KrissoPL Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Mam b6 ośkę z 5-biegową skrzynią biegów. Auto mam od niedawna i tak się powoli przymierzam do różnych "duperelków" ale głównym problemem jest właściwie to że to nie jest quattro i ma 5 biegów bo czego bym nie robił, to będę cały czas nieusatysfakcjonowany Ponieważ przeszedłem w życiu przez kilka swapów w różnych autach to taka też myśl pierwsza zawitała do głowy. Stąd też pytanie do was - jakie są przybliżone koszty obu swapów? Jak duży jest problem z dostępnością gratów itd itd.... Natomiast potem pojawiła się druga myśl a razem z nią, mocno fundamentalne pytanie - czy to jest sens? Autko jest w ładnym stanie, S-line z przebiegiem 208 tyś... i czy jest sens bawić się w te przekładki? Czy może lepiej pojeździć nim sobie chwile i nazbierać fundusze a następnie kupić takiego w quattro i ze skrzynią 6-stką? Pomóżcie bo odpowiedź na to pytanie waży właściwie nad sensem robienia czegokolwiek przy aucie bo zawsze szybciej się sprzeda jako seria. Z góry dzięki za odpowiedzi
rav14 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 (edytowane) Tu masz wartości przełożenia dla AVJ 5b naszego: http://www.audiklub.org/dane/a4/b6/a4_1.8t.html a tu dla BEX 6b q http://www.audiklub.org/dane/a4/b6/a4_1.8t_quattro_190ps.html i BEX 6b ośka http://www.audiklub.org/dane/a4/b6/a4_1.8t_190ps.html Jeżeli ja dobrze rozumuję, to finalne przełożenie na danym biegu, to przełożenie biegu x przełożenie główne, czyli ile obrotów zrobi wał korbowy żeby raz obróciło się koło napędzane. Poniżej zestawienie już finalnych AVJ/BEXq/BEX 14/15,3/14,5 jedynka 8/8,3/8,5 dwójka 5,3/5,8/5,9 trójka 4/4,5/4,6 czwórka 3,2/3,8/3,8 piątka -/3,2/3,2 szósty bieg więc wychodziłoby że skrzynia 5 biegowa ma dłuższe przełożenia:P Edytowane 30 Marca 2015 przez rav14
KrissoPL Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Opublikowano 30 Marca 2015 Tu masz wartości przełożenia dla AVJ 5b naszego: http://www.audiklub.org/dane/a4/b6/a4_1.8t.html a tu dla BEX 6b q http://www.audiklub.org/dane/a4/b6/a4_1.8t_quattro_190ps.html i BEX 6b ośka http://www.audiklub.org/dane/a4/b6/a4_1.8t_190ps.html Jeżeli ja dobrze rozumuję, to finalne przełożenie na danym biegu, to przełożenie biegu x przełożenie główne, czyli ile obrotów zrobi wał korbowy żeby raz obróciło się koło napędzane. Poniżej zestawienie już finalnych AVJ/BEXq/BEX 14/15,3/14,5 jedynka 8/8,3/8,5 dwójka 5,3/5,8/5,9 trójka 4/4,5/4,6 czwórka 3,2/3,8/3,8 piątka -/3,2/3,2 szósty bieg więc wychodziłoby że skrzynia 5 biegowa ma dłuższe przełożenia:P No i wszystko się zgadza. Skrzynia 5 musi miec dluzsze przelozenia bo ma jedno mniej. Po ludzku - mniejsza ilosc biegów musi jej starczyc na podobne osiągi jesli chodzi chociazby o predkosc. Ale nie zmienia to faktu ze auto z dodatkowym przelozeniemna 6 biegu bedzie mialo mniejsze obroty przy tej samej predkosci. I o to tu zasadniczo chodzi. A jak się zapatrujecie na racjonalność w ogóle tej zabawy w moim przypadku ? 1
C4NC3R Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Ale nie zmienia to faktu ze auto z dodatkowym przelozeniemna 6 biegu bedzie mialo mniejsze obroty przy tej samej predkosci. I o to tu zasadniczo chodzi. Akurat w tym przypadku czy skrzynia 5 bieg. czy 6 bieg to przy powiedzmy 3 tyś obr/min na ostatnim biegu będziesz miał dokładnie tą samą prędkość, bo przełożenia ost. biegu są te same... Jakby zastosować skrzynie 6 bieg. z dłuższymi przełożeniami to wtedy miałoby to sens
KrissoPL Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 No ale to nie ma możliwości przełożenia skrzyni 6-tki z takimi przełożeniami żeby to w ogóle było sensowne? W B7 są takie same skrzynie? Nie znam się na Audi ale po prostu ilekroć wsiadałem do auta ze skrzynią 6 biegową to wląsnie w trasie tez ostatni bieg dawał zarówno mi jak i silnikowi więcej spokoju i o to chodzi. To jest taka opcja czy w naszych B6 to odpada?
C4NC3R Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 ja miałem skrzynia GBA 6biegów i ostanie przełożenie = ostatnie przełożenie w skrzyni 5 bieg - to samo. Jednak GBA sie wysrała i w jej miejsce jest skrzynia HCK z 2.0 TDi. Wcześniej przy 3 tyś obr miałem 160km/h(GBA) a teraz przy 3 tyś obr mam pod 180km/h(HCK). Nie wiem jak sie ma to w przypadku skrzyń od benzyn. Wiem że do porobionych turbo benzyn zakładają skrzynie od diesli właśnie i dla Ciebie odpowiednia by była skrzynia o kodzie HCF
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się