Wybreccio Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 W moim A4 1.9 TDI AJM 2000 obewuję, jak mi się wydaje, nietypowe odcięcie turbiny i przejście w stan awaryjny. Na 4 i 5 biegu (rzadko na 3) startując z trochę ponad 2000 obr/min i po wciśnięciu do końca pedału gazu po osiągnięciu 3000 obr/min przechodzi w tryb awaryjny. Jednak, gdy pedał gazu nie jest wciśnięty do oporu i rozpędzam się z mniejszym przyśpieszeniem, wszystko jest w porządku. Na 3 biegu problem praktycznie nie występuje, nawet przy gazie wciśniętym do oporu, nie odcina turbiny. Odkłąda się błąd 17965 - Charge Pressure Control: Positive deviation P1557 - 35 - 00 - - Co może być przyczyną?
Musashi Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 przeładowanie. nie wiem co w tym nietypowego sprawdz czy mozna poruszac ciegnem - sztanga silownika turbiny. jezeli sprawia problem, trzeba je rozruszac. mozna wlaczyc BS 011 VAG i obserwowac czy sztanga sie rusza.
Wybreccio Opublikowano 10 Maja 2015 Autor Opublikowano 10 Maja 2015 Podłączyłem VAGa jak napisłeś i oto co widać: - przy przejściu w OFF (ECU odcina doładowanie?) sztanga opornie idzie od turbiny, idzie, ale powoli i nieenergicznie, nawet wolniej niż w tym filmie a na pewno nie tak jak w tym - przy przejściu w ON (następuje doładowanie?) sztanga całkiem energicznie idzie w kierunku turbiny Jeżeli dobrze rozumuję, to przez oporny ruch sztangi w kierunku od turbiny, gdy doładowanie powinno zostać odcięte, odcięcie doładowania nie następuje, dlatego następuje przeładowanie i silnik wpada w tryb awaryjny?
kresek Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Dokładnie tak. Sztanga sie rusza, co przestawia kierownice, wtedy częsć spalin omija wirnik, doładowanie maleje. Jak sztanga nie chodzi, turbina się rozkręca szybciej, nieruchome kierownice nie pozwalają na zmniejszenie cisnienia i dochoci do przeładowania. Dlatego na 4 i 5 biegu, bo wtedy jest największe obciążenie silnika przez co najwyższe doładowanie. Turbo na stól i czyszczenie.
Wybreccio Opublikowano 19 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2015 (edytowane) Dzięki za wyjaśnienia. No i po problemie. Podaję rozwiązanie, bo może się przydać. Przyczyną był przetarty przewód układu podciśnienia. Po wymianie 3 przewodów (na wszelki wypadek) sztanga chodzi prawidłowo, a auto odzyskało pełnię mocy. Na razie czyszczenie turbo nie było potrzebne. Edytowane 19 Czerwca 2015 przez Wybreccio
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się