Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co z tym klimatronikiem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeszcze nie do końca rozgryzłem tę zabawkę. Mam w związku z tym kilka pytań.

1. Mam cały czas włączony nawiew na przednią szybę. Zwykle ustawiam power na 3 kreski, ale w czasie jazdy siła nawiewu potrafi się zmienić sama z siebie. Rośnie prawie do maksa albo maleje prawie do zera. To normalne?

2. Co się w zasadzie dzieje po włączeniu tej kontrolki z ikonką cyrkulacji powietrza po wnętrzu auta? Czym to się różnicy od otwarcia jednocześnie nawiewu na szyby, środkowego i dolnego?

3. Jak działa tryb auto? Wyłącza się od razu, kiedy wcisnę coś innego (przykładowo regulację siły nawiewu)? Bo nie wyłącza się, kiedy wcisnę AUTO ponownie.

4. Czym się różni temperatura LO od włączonego chłodzenia?

5. Zdarzało się, że wcisnąłem przycisk chłodzenia, potem chciałem to wyłączyć, ale kontrolka ciągle się świeciła (jakby nieco mniej, ale jednak). O co może chodzić?

Pewnie zaraz się okaże, że cały mechanizm mam schrzaniony.

Opublikowano (edytowane)

Ad.1 Jeśli jest włączony nawiew na przednią szybę to climatronic "myśli" że Ci zaparowała i sam zwiększa, zmniejsza siłę nawiewu.

Ad.2 Cyrkulacja wewnętrzna to nic innego jak odcięcie dopływu powietrza z zewnątrz auta (przydatne jeśli np. przejeżdżamy przez zadymienie lub rozsypują nawóz na polu akurat). Nie jest zalecana jazda przez dłuższy czas z włączonym obiegiem wewnętrznym ponieważ szybko zwiększa się zawartość dwutlenku węgla w kabinie i szyby zaczynają niemiłosiernie parować.

Ad.3 Tryb auto próbuje w jak najlepszy sposób zapewnić ustaloną przez nas temperaturę sterując prędkością nawiewu oraz miejscem wylotu powietrza dla najlepszego komfortu pasażerów. Climatronic bierze pod uwagę wiele czynników takich jak: temperatura otoczenia, zadana temperatura, temperatura silnika (np. czy już można ogrzać kabinę), nasłonecznienie itp. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie. Ustawiasz temperaturę i zapominasz o zabawie z siłą nawiewu i gdzie ma dmuchać (taka jest idea climatronic w trybie AUTO).

Ad.4 LO na wyświetlaczu oznacza że będzie wiało na maksa chłodem i nie ważne są ustawienia temperatury. Cały czas mrozi do bólu, tak jak HI grzeje do bólu :)

Ad.5. Nie rozumiem ;)

Wszystko gra, ustaw sobie temperaturę np. 21 włącz tryb auto i zobacz jakie to wygodne :)

Edytowane przez kubunia
Opublikowano (edytowane)

Wielkie dzięki :)

Co do pkt. 5. to chodzi mi o ten przycisk z płatkiem śniegu.

Czyli na AUTO też będzie wykrywało zaparowaną szybę?

Edytowane przez petrosdbz20
Opublikowano

A sprezka przestaje chodzic jak wylaczysz ten platek sniegu? Moze poprostu ten przycisk wariuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...