Skocz do zawartości
Szczęśliwego Nowego Roku🥂🎇 ​
IGNOROWANY

[AJM] Nietypowy / dziwny (?) brak mocy i tryb awaryjny.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W moim A4 1.9 TDI AJM 2000 obewuję, jak mi się wydaje, nietypowe odcięcie turbiny i przejście w stan awaryjny.

Na 4 i 5 biegu (rzadko na 3) startując z trochę ponad 2000 obr/min i po wciśnięciu do końca pedału gazu po osiągnięciu 3000 obr/min przechodzi w tryb awaryjny. Jednak, gdy pedał gazu nie jest wciśnięty do oporu i rozpędzam się z mniejszym przyśpieszeniem, wszystko jest w porządku. Na 3 biegu problem praktycznie nie występuje, nawet przy gazie wciśniętym do oporu, nie odcina turbiny.

Odkłąda się błąd 17965 - Charge Pressure Control: Positive deviation P1557 - 35 - 00 - -

Co może być przyczyną?

Opublikowano

przeładowanie.

nie wiem co w tym nietypowego :decayed:

sprawdz czy mozna poruszac ciegnem - sztanga silownika turbiny.

jezeli sprawia problem, trzeba je rozruszac.

mozna wlaczyc BS 011 VAG i obserwowac czy sztanga sie rusza.

Opublikowano

Podłączyłem VAGa jak napisłeś i oto co widać:

- przy przejściu w OFF (ECU odcina doładowanie?) sztanga opornie idzie od turbiny, idzie, ale powoli i nieenergicznie, nawet wolniej niż w tym filmie

a na pewno nie tak jak w tym

- przy przejściu w ON (następuje doładowanie?) sztanga całkiem energicznie idzie w kierunku turbiny

Jeżeli dobrze rozumuję, to przez oporny ruch sztangi w kierunku od turbiny, gdy doładowanie powinno zostać odcięte, odcięcie doładowania nie następuje, dlatego następuje przeładowanie i silnik wpada w tryb awaryjny?

Opublikowano

Dokładnie tak. Sztanga sie rusza, co przestawia kierownice, wtedy częsć spalin omija wirnik, doładowanie maleje. Jak sztanga nie chodzi, turbina się rozkręca szybciej, nieruchome kierownice nie pozwalają na zmniejszenie cisnienia i dochoci do przeładowania.

Dlatego na 4 i 5 biegu, bo wtedy jest największe obciążenie silnika przez co najwyższe doładowanie.

Turbo na stól i czyszczenie.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za wyjaśnienia.


No i po problemie. Podaję rozwiązanie, bo może się przydać.

Przyczyną był przetarty przewód układu podciśnienia. Po wymianie 3 przewodów (na wszelki wypadek) sztanga chodzi prawidłowo, a auto odzyskało pełnię mocy. Na razie czyszczenie turbo nie było potrzebne.

Edytowane przez Wybreccio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...