Jump to content
IGNORED

A4B6 2.0 ALT sprawny wydech, cicha praca do 3 tyś obr


Misiek1219

Recommended Posts

Witam, autko posiadam od 1,5 m-ca, kupiłem od niemca i niestety miałem do wymiany środkowy i końcowy tłumik, niestety pewien majster od tłumików najpierw zlokalizował dzwonienie w środkowym tłumiku, więc wymieniłem na nowy "Bosala" 220zł + 80zł obejmy, lekka poprawa, wracam do majstra i mówię że nadaj jest głośno powyżej 3tyś, okazuje się ze końcowy też do wymiany (sam zlokalizowałem dziurkę w puszce od góry) założyłem oryginalny używany z przebiegiem 120tyś, jest słyszalna poprawa ale niestety nie jestem w pełni usatysfakcjonowany dźwiękiem. Chciałbym aby auto przy obrotach 3 tyś nie dawało dość głośnego pomruku, szczególnie jak depnę w pedał przy wyprzedzaniu, wydaje mi się ze najgłośniej jest przy samym silniku, czy gdzieś tam może być jakaś dziura, mam tu na myśli kolektor wydechowy, czy te motory poprostu tak mają, majster sprawdzał przy sondzie i nie stwierdził nieszczelności...

Link to comment
Share on other sites

Nic z tym kolego nie zrobisz. Mój ma środkowy nówkę i 2 końcowe też nowe i jest to samo :wink: Ten motor tak ma. Moje auto sprowadziłem z przebiegiem 140tyś i już tak było. Gdyby miało 2 cylindry więcej na pewno byś nie założył tego tematu :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Podpisuję się pod tym co napisał Wandej, dodam do tego, że od tych 3 tyś to nawet fajnie mruczy :D

Link to comment
Share on other sites

Nic z tym kolego nie zrobisz. Mój ma środkowy nówkę i 2 końcowe też nowe i jest to samo :wink: Ten motor tak ma. Moje auto sprowadziłem z przebiegiem 140tyś i już tak było. Gdyby miało 2 cylindry więcej na pewno byś nie założył tego tematu :decayed:

No to lipa :angry: jest jeszcze opjca nr 2, niedługo będę miał cały środkowy i końcowy, założę i przetestuję jak to będzie śmigać, jak bez różnicy to pozostanie jeździć przy głośniejszej muzyce :grin:

Podpisuję się pod tym co napisał Wandej, dodam do tego, że od tych 3 tyś to nawet fajnie mruczy :D

Fajnie to fakt, ale wożę ze sobą 11 miesięcznego szkraba i wolę jak w trasie śpi :P Wcześniej jeździłem A6 2,4 V6 i to dopiero ładnie mruczało, ale było dużo ciszej :) pzdr

Edited by Misiek1219
Link to comment
Share on other sites

Nic z tym kolego nie zrobisz. Mój ma środkowy nówkę i 2 końcowe też nowe i jest to samo :wink: Ten motor tak ma. Moje auto sprowadziłem z przebiegiem 140tyś i już tak było. Gdyby miało 2 cylindry więcej na pewno byś nie założył tego tematu :decayed:

No to lipa :angry: jest jeszcze opjca nr 2, niedługo będę miał cały środkowy i końcowy, założę i przetestuję jak to będzie śmigać, jak bez różnicy to pozostanie jeździć przy głośniejszej muzyce :grin:

Podpisuję się pod tym co napisał Wandej, dodam do tego, że od tych 3 tyś to nawet fajnie mruczy :D

Fajnie to fakt, ale wożę ze sobą 11 miesięcznego szkraba i wolę jak w trasie śpi :P Wcześniej jeździłem A6 2,4 V6 i to dopiero ładnie mruczało, ale było dużo ciszej :) pzdr

Z tyłu wydech bardzo mało słychać :wink: Bardziej grzmi ten środkowy ,tak mi się wydaje.

Link to comment
Share on other sites


Z tyłu wydech bardzo mało słychać :wink: Bardziej grzmi ten środkowy ,tak mi się wydaje.

Środkowy zmieniłem na nowy firmy Bosal, ponoć najlepszy z zamenników, okazuje się że przy mocniejszym gazowaiu dzwoni coś w środku, koleś od tłumików mowił że jeśli po 1000km dalej tak bedzie to reklamować bo 220zł piechota nie chodzi...

Link to comment
Share on other sites


Fajnie to fakt, ale wożę ze sobą 11 miesięcznego szkraba i wolę jak w trasie śpi Wcześniej jeździłem A6 2,4 V6 i to dopiero ładnie mruczało, ale było dużo ciszej pzdr

To zmienia postać rzeczy ;) a co do 2.4 ja jestem w szoku jaką to ma kulturę pracy, kolega ma w A4B5 i jak to cichutko pracuje :kox: , a jak się depnie to lekko mruczy, ALT przy tym to się drze jak marcujące się koty ;d

Link to comment
Share on other sites

Z tyłu wydech bardzo mało słychać :wink: Bardziej grzmi ten środkowy ,tak mi się wydaje.

Środkowy zmieniłem na nowy firmy Bosal, ponoć najlepszy z zamenników, okazuje się że przy mocniejszym gazowaiu dzwoni coś w środku, koleś od tłumików mowił że jeśli po 1000km dalej tak bedzie to reklamować bo 220zł piechota nie chodzi...

Też mam bosala i jest to samo :hi:

Link to comment
Share on other sites


Też mam bosala i jest to samo :hi:

Więc być może ten typ tak ma, póki co nie poddaję się, jak już pisałem sprawdzę jeszcze jeden zestaw w całości, środkowy i końcowy oryginał... will see :disgust:

Link to comment
Share on other sites

Wam to tylko mruczy, u mnie ryczy jak wrc i to juz z dolu.Zalozylem dwa tłumiki ferroza i nowy kat, miałem pakować środkowy bosala bo to on ryczy. Zostaje tylko oryginał...

Link to comment
Share on other sites

U mnie znów ryczy :D ale stawiam na to, że złączenie puściło :decayed:

Link to comment
Share on other sites

wstaw dodatkowe tlumiki np rm motors

Link to comment
Share on other sites

znalazłem winowajcę zaraz po podniesieniu auta - tłumik drgań - ale, że tego w Audi nie przemyśleli i jest wspawane to niech ryczy :P

Link to comment
Share on other sites

Środkowy tłumik firmy Bosal okazał się bublem i oddałem go do reklamacji, powód to nieszczelność przy spawie w dwóch miejscach, chłopaki z InterCars oddali z miejsca 220zł :P założyłem cały zestaw z 1,8T z dwoma rurami z tyłu tak na próbę, środek ciszej, koniec bulgocze jak wrc, ręce mi opadają, ten typ chyba po prostu jest głośny i tyle :kwasny: jeszcze sprawdzę kilka opcji, może znajdę optymalne rozwiązanie.

Link to comment
Share on other sites

Kolego zobacz sobie Rurę kolektorową od katalizatora do tłumika może tam w plecionce masz dziurę i mruczy

Link to comment
Share on other sites

Środkowy tłumik firmy Bosal okazał się bublem i oddałem go do reklamacji, powód to nieszczelność przy spawie w dwóch miejscach, chłopaki z InterCars oddali z miejsca 220zł [emoji14] założyłem cały zestaw z 1,8T z dwoma rurami z tyłu tak na próbę, środek ciszej, koniec bulgocze jak wrc, ręce mi opadają, ten typ chyba po prostu jest głośny i tyle :kwasny: jeszcze sprawdzę kilka opcji, może znajdę optymalne rozwiązanie.

Witaj. Wydech od 1.8t pasuje bez przerobek do naszych 2.0 alt? Jak to wygląda od strony technicznej? Co do głośności to powinno być ciszej
Link to comment
Share on other sites

Jak chcecie mieć ciszej to nie pakujcie się w używki .... w mojej skromnej opinii wydech w a4 b6 jest dosyć głośny już w serii, co dopiero jak się jeszcze zużyje ... lepiej chyba jednak kupować nowe zamienniki bosal etc.

Link to comment
Share on other sites

Wymieniłem katalizator oraz dwa tłumiki (kiedyś dobrej marki) ferroz i jest masakra. Ryczy środkowy tłumik niemiłosiernie. Bosal daje radę? Misiek trafiłeś na niedorobke, może sprawny dał by radę...

Link to comment
Share on other sites

Jak chcecie mieć ciszej to nie pakujcie się w używki .... w mojej skromnej opinii wydech w a4 b6 jest dosyć głośny już w serii, co dopiero jak się jeszcze zużyje ... lepiej chyba jednak kupować nowe zamienniki bosal etc.

Ja założyłem bosala nowego. I też brzęczy :kwasny:

Link to comment
Share on other sites


Witaj. Wydech od 1.8t pasuje bez przerobek do naszych 2.0 alt? Jak to wygląda od strony technicznej? Co do głośności to powinno być ciszej

xsebo1 pasuje z tym, że 1.8 na końcowym tłumiku ma dwie rurki skierowane w dół, a nasze Alty mają jedną w poziomie, średnio to wygląda po założeniu bo w zderzaku masz wycięcie właśnie na tą jedną rurkę, jeśli chodzi o funkcjonalność to środek jest identyczny wewnątrz, końcowy już niekoniecznie bo był bardzo głośny, mechanik mówił że może mieć inaczej zbudowaną komorę. Dzisiaj rano pokroiłem dwa zestawy używanych oryginalnych tłumików, jeden z 1.8, a drugi z 2.0, z 1.8 wziąłem środek, z drugiego koniec, oba pospawałem i w końcu osiągnąłem efekt który jest dość zadowalający... nie jest to co prawda oaza ciszy ale może być. Wniosek jest taki, że z używek ciężko trafić niesfatygowane egzemplarze, mi po kilku próbach się udało, a z drugiej strony nowe zamienniki też tyłka nie urywają... :facepalm: Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Altków. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...