arkadjoz Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 (edytowane) Panowie potrzebuję Waszej pomocy!Po bucie do 3tyś obrotów silnik stracił moc, zaczął wydawać dziwny dźwięk, a po dotoczeniu się (na szczęście stało to się tuż przy bloku) okazało się, że bagnet wystrzelił olejem i dymem.Pod maską wszystko zabazgrane.Podczas jazdy nie było czuć żadnych nieprawidłowości poza tym, że silnik po przyśpieszaniu raczej wył niż wydawał normalny dźwięk. Temperatura cieczy chłodzącej na zegarze 90C, chłodnica zimna.Co począć? Aż boję się odpalić ponownie autoZdjęcia:https://drive.google.com/folderview?id=0B9v8sxdFADStfk1xU3lOM3VYUlVxYmJHMUhNeHlaZTZYYm42cnM2ZWkxeENzZG9Vc0J5TGM&usp=sharing Edytowane 30 Marca 2015 przez arkadjoz
szczuraz Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Zerwij te plastiki i sprawdź odpowietrzenie. Pewnie jest tak zawalone że ciśnienie wywala bagnet.
arkadjoz Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Opublikowano 30 Marca 2015 Też stawiam na odmę ale dlaczego po tym silnik zaczął dziwnie pracować i telepało całym autem jakby dwumas był uszkodzony a nawet mocniej
szczuraz Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Może przytarło górę przez brak smarowania. Wyrwij odmę i zobacz co jest grane.
arkadjoz Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 W którym dokładnie miejscu sprawdzać te odpowietrzenie?Rzuca silnikiem chyba z powodu wtryskiwacza.Spod bagnetu idą spaliny jak z rury wydechowej, a w zbiorniczku cieczy chłodzącej zebrał się nagar
Hezen Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 Na pokrywie zaworów masz okrągłą puszkę, od niej idzie wąż do dolotu (pomiędzy filtrem powietrza a turbiną) Odepnij ten wąż i sprawdź czy swobodnie lecą z niego gazy. Wysłane z mojego GT-I9100
Musashi Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 zbyt duze nadcisnienie w komorze korbowej zmniejsza cisnienie smarowania, wiec sie roznie dziać może... sprobuj obrocic walem recznie.
waldemar59 Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 To trochę dziwne że motor ma 90 a chłodnica jest zimna. Może to świadczyć ,że termostat się zacioł lub masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Jeśli ogrzewanie budy nie dziala to uszczelka. Ten nagar w zbiorniku to też dziwne. Nie wiem jak to rozumieć , może chodzi o maź w zbiorniku, to świadczy o uszkodzonej uszczelce pod głowicą , a co w końcu ma wpływ na pracę silnika.
Hezen Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) Jakiekolwiek oznaki oleju w płynie chłodzącym świadczą na uszczelkę pod głowicą. Warto także sprawdzić czy w oleju robi sie "majonez", a to świadczy o przedostawaniu sie płynu chłodzącego do oleju. Po zagrzaniu silnika dolny wąż chłodnicy powinien być zimny lub letni - w zależności od obciążenia silnika, natomiast jeśli górny wąż jest zimny to trzeba sprawdzić przede wszytskim termostat, oraz czy jest odpowiednio odpowietrzony układ, no i czy nie ma problemów z przepływem płynu przez blok silnika. Edytowane 31 Marca 2015 przez Hezen
arkadjoz Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) Problem wygląda dość poważnie.Ten nagar w zbiorniczku cieczy chłodzącej to właśnie nie była żadna maź, tylko taki lekko stwardniały czarny nalot w postaci granulek skawalonych na górze przy korku, czyli wygląda na to że z ciśnieniem zostało wyrzucone.Zastanawiam się teraz tylko jak dobrze zdiagnozować czy to sama odma czy też uszczelka pod głowicą bo to kluczowa sprawa.Znacie miejsce na terenie Warszawy gdzie takiej diagnozy rzetelnie ktoś dokona? Bo nie sztuką jest powiedzieć z góry, że to uszczelka pod głowicą a różnica jest duża Edytowane 31 Marca 2015 przez arkadjoz
Hezen Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) Test na obecnośc CO2 w płynie chłodniczym powie Ci czy została uszkodzona albo wysmarkana uszczelka pod głowicą. Edytowane 31 Marca 2015 przez Hezen
Musashi Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) tak jak napisalem. najpierw proba obrotu walem recznie. jezeli nic sie nie blokuje, wtedy odpinasz przewod zaworu na pompie wtryskowej zeby silnik nie dozowal paliwa, wykrecasz swiece i mierzysz kompresje. Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez Musashi
arkadjoz Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Po krótkim przetoczeniu na 5 biegu widać było jak silnik podskoczył i słychać było schodzące sprężone powietrze. To normalne zachowanie?Błąd jaki zapisał się w sterowniku silnika to 65535 - Internal Control Module Memory Error37-10-Faulty-Intermittent 65535 Uszkodzony sterownik, Błąd jednostki kontrolnej lub modułu wewnętrznej kontroli. Błąd pamięci podtrzymującej (KAM) lub brakzasilania jednostki kontrolnej lub zły kontakt z uziemieniem lub nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony)65535 Nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony), Błąd jednostki kontrolnej - w którymś systemieWrzuciłem więcej zdjęć Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez arkadjoz
Lukasz_N Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Jeśli w zbiorniczku wyrównawczym masz coś więcej niż tylko płyn, to oznacza, że uszczelka czapki powiedział: adios amigo. Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez Lukasz_N
arkadjoz Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Przepływ spalin przez rurę odmy do turbo sprawny, raczej niezaburzony. Część spalin jednak idzie przez bagnet. Auto dymi na siwo i twardo pracuje. Co zauważyłem że pompa wtryskowa się poci..
Hezen Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Błąd jaki zapisał się w sterowniku silnika to 65535 - Internal Control Module Memory Error 37-10-Faulty-Intermittent 65535 Uszkodzony sterownik, Błąd jednostki kontrolnej lub modułu wewnętrznej kontroli. Błąd pamięci podtrzymującej (KAM) lub brak zasilania jednostki kontrolnej lub zły kontakt z uziemieniem lub nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony) 65535 Nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony), Błąd jednostki kontrolnej - w którymś systemie Przy podszybiu od strony kierowcy masz czarna "puszka", odkręć jej górną pokrywę. Wyjmij ECU i go rozkręć (śrubki sa na torxy) i sprawdź czy elektronika jest zalana olejem. Edytowane 24 Kwietnia 2015 przez Hezen
Musashi Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 jezeli przy przeskoczeniu nie bylo zadnych zgrzytniec chrupniec i dziek kompresji powinno byc ok. ale zamiast przetaczac lepiej podnies strone i krec kolem wiecej mozna wyczuc. niepokoi mnie peknieta oslona rozrzadu. jezeli auto mialo kolizje i nikt nie zajrzal do rozrzadu moglo sie cos stac. a twarda praca i siwy dym moze wskazywac na przeskoczenie paska, i uszkodzenie m.in. tloka, stad przedmuchy. bledy probowales wykasowac? pojawily sie na nowo? a probowales go uruchamiac?
arkadjoz Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Uruchomiony został tylko na chwilę w celu sprawdzenia odmy.Sprawdzę czy błędy powracają.Mógłby mi ktoś natomiast powiedzieć jaka powinna być wartość kąta początku wtrysku w grupie 000 na drugiej pozycji, przy zgaszonym silniku? U mnie jest to 38.
Musashi Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) 48-51 ale ja ustawiam zawsze na 55 sprawdzasz nie grupe 000, tylko BS000 poz druga, z tym że silnik powinien mieć przynajmniej 80C. grupa 000 jest sterowana przez ECI do wartosci z mapy. z reguly ok -1,1 do - 1,5 stopnia pozniej mozesz sprawdzic czy po ustawieniu silnika na 0 na kole zamachowym, po zdjeciu pokrywy zaworow, mozna wsunac w walek rozrzadu plaskownik grubosci ok 4,5 mm. bedzie pewnosc ze rozrzad nie przeskoczyl. można również sprawdzić mechanicznie ustawienie pompy wtryskowej wsuwając w miejscu czerwonej strzałki pręt grubości 15-15,4 mm. fotografie zapożyczone. Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez Musashi
arkadjoz Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Nie wiem czy się dobrze rozumiemy ale ja pytałem o wartość przy zgaszonym silniku bo BS przecież nawet nie włączę, a nie chcę już na tym etapie odpalać silnika.Miesiąc temu logowałem auto i w 000 była wartość 66, a przy BS 62-65i na podstawie tego bez odpalania auta próbuję coś wysnuć z diagnostyki komputerowej. Bo gdybym miesiąc temu zrobił pomiar na wyłączonym silniku miałbym pewność czy coś się przestawiło. O ile można taką drogą myślenia iśćZ tym przeskoczeniem rozrządu to dobry trop bo na poprzednim rozrządzie miałem podobną sytuację kiedy to auto podczas jazdy nagle zaczęło twardo chodzić i nim szarpać ale po zgaszeniu silnika jakoś samoczynnie wróciło do normy, jednak wartości początku wtrysku się poprzestawiały Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez arkadjoz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się