Skocz do zawartości
IGNOROWANY

klimatyzacja przepala bezpiecznik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. mam problem w trybie eco jest ok ale jak tylko zwolnienie eco po około 5-8 minutach przelała bezpiecznik 30A zielony przestaje działać wentylator nawiewu. panel klimatronik działa nadal.komputer pokazał ciśnienie klimatyzatora (ak1) podczas pracy klimatyzacji zauwazylem ze wentylator na chłodnicy po lewej stronie stojąc od przodu nie załącza się w ogóle a prawy chodzi cały czas. pomocy.

nie wiem czy to istotne ale kiedy jeszcze Klima chodziła normalnie zauwazylem ze jak stałem w korkach Klima nie chlodzila powietrze z kratek było letnie kompresor się zalaczal ale tylko na chwile po wyjechaniu z korka normalnie zaczęło chłodzić. nie wiem czy wtedy ten wentylator Klimy chodził bo nie zwracalem na to uwagi

Opublikowano

Sprawdź błędy klimy. Powodem palenia bezpiecznika może być np. ciężko pracujący kompresor, wentylator ( łożysko??)

Opublikowano

wentylator Klimy wogóle nie chodzi nawet na LO Klima chłodzi a wentylator milczy. kręcąc wentylator palcem słychać lekki szum

wentylator Klimy wogóle nie chodzi nawet na LO Klima chłodzi a wentylator milczy. kręcąc wentylator palcem słychać lekki szum

Czy niedziałający wentylator może powodować przepalanie bezpiecznika?

Opublikowano

Pewnie ze może . Jak ma zwarcie to bije bezpiecznik.

Opublikowano

Wymontuj wentylator i sprawdź w nim szczotki, może się skończyły.

Opublikowano

Wiec tak podpiety na krotko wentylator dzial, wymintowalem przekaznik 267 od klimy, mial okopcone czarne dwa styki oczyscilem je. czy slaby styk moze byc przyczyna palenia bezpiecznika? Wymienic ten przekaznik? Czy on odpowiada za zalaczanie wiatraka?

Opublikowano

a może rezystor wentylatora klimatyzacji jest uwalony i dlatego pali

Opublikowano

Wiec tak podpiety na krotko wentylator dzial, wymintowalem przekaznik 267 od klimy, mial okopcone czarne dwa styki oczyscilem je. czy slaby styk moze byc przyczyna palenia bezpiecznika? Wymienic ten przekaznik? Czy on odpowiada za zalaczanie wiatraka?

Tak - za włączenie wentylatora odpowiada przekaźnik.

Opublikowano (edytowane)

Jak Sprawdzic ten rezystor i gdzie on jest?

Jak Sprawdzic ten rezystor i gdzie on jest?

Myślę ze bezpiecznik wybija iskrzacy przekaźnik . a wentylator na chłodnicy nie działa bo rezystor szlak trafił. Dziś kupiec nowy przekaźnik i zobaczą co i jak

Przekaznik podmieniony na nowy, bezpiecznik 40 A odxwentylatora byl przepalony, wymienilem na nowy, klma chidzi okolo 5 min wentylator nadal aiw nie zalancza i po paru minutach wybija bezpiecznik 25A. Skoro wentylator ma juz dobry bezpiecznik i dziala ja go podepne na krotko to czemu nadal nie dziala? czemu nigdy nie wywala od razy cos robi zwarcie dopiero po czasie ?co to moze byc, ana eco chul. Caly czas bez problemu? Pomocy

Przekaznik podmieniony na nowy, bezpiecznik 40 A odxwentylatora byl przepalony, wymienilem na nowy, klma chidzi okolo 5 min wentylator nadal aiw nie zalancza i po paru minutach wybija bezpiecznik 25A. Skoro wentylator ma juz dobry bezpiecznik i dziala ja go podepne na krotko to czemu nadal nie dziala? czemu nigdy nie wywala od razy cos robi zwarcie dopiero po czasie ?co to moze byc, ana eco chul. Caly czas bez problemu? Pomocy

Mam kilka pytan technicznych:

1.Nie wiem jak dlugo ten wentylator na klimie nie dzialal. Ja to auto urzytkuje rok.do czy to moze byc nastepstwem tego ze teraz wybija bezpiecznik?

2.od kad pamietam jak wylonczylem klime i zgasilem auto to przez jakas chwila slychac takie syczenie z okolic podszybia jak podniose maske Gdzies w okolicy tych zawotkow do nabijania.czy to jest normalne? Skoro klima chlodzi to czy moze byc malo czynnika ? Czy moze to powodowac palenie bezpiecznika? Z tego co wiem to jest jakis czujnik i klima sie nie wlaczy poprostu jak jest malo czynnika.

3.komputer pokazuje blad cisnienie klimatyzatora co to oznacza? czy jakis czujnik od cisnienia moze powodowac palenie bezpiecznika? Czy poprostu rozlanczac klime ? A moze to syczenie to wlasnie upust czynnika? Ale to wtedy juz chyba bym nie maila dawno czynnika i klima by sie nie zalanczala a sie zalancza

Edytowane przez tasiorinho
Opublikowano

Jak Sprawdzic ten rezystor i gdzie on jest?

Jak Sprawdzic ten rezystor i gdzie on jest?

Myślę ze bezpiecznik wybija iskrzacy przekaźnik . a wentylator na chłodnicy nie działa bo rezystor szlak trafił. Dziś kupiec nowy przekaźnik i zobaczą co i jak

Przekaznik podmieniony na nowy, bezpiecznik 40 A odxwentylatora byl przepalony, wymienilem na nowy, klma chidzi okolo 5 min wentylator nadal aiw nie zalancza i po paru minutach wybija bezpiecznik 25A. Skoro wentylator ma juz dobry bezpiecznik i dziala ja go podepne na krotko to czemu nadal nie dziala? czemu nigdy nie wywala od razy cos robi zwarcie dopiero po czasie ?co to moze byc, ana eco chul. Caly czas bez problemu? Pomocy

Przekaznik podmieniony na nowy, bezpiecznik 40 A odxwentylatora byl przepalony, wymienilem na nowy, klma chidzi okolo 5 min wentylator nadal aiw nie zalancza i po paru minutach wybija bezpiecznik 25A. Skoro wentylator ma juz dobry bezpiecznik i dziala ja go podepne na krotko to czemu nadal nie dziala? czemu nigdy nie wywala od razy cos robi zwarcie dopiero po czasie ?co to moze byc, ana eco chul. Caly czas bez problemu? Pomocy

Mam kilka pytan technicznych:

1.Nie wiem jak dlugo ten wentylator na klimie nie dzialal. Ja to auto urzytkuje rok.do czy to moze byc nastepstwem tego ze teraz wybija bezpiecznik?

2.od kad pamietam jak wylonczylem klime i zgasilem auto to przez jakas chwila slychac takie syczenie z okolic podszybia jak podniose maske Gdzies w okolicy tych zawotkow do nabijania.czy to jest normalne? Skoro klima chlodzi to czy moze byc malo czynnika ? Czy moze to powodowac palenie bezpiecznika? Z tego co wiem to jest jakis czujnik i klima sie nie wlaczy poprostu jak jest malo czynnika.

3.komputer pokazuje blad cisnienie klimatyzatora co to oznacza? czy jakis czujnik od cisnienia moze powodowac palenie bezpiecznika? Czy poprostu rozlanczac klime ? A moze to syczenie to wlasnie upust czynnika? Ale to wtedy juz chyba bym nie maila dawno czynnika i klima by sie nie zalanczala a sie zalancza

1. Który to jest bezpiecznik ten 25 amp. ? Przkaźniki są dwa 1 i 2 biegu wentylatora zabezpieczne 40 amp.

2. Ten syk to wyrównujące się ciśnienie w klimatyzacji po przez dysze dławiącą - jest to normalne w autach z dyszą rozprężną zamiast zawóru

3. Podaj numer błędu .... jest tam presostat który odpowiada za załączanie sprzęgła sprężarki i wentylatora

Opublikowano

mogłbyś mi pokazać ktore to przekażniki od tego wentylatora??????

Opublikowano

mogłbyś mi pokazać ktore to przekażniki od tego wentylatora??????

poszukaj w rozpiskach przekaźników i bezpieczników bo nie pamietam

Opublikowano

BezpiecNik 30A przepraszam nie 25 , zielony w skrzynce bezpiecznikow, przekaznik ktory wymienilem to 267 od kompresora widac go po zdjeciu obudowy pod kierownica. Duzy bezpiecznik 40 A byl przepalony wymienilem ale wrntylator nadal nie startuje. Na krotko dziala wiec szczotki ok. Obstawiam opornice wentylatora klimatyzacji, musze ja sprawdzic, moze robi ona zwarcie na drugim biegu dlatego klima chodzi pare minut nim wzrosnie cisnienie i bedzie proba uruchomienia wentylatora na drugi bieg. Dobrze mysle?

Mysle zeby zmostkowac ta opornica i wtedy jak ja omine sprawdzic czy nadal wybija bezpiecznik, po takim zmostkowaniu czyli obejsciu wentylator powinien chodzic na maksa?

Jak Sprawdzic ten rezystor i gdzie on jest?

Jak Sprawdzic ten rezystor i gdzie on jest?

Myślę ze bezpiecznik wybija iskrzacy przekaźnik . a wentylator na chłodnicy nie działa bo rezystor szlak trafił. Dziś kupiec nowy przekaźnik i zobaczą co i jak

Przekaznik podmieniony na nowy, bezpiecznik 40 A odxwentylatora byl przepalony, wymienilem na nowy, klma chidzi okolo 5 min wentylator nadal aiw nie zalancza i po paru minutach wybija bezpiecznik 25A. Skoro wentylator ma juz dobry bezpiecznik i dziala ja go podepne na krotko to czemu nadal nie dziala? czemu nigdy nie wywala od razy cos robi zwarcie dopiero po czasie ?co to moze byc, ana eco chul. Caly czas bez problemu? Pomocy

Przekaznik podmieniony na nowy, bezpiecznik 40 A odxwentylatora byl przepalony, wymienilem na nowy, klma chidzi okolo 5 min wentylator nadal aiw nie zalancza i po paru minutach wybija bezpiecznik 25A. Skoro wentylator ma juz dobry bezpiecznik i dziala ja go podepne na krotko to czemu nadal nie dziala? czemu nigdy nie wywala od razy cos robi zwarcie dopiero po czasie ?co to moze byc, ana eco chul. Caly czas bez problemu? Pomocy

Mam kilka pytan technicznych:

1.Nie wiem jak dlugo ten wentylator na klimie nie dzialal. Ja to auto urzytkuje rok.do czy to moze byc nastepstwem tego ze teraz wybija bezpiecznik?

2.od kad pamietam jak wylonczylem klime i zgasilem auto to przez jakas chwila slychac takie syczenie z okolic podszybia jak podniose maske Gdzies w okolicy tych zawotkow do nabijania.czy to jest normalne? Skoro klima chlodzi to czy moze byc malo czynnika ? Czy moze to powodowac palenie bezpiecznika? Z tego co wiem to jest jakis czujnik i klima sie nie wlaczy poprostu jak jest malo czynnika.

3.komputer pokazuje blad cisnienie klimatyzatora co to oznacza? czy jakis czujnik od cisnienia moze powodowac palenie bezpiecznika? Czy poprostu rozlanczac klime ? A moze to syczenie to wlasnie upust czynnika? Ale to wtedy juz chyba bym nie maila dawno czynnika i klima by sie nie zalanczala a sie zalancza

1. Który to jest bezpiecznik ten 25 amp. ? Przkaźniki są dwa 1 i 2 biegu wentylatora zabezpieczne 40 amp.

2. Ten syk to wyrównujące się ciśnienie w klimatyzacji po przez dysze dławiącą - jest to normalne w autach z dyszą rozprężną zamiast zawóru

3. Podaj numer błędu .... jest tam presostat który odpowiada za załączanie sprzęgła sprężarki i wentylatora

gdzie sa te przekazniki od biegorw wentylatora? Myslalem ze jest rezystor ktory tym steruje, ten bezpiecznik 40 A byl przepalony ale juz wymienilem

Opublikowano

BezpiecNik 30A przepraszam nie 25 , zielony w skrzynce bezpiecznikow, przekaznik ktory wymienilem to 267 od kompresora widac go po zdjeciu obudowy pod kierownica. Duzy bezpiecznik 40 A byl przepalony wymienilem ale wrntylator nadal nie startuje. Na krotko dziala wiec szczotki ok. Obstawiam opornice wentylatora klimatyzacji, musze ja sprawdzic, moze robi ona zwarcie na drugim biegu dlatego klima chodzi pare minut nim wzrosnie cisnienie i bedzie proba uruchomienia wentylatora na drugi bieg. Dobrze mysle?

Mysle zeby zmostkowac ta opornica i wtedy jak ja omine sprawdzic czy nadal wybija bezpiecznik, po takim zmostkowaniu czyli obejsciu wentylator powinien chodzic na maksa?

Jak Sprawdzic ten rezystor i gdzie on jest?

Jak Sprawdzic ten rezystor i gdzie on jest?

Myślę ze bezpiecznik wybija iskrzacy przekaźnik . a wentylator na chłodnicy nie działa bo rezystor szlak trafił. Dziś kupiec nowy przekaźnik i zobaczą co i jak

Przekaznik podmieniony na nowy, bezpiecznik 40 A odxwentylatora byl przepalony, wymienilem na nowy, klma chidzi okolo 5 min wentylator nadal aiw nie zalancza i po paru minutach wybija bezpiecznik 25A. Skoro wentylator ma juz dobry bezpiecznik i dziala ja go podepne na krotko to czemu nadal nie dziala? czemu nigdy nie wywala od razy cos robi zwarcie dopiero po czasie ?co to moze byc, ana eco chul. Caly czas bez problemu? Pomocy

Przekaznik podmieniony na nowy, bezpiecznik 40 A odxwentylatora byl przepalony, wymienilem na nowy, klma chidzi okolo 5 min wentylator nadal aiw nie zalancza i po paru minutach wybija bezpiecznik 25A. Skoro wentylator ma juz dobry bezpiecznik i dziala ja go podepne na krotko to czemu nadal nie dziala? czemu nigdy nie wywala od razy cos robi zwarcie dopiero po czasie ?co to moze byc, ana eco chul. Caly czas bez problemu? Pomocy

Mam kilka pytan technicznych:

1.Nie wiem jak dlugo ten wentylator na klimie nie dzialal. Ja to auto urzytkuje rok.do czy to moze byc nastepstwem tego ze teraz wybija bezpiecznik?

2.od kad pamietam jak wylonczylem klime i zgasilem auto to przez jakas chwila slychac takie syczenie z okolic podszybia jak podniose maske Gdzies w okolicy tych zawotkow do nabijania.czy to jest normalne? Skoro klima chlodzi to czy moze byc malo czynnika ? Czy moze to powodowac palenie bezpiecznika? Z tego co wiem to jest jakis czujnik i klima sie nie wlaczy poprostu jak jest malo czynnika.

3.komputer pokazuje blad cisnienie klimatyzatora co to oznacza? czy jakis czujnik od cisnienia moze powodowac palenie bezpiecznika? Czy poprostu rozlanczac klime ? A moze to syczenie to wlasnie upust czynnika? Ale to wtedy juz chyba bym nie maila dawno czynnika i klima by sie nie zalanczala a sie zalancza

1. Który to jest bezpiecznik ten 25 amp. ? Przkaźniki są dwa 1 i 2 biegu wentylatora zabezpieczne 40 amp.

2. Ten syk to wyrównujące się ciśnienie w klimatyzacji po przez dysze dławiącą - jest to normalne w autach z dyszą rozprężną zamiast zawóru

3. Podaj numer błędu .... jest tam presostat który odpowiada za załączanie sprzęgła sprężarki i wentylatora

gdzie sa te przekazniki od biegorw wentylatora? Myslalem ze jest rezystor ktory tym steruje, ten bezpiecznik 40 A byl przepalony ale juz wymienilem

powinny być tam gdzie od sprężarki , ale dokladnie nie pamiętam ... jutro sprawdzę bo dzisiaj nie mam jak

Opublikowano

jestem na etapie tego co wy i bede wdzieczny jak ktos dokączy temat razem z szczególowym opisem usterki

Opublikowano

jestem na etapie tego co wy i bede wdzieczny jak ktos dokączy temat razem z szczególowym opisem usterki

No to zostaje do sprawdzenia napięcia na przekaźniku od wentylatora zacisk 30 to napięcie z bezpiecznika 40A , zacisk 85 to napięcie z bezpiecznika 5A , zacisk 86 to masa podana z presostatu czyli czujnika ciśnienia klimatyzacji umiejscowionego koło chlodnicy...... ewentualnie to można podać na zacisk 30 bezpośrednio napiecie 12v z aku i wentylator powinien ruszyc ... jezeli nie to sprawdzić czy wogóle silnik wentylatora ma podaną masę (przedód chyba brązowy) jezeli ma to zewrzeć na wtyczce czujnika klimatyzacji styki 3 i 4 , 1 i 2

Opublikowano

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=29&t=126012

Tu jest opis wszystkich przekaźników i bezpieczników.

waktycznie są dwa przekazniki od biegów wentylatora zaraz nad duzym bezpiecznikiem 40A od wentylatora klimy. Nie pamiętam czy wogóle tam były ale musze to sprawdzić moze one nie załączaja tego wiatraka.

Czy to że klima chodzi przez 5-8 min kompresor sie załącza i chłodzi może to wykluczyć elektromagners? tzn to że to on robi zwarcie? jakby on by był winny to chyba nie pracował by dobrze przez pare minut? dobrze mysle?


Takie pytanie czy skoro wentylator sie nie włącza a na krótko dziala jest sens sprawdzac rezystor? czy raczej pewne jest ze nie dostaje on napięcia od presostatu lub przekażnika? Czy jest możliwe takie uszkodzenie tego rezystora ze wiatrak stoi ? skoro wskazuje wszystko na to ze klima przepala bezpiecznik po wzroscie cisnienia czyli jak następuje proba załączenia drugiego biegu jest mozliwe aby było takie uszkodzenie rezystora ze napięcie dochodzi do rezystora na drugi bieg i robi zwarcie co pali bezpiecznik nr 25 a z kolei na pierwszym biegu wogóle nie pracuje? Czy moje obiawy wogóle wykluczaja rezystor?

Opublikowano

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=29&t=126012

Tu jest opis wszystkich przekaźników i bezpieczników.

waktycznie są dwa przekazniki od biegów wentylatora zaraz nad duzym bezpiecznikiem 40A od wentylatora klimy. Nie pamiętam czy wogóle tam były ale musze to sprawdzić moze one nie załączaja tego wiatraka.

Czy to że klima chodzi przez 5-8 min kompresor sie załącza i chłodzi może to wykluczyć elektromagners? tzn to że to on robi zwarcie? jakby on by był winny to chyba nie pracował by dobrze przez pare minut? dobrze mysle?

Takie pytanie czy skoro wentylator sie nie włącza a na krótko dziala jest sens sprawdzac rezystor? czy raczej pewne jest ze nie dostaje on napięcia od presostatu lub przekażnika? Czy jest możliwe takie uszkodzenie tego rezystora ze wiatrak stoi ? skoro wskazuje wszystko na to ze klima przepala bezpiecznik po wzroscie cisnienia czyli jak następuje proba załączenia drugiego biegu jest mozliwe aby było takie uszkodzenie rezystora ze napięcie dochodzi do rezystora na drugi bieg i robi zwarcie co pali bezpiecznik nr 25 a z kolei na pierwszym biegu wogóle nie pracuje? Czy moje obiawy wogóle wykluczaja rezystor?

Po pierwsze są dwa biegi wentylatora i nawet jak jest rezystor uwalony to przy wyższym ciśnieniu klimy presostat załączy drugi bieg.bo to osobny obwód.... Weż zrób mostek na wtyczce do presostata na 3 i 4 pinie i zobacz co sie dzieje....

Lepiej oddaj autko do fachowca , niech sprawdzi jak rosną ciśnienia bez pracy wentylatora bo coś mi sie wydaje że rosną bardzo wysoko i może się to skończyć rozwaleniem płytek zaworowych w sprężarce

Opublikowano

Do wymiany wentylator klimy, pierw zmylilo mnie to ze jak na krotko podlanczalem to sie lekko obrocil dlatego myslalem ze dziala ok, nie trzymalem go zeby zobaczyc czy sie kreci, poprawilem styk na przekaznik Pierwszego biegu i jak wlaczylem klime poruszylem wentylatorem lekko zaczol sie krecic leniwie. Wnioski- jak klima dostaje cisnienie to czujnik probuje wlaczyc wiatrak na maksa i wiekrzy prad powoduje iskre czy cos na szczotkach i kaput pali bezpiecznik .

No i kapa. Nowy wentylator nie załącza się . kody klimatronic 20.1 22.1. 18.3 ? Czego dalej szukać. Dziwi mnie to ze ostatnio jak sprawdzalem zakrecilem wentylatorem i się zaczął lekko obracać po czym stanol. Sprawdzalem to po trasie 100km i silnik był nagrzany . teraz sprawdzał wentylator stoi na LO po paru minutach bezpiecznik 25 30A spalony????

Opublikowano

u mnie jest to samo klima sprawna . wiatrak sprawny a nie załącza go. wszystkie bezpieczniki i przekaznik związany z wiatrakiem sa sprawne. a wentylator stoi w miejscu


Ja to podejrzewam tak zanim spalił sie bezpiecznik to uszkodzeniu uległ opornik o numerze (( 8D0959493)) i to pewnie jego wina że wentylator nie działa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...