jacek70 Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 Może sprostuję. Max wejdzie 53 mm na obie strony. Większe nie bo będą chaczyć o uszczelkę na górze szyby. Natomiast w dół to możemy z wymiarem zchodzić ile nam pasuje.Np.do 51mm albo i mniej.
Arek8888 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 (edytowane) Witajcie, odgrzeję tego starego kotleta. Mam problem z wycieraczką po stronie kierowcy, która podczas pracy lekko uderza w uszczelką boczną szyby i powoduje hałas, który trochę drażni. Czy ktoś jeszcze spotkał się z takim problemem? czy jest to normalna sprawa? Dodam, że posiadam wycieraczki szkieletowe Bosch, obie 530 mm. Moje poprzednie wycieraczki Valeo również stukały. Edytowane 3 Listopada 2017 przez Arek8888
wyzyk83 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 spróbuj na wieloklinie przestawić
Arek8888 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 2 godziny temu, wyzyk83 napisał: spróbuj na wieloklinie przestawić Dzięki za radę, jutro spróbuję to zrobić. Jak sądzisz, czy aby zdjąć ramię wycieraczki wystarczy odkręcić tą jedną nakrętkę, czy mogę spodziewać się dodatkowych utrudnień?
motor144 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 Możesz się spodziewać. Miałem dokładnie ten sam problem i podjechałem do takich co wymieniają szyby i w 5 minut mi to przestawili gratis . Tyle że wcześniej ,w poprzednim aucie wymieniałem u nich szybę. Bez ściągacza do Tych ramion wycieraczek nawet nie miałem co próbować u siebie (ten wieloklin jest na stożek z lekkiego stopu i po odkręceniu nakrętki ramię ani drgnęło nawet po zwilżeniu WD itp) .
Arek8888 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 W takim razie może też podjadę do serwisu gdzie wymieniają szyby. Taka usługa nie powinna chyba drogo kosztować.
wyzyk83 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 odkrecasz nakrętkę nie do końca chwytasz mocno za ramię jedną ręką a drugą delikatnie uderz młotkiem w nekrętke mi przważnie po drugim uderzeniu schodzi wieloklin musisz to zrobić energicznie z wyczuciem
Arek8888 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 41 minut temu, wyzyk83 napisał: odkrecasz nakrętkę nie do końca chwytasz mocno za ramię jedną ręką a drugą delikatnie uderz młotkiem w nekrętke mi przważnie po drugim uderzeniu schodzi wieloklin musisz to zrobić energicznie z wyczuciem W sumie nie dużo to roboty, mogę spróbować. Na fotkach w internecie widzę, że ten wieloklin jest bardzo drobny. Czy w ramieniu wycieraczki też są takie drobne rowki? Obawiam się, że je uszkodzę podczas ponownego montażu ramienia.
wyzyk83 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 nic nie uszkodzisz ramię jest gładkie docisk nakretki powoduje że ramie jest dociskane w wieloklin
motor144 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 O ile dasz radę ściągnąć bez uszkodzenia czegoś przy ściąganiu to przy ponownym zakładaniu nie ma co się uszkodzić. W ramieniu wycieraczki też są drobne rowki.
Arek8888 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 (edytowane) 1 minutę temu, motor144 napisał: Dzięki za fotkę Teraz widzę, że te rowki w ramieniu są na tyle prowizoryczne, że służą tylko zwiększeniu tarcia między wieloklinem a ramieniem. Nie trzeba trafiać dokładnie rowkami na wieloklin. To mi wiele ułatwia. Dzięki Panowie za rady, jutro będę ogarniał sprawę. Edytowane 3 Listopada 2017 przez Arek8888
wyzyk83 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 ostatnio montowałem nowe ramie do Q5 i w środku było gładkie to są odciśnięte ślady od wieloklina
Arek8888 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 1 minutę temu, wyzyk83 napisał: ostatnio montowałem nowe ramie do Q5 i w środku było gładkie to są odciśnięte ślady od wieloklina No pewnie masz rację, ale w każdym razie ja zastanawiałem się czy rowki w ramieniu będą musiały trafić na wypusty wieloklinu. Gdyby po zdemontowaniu ramienia okazało się, że wieloklin jest zjechany to byłaby bieda, ale teraz widzę, że nie miałoby to znaczenia
wyzyk83 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 nic nie musi natrafić ustawiasz w nowe miejsce dokręcasz i spawdzasz czy jest ok
Arek8888 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 To by w sumie wyjaśniało, dlaczego jeszcze lekko ponad rok temu wycieraczka nie stukała mi o uszczelkę. Prawdopodobnie z upływem czasu zmieniła trochę swoje położenie względem wieloklina i taki efekt. Mam jeszcze pytanie, czy przed montażem powinno się wieloklin nasmarować jakimś smarem, czy jest to niepotrzebne?
wyzyk83 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 nic nie smaruj to ma się dobrze zazębić
Arek8888 Opublikowano 4 Listopada 2017 Opublikowano 4 Listopada 2017 Problem rozwiązany. Okazało się, że ramiona wycieraczek były odwrotnie założone (lewa na prawą stronę i prawa na lewą). Po zamianie miejscami problem stukania o uszczelkę zniknął. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za rady.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się