pogo92 Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 Witam Mój samochód to audi a4 b6 1.9 tdi 130 km avf 2002r. Problem wygląda następująco: podczas przyspieszania, gdy silnik jest pod obciążeniem np pod górę tak pomiędzy 1800 a 2100 obrotów głównie na 4 i 5 biegu słuchać takie huczenie i występują duże drgania lewarka zmiany biegów i ogólnie są one odczuwane w całym aucie. Dzieje sie tak tylko po przejechaniu np 30 km, gdy jeżdze na miejscu drgania nie występują. Biegi wchodzą bez problemów. Na biegu jałowym samochód pracuje równo, nie zauważyłem drgań. Myślałem o dwumasie, ale nie słysze żadnych stuków ani nic. Czasem przy zmianie biegu np. z 3 na 4 slychać takie hrrrr, ale biegi wchodzą bez problemów. Gdy przyspieszam bardzo szybko tak do 120 km/h to drgania są bardzo duże, drga cała buda. Od czego zacząć diagnozę? Nie chce wywalić 2 tys np na dwumase o okaże sie ze to nie to. Dodam że na postoju na biegu jałowym auto pracuje równiutko. Patrzyłem na tą tzw plecionkę, ale nie widzę na niej żadnych uszkodzeń. Co może powodować takie drgania i huczenie? Czy to może być dwumasa? Jak sprawdzić dwumasę? Prosze o jakieś porady, bo zacząłem się bardzo niepokoić
inzKornel Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Witaj. Czy wygląda to mniej więcej tak jak na tym filmie: Jeśli tak to prawdopodobnie przeguby wewnętrzne. Koszty są stosunkowo niskie - myślę że do 400 PLN się zmieścisz. Mam to samo i po świętach przymierzam się do wymiany. Po robocie napiszę czy pomogło. Pozdrawiam Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez inzKornel
pogo92 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Witaj. Czy wygląda to mniej więcej tak jak na tym filmie: Jeśli tak to prawdopodobnie przeguby wewnętrzne. Koszty są stosunkowo niskie - myślę że do 400 PLN się zmieścisz. Mam to samo i po świętach przymierzam się do wymiany. Po robocie napiszę czy pomogło. Pozdrawiam Właśnie natknąłem się na ten filmik parę dni temu. Na przegubie jest luz i guma poszarpana. Samochód jest u mechanika. Dam znać czy pomogło
matisstz Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) przechodziłem coś podobnego jak na filmie wyżej u wujka w Skodzie, w mieście auto jeździło jak nowe wyjazd za miasto i przekroczenie 100-tki tragedia... buda się drgała, lewarek latał jak by miał wyskoczyć, kierownica biła i to mocno, auto przeszło trzepaki i kontrole zawieszenia 2 razy i nic,podmieniliśmy opony przód na tył nic, w serwisie doszli do wniosku że to łapy na silniku i skrzyni biegów, ok wzięli się za wymianę i dalej nic dodali że ich zdaniem auto po wypadku i nic nie mogą poradzić co było śmieszne ponieważ auto było od nowości w rodzinie i nawet stłuczki nie miało po jakimś czasie dowiedziałem się w sklepie motoryzacyjnym od starszego pana że mogą to być na 100 procent przeguby wewnętrzne dużo ludzi w tym aucie z tym się spotkało a jeśli to nie to, to zwróci nam pieniądze, nie było innego wyboru zamówiliśmy przeguby wewnętrzne i zewnętrzne od razu bo i tak jedna robota i powiem jedno po robocie pojechaliśmy do sprzedawcy z podziękowaniami i pół litrem za zdiagnozowanie przyczyny owych dolegliwości w Skodzie. Auto śmiga jak marzenie do tej pory Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez matisstz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się