Audiola7 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Witam Niedawno kupiłem a4 b6 1.8t BFB przebieg mniej więcej 240KM realny naprawdę widać to po środku, ale nie teraz o tym Codziennie jak zapalam silnik słyszę ocieranie paska rozrządu o coś, właśnie o co ? Dźwięk jest charakterystyczny, wzrasta częstotliwość wraz z obrotami, nie jest to pompa, nie jest to łacuch, coś ociera pod pokrywą rozrządu z przodu Dzisiaj miałem chwilę czasu więc wymontowałem tylko górną pokrywę rozrządu jedynie co zauważyłem to że pasek nie leży idealnie centralnie na rolce napinającej ( pojutrze sprawdzę czy na pozostałych rolkach, kole zębatym jest równo) Czy pasek zębaty ma leżeć idealnie po środku rolki napinającej, z każdej strony ma być taki sam odstęp ? Obecnie pasek jest bliżej brzegu rolki strony silnika, od strony pokrywy jest więcej miejsca. Żeby nie było nie są to wartości 1 cm, max 2 mm. Ale wydaje mi się że podczas rozruchu pasek ucieka na brzeg rolki od strony silnika( być może przy okazji pasek w miejcu np łączenia jest grubszy zamiast tych 25mm) i ociera. Na pasku zbytnio nie widać uszkodzeń, na rolce też nie, na pokrywie rozrządu też nic nie ma. Gdy silnik się nagrzeje tego problemu nie ma . Ktoś coś pomoże, być może też spotkał się z tym problemem ? Olej 5w40LM wcześniej 10w40 motula. I jeszcze jedno pytanie Mam pełen wgląd w historię serwisową mojego auta, właściciel mówił ( niby) że rozrząd był wymieniany, jak znaleść w histori serwisowej jakąkolwiek wzmniankę o wymianie rozrządu (historia po niemiecku ) ? Po numerach ?
marcinch001 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Jak masz ksiązkę serwisową to powinna być informacja o wymianie rozrządu przy ok 170-180 tyś jak nie masz ksiązki to jedza do serwisu i sprawdz po vinie rozdząd wymienia się przy 180 tyś lub po 5 latach . Co do obcierania to napewno nie powinno tak być najlepiej by było wymienić rozrząd koszt oryginalnego ok 700 zł nowego typu robocizna ok 400 zł .
Waść Kolorowość Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Rozrząd może wymienili, ale ciekawe czy napinacz hydrauliczny też . Jak ściąga pasek to rolka ma stożek, jak w młocarni
marcinch001 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 (edytowane) W nowym typie rozrządu nie ma tłumika drgań , został zastąpiony samą rolką . Edytowane 5 Kwietnia 2015 przez marcinch001
Audiola7 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2015 (edytowane) Lokknijcie czy pasek nie powinien okalać całą swą szerokością tego koła ? Pasek ma szerokość 22 - 22,2 mm (nie byłem w stanie dokładnie zmierzyć, brak miejsca) Jak wyglądał ten stary rorząd ? byłby ktoś w stanie wkleić jakiegoś linka ? To jest nowy typ ?http://www.getem.pl/sklep/towar.387.zestaw.rozrzadu.1.8.t.benzyna.06b198119a.html ? im więcej czytam tym więcej mam wątpliwości czym się różnią ? 06B 109 119 A (sklep getem.pl) 06B 109 119 B (allegro) 06B 109 119 F (u Deva z forum) Edytowane 5 Kwietnia 2015 przez Audiola7
marcinch001 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 (edytowane) Rozrząd nowego typu taki zakładałem u siebie nr. 06B198119C Pompa wody nr. 06A121012GX Nowego typu rózni się od starego ze nie ma tłumika drgań zastąpiono go samą rolką fotka powyżej w pudełku . Poniżej masz rozrząd starego typu z tłumikiem drgań . Lokknijcie czy pasek nie powinien okalać całą swą szerokością tego koła ? Pasek ma szerokość 22 - 22,2 mm (nie byłem w stanie dokładnie zmierzyć, brak miejsca) Jak wyglądał ten stary rorząd ? byłby ktoś w stanie wkleić jakiegoś linka ? To jest nowy typ ?http://www.getem.pl/sklep/towar.387.zestaw.rozrzadu.1.8.t.benzyna.06b198119a.html ? im więcej czytam tym więcej mam wątpliwości czym się różnią ? 06B 109 119 A (sklep getem.pl) 06B 109 119 B (allegro) 06B 109 119 F (u Deva z forum) Ten pasek wygląda dobrze powinno tak być Poniżej masz silnik 1.8t bez tego tłumika drgań tylko tam jest całkiem inna rolka ale rozrząd nowego typu przyjrzyj się jak jest pasek założony . A jeśli piszesz ze coś Ci ociera to na pokrywie powinny być ślady tej obcierki , moze tylny łańcuch Ci hałasuje . Edytowane 5 Kwietnia 2015 przez marcinch001
Audiola7 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Dziękuje Ci marcinch001 za obszerny opis teraz już wiem co i jak To na pewno nie łańcuch, nie ma śladów scierania się paska pod pokrywą. Szukam jakiekolwiek info o tym być może to sam pasek jakoś wydaje takie dźwięki, ktoś o tym pisał, wymienił pasek na Conti i spokój Ociera czy nie rozrząd wymieniam.
marcinch001 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Też gdzieś słyszałem ze rózne paski wydają rózne dzwięki najlepiej zmienić na conti . Daj znać czy pomogło w sumie napewno pomoże
DarePB Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 CZyli pasek na kole górnym powinien być wyśrodkowany, a nie iść po wewnętrznej stronie koła ? Rozrząd starego typu z tłumikiem drgań. Bo u mnie w AVJ idzie po wewnętrznej jego części i stary rozrząd, ORI, też tak szedł...
marcinch001 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Zmień rozrząd na na oryginalnych częściach lub dobrych zamiennikach i pasku conti i będzie wszystko ok.
DarePB Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Rozrząd jest nowy, ma ok 6tyś przelotu, pasek conti, rolka skf i tłumik ntn..
marcinch001 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Rozrząd jest nowy, ma ok 6tyś przelotu, pasek conti, rolka skf i tłumik ntn.. Napisz co u Ciebie się dzieje bo piszesz tylko jak pasek ma iść .
DarePB Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 No generalnie nic, tylko pytam jak faktycznie powinien ten pasek iść, bo u mnie idzie po wewnętrznej części koła górnego, a nie po środku tak jak na zdjęciu wyżej..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się