycznie
Mesiah Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2015 U mnie sprawa wyglądała trochę dziwnie z montażem wydechu. Cały był fabryczny , bynajmniej na taki wyglądał. Środkowy i końcowy był jedną całością bez łączenia. Wymieniłem sam końcowy na jakiś tam zamiennik 4car czy jakoś tak od 1.8t żeby mieć dwururkę. Odciąłem stary od środkowego i nowy zamiennik podszedł bez przeróbek. Nawet średnica rury pasowała. Z racji, że ten zabieg auta nie wyciszył tylko obniżył tonacje dźwięku do buczącej zachciało mi się wymienić jeszcze środkowy. Doradzono mi aby kupić coś firmy Płuciennik i tak też zrobiłem. Tym razem według katalogu wybrałem tłumik do 1.8 ADR bez turbo czyli taki jaki był fabrycznie. Przy próbie montażu okazało się, że nie pasuje w żaden sposób. Średnica rura okazała się za mała zarówno od strony tłumika końcowego jak i silnika. Nie wiem czemu tak wyszło ale musiałem go przerobić aby podszedł. Jakoś się udało. Wyszło na to,że mój ori wydech (oryginał audi) miał średnice rury 55mm a zamiennik do 1.8 według katalogu ma 50mm co mnie zdziwiło. Po złożeniu wszystkiego wywaliłem gały bo auto ucichło razy 2. Dalej jest lekkie buczenie między 2 a 2.5 tyś obr ale jest ledwo słyszalne. Jak wrzucę jeszcze jakiś tłumik zamiast kata to będzie cisza jak cholera. Także od siebie polecam tylko i wyłącznie tłumiki firmy Płuciennik jeśli ktoś chce oszczędzić, a jeśli nie to Bosal. Wie ktoś jakie średnice rur w wydechu mają poszczególne silniki? Mianowicie 1.6 , 1.8 i 1.8t. Wstawiłem środkowy z rurą 50mm i nie daje mi to spokoju bo fabrycznie miał na oko 55 ponieważ pasował jak ulał do ostatniego tłumika z 1.8t (dwururka) a nowy już był luźny i musiałem go przerabiać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się