slowik1 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Witam, mam wyjętą tubrinę (przy okazji demontarzu głowicy), śruby odkręcone, ale.... nie mogę jej rozebrać. Nie pomaga ani grzanie palnikiem części gorącej, ani nafta... Jake macie sposoby na jej rozłożenie. Rozmawiałem juz z gościem w warsztacie gdzie regenerują turbiny i powiedział mi, że jets jeden sposób - młotek i albo dolna część odskoczy albo pęknie. Więc proszę o pomoc jak ją rozłożyć nie niszcząc jej przy tym.
eaglent Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) Dokładnie tak jak mechanik mówił, lej to jakims smarem penetrującym ile wlezie i przez deske staraj sie popukiwać a jak nie odejdzie to tłucz młotem, inaczej tego nie zrobisz, a jak palnikiem nie chce już odchodzić to beton jest niesamowity Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez eaglent
slowik1 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2015 z tym palnikiem, to nie wiem na ile mogę rozgrzać, wiec może za słabo grzeje.
OLIVER Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) młotek i albo dolna część odskoczy albo pęknie No tak..Na pewno młotek jest przydatny ale bez przesady..Tak mówią bo nie dałeś im tego robić .... Ja u siebie jak rozbierałem to dzień prędzej tylko moczyłem w WD-40 ranty a na drugi dzień opukałem młotkiem po muszli w okoł rantu i pusciło bez problemu Palnik gazowy też jest skuteczny ..Wiadomo grzejesz bez przesady ale grzejesz po muszli w koło rantu, też powinno puscić NO I UZUPEŁNIJ SOBIE PROFIL..!!!! Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez OLIVER
slowik1 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2015 profil uzupełniony nafta bardzo ładnie wnikała w rant PRAWIE na około, ale....na odcinku kilku centymetrów przylega tak ściśle, że ani nafta, ani WD nie wsiąkają i pewnie tam trzyma. Z drugiej strony nie wiem czy sobie nie odpuścić, bo w tryb awaryjny wchodzi bardzo żadko (przeważnie jak pedał w podłoge i przy około 3000), a teraz geometria chodzi bardzo lekko w pełnym zakresie (przed grzaniem i opukiwaniem lekko się przycinała).
eaglent Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Zostaw ją w nafcie i WD40 na noc albo dwie i nastepnego dnia popukaj gumowym mlotkiem, jak nie odpuści to ruszaj geometria az bedzie chodziła gładko, na jakiś czas pomoże
slowik1 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2015 zastanawiam się, czy można zanużyć całą gorącą stronę w nafcie?
Hezen Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) W miejsca odkręconych śrub strony gorącej, wkręcasz dłuższe śruby do lekkiego oporu i między te śruby a muszlą strony gorącej wkładasz kawałki jakiegoś grubego płaskownika.Następnie równo odkręcasz każdą ze śrub i takim sposobem powinna puścić każda toporna turbina.Trzeba uważać żeby równo rozpaławiać turbinę żeby nie pogiąć (zwichrować) wirnika.Śmiać mi się chce jak na forach piszą żeby prać po turbinie młotkiem żeby ją rozpołowić Znajomy ma turbine do czyszczenia ale nie wiem kiedy będzie ją wyciągał, na pewno mi ją da do czyszczenia i zarazem zrobię kilka fotek z rozpoławiania - bez klepania młotkiem.Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez Hezen
slowik1 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2015 dzięki za info dziś wieczorem podejdę do tematu raz jeszcze
goldi Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 u mnie też nie chciała sie rozdzielić po podgrzaniu palnikiem sama sie rozpołowiła bez żadnego pukania
slowik1 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) jak mocno grzałeś? Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez slowik1
goldi Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 A ja pamiętam jak mocno grzalem w koło równomiernie i sama się rozpolowila wiadomo nie rozgrzeje jej do czerwoności a z reszta zobacz jakie temperatury panują w silniku 1.8 T jak go deptasz nagrzewa się do czerwonego w nocy świeci i nic jej nie jest
Hezen Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) jak mocno grzałeś? Równie dobrze mogłeś spytać - jak mocno/z jaką siłą, odkręcać śruby? Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez Hezen
slowik1 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Hezen wielkie dzięki, sposób okazał się bardzo skuteczny, choć i tak turbinka nie poddała się bez walki. Polecam moczenie w nafcie i sposób jaki opisał Hezen. Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez slowik1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się