Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy amortyzator może stukać?


niuniek222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wczoraj robiłem zawieszenie bo mi juz stukało. Wymieniłem górny, przedni wahacz od kierowcy, tuleje wahacza z dwóch stron oraz łącznik sablizatora od strony pasażera. Stuki juz nie sa takie jak byly ale na wiekszych nierownościach dalej się pojawiają. Moje pytanie jest takie, czy to może być wina amortyzatorów? Zaznaczam, że auto mam juz 7 lat i zrobilem nim ponad 170 tyś po naszych drogach i nic nie robilem przy zawieszeniu az do tej pory, amortyzatorów też nie zmieniałem. Auto ma przejechane 290 tyś (a ile cofniete tego nie wiem) i z tego co widze jest na oryginalnych amortyzatorach Monroe. Wybite są znaczki OOOO. Amortyzatory sa suche i nie leja. Czy to juz poraz zmienic przednie amortyzatory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie są zatarte kolego .. popatrz na sprężyny , oraz poduszki na amorach czy nie są wywalone .. ogólnie zawias do przepatrzenia cały ..

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spręzyny są w porządku, ogólnie zawieszenie też jest ok bo było sprawdzane wczoraj. Musze sprawdzić jeszc ze te poduszki amortyzatora. A ktoś mi może powiedzieć jakie ozanki są gdy jest uszkodzona poduszka amortyzatora? Czy czesto te poduszki padają. Ja jeszcze ich nie wymieniałem a zrobilem nim ponad 170 tyś.

Edytowane przez niuniek222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż drążek kierowniczy i koncówki u mnie jest luz na jabłku w drążku i stuka.Auto do góry na lewarku łap za koło i poszarp troche zobacz czy koło nie chodzi .

Wykonaj krótkie energiczne ruchy kierownicą na przemian zobacz czy wtedy stuka.

Dodam tylko że na szarpakach to nie wyjdzie najlepiej słychać jak się jedzie po kocich łbach

Edytowane przez dayton2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory mam suche nic nie leją, ale auto tak jak pisałem ma 290 tyś przebiegu z czego ja zrobilem 170 na naszych drogach i nie wymieniałem amortyzatorów wogóle. Dziś znajomy podjechał taką samą B6 jak ja i zaobserwowałem jedną rzecz. Jak chciałem rozbujać jego auto to takie sztywniejsze było i mniej sie bujało, natomiast moje auto bardziej podatne na bujanie było. Generalnie jego tak jakby jego auto było sztywniejsze. Podejrzewam, że to amortyzatory gdyż chyba cudów nie ma by na naszych drogach az tyle wytrzymały. Zastanawia mnie tylko jedno czy faktycznie amortyzator moze dawac takie stukanie czy to będzie raczej poduszka amortyzatora. Zawieszenie w zeszłym tygodniu sprawdzane było, auto podnoszone było do gógry i to co mialem do wymiany to juz wymieniłem, natomiast stuki w dalszym ciagu sa ale jakby troszke mniejsze. Tłumaczę sobie w ten sposób, że przed wymianą tulejek wahaczy, łącznika stabilizatora oraz wahacza górnego przedniego auto było bardziej podatne na nierównosci i było bardziej słychac, natomiat po wymianie tych elementów jest torszke ciszej ale w dalszym ciągu słuchac wiec wygląda, że to albo poduszka amortyzatora bądz amortyzatory.

P.S. jakiej firmy polecacie amortyzatory do B6?

KYB, Sachs, czy Monroe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka amora to raczej nie stuka. To taka dziwna konstrukcja i nie wiem co musiałoby się stać żeby to się rozleciało. U siebie też zapobiegawczo kupiłem poduszki do wymiany amorków ale okazało się że te stare po 250kkm są jak nówki, tyle że mniej czarne :),

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka amora to raczej nie stuka. To taka dziwna konstrukcja i nie wiem co musiałoby się stać żeby to się rozleciało. U siebie też zapobiegawczo kupiłem poduszki do wymiany amorków ale okazało się że te stare po 250kkm są jak nówki, tyle że mniej czarne :),

Jakiej firmy kupowałeś amorki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bilsteiny B4 ale niby do sprężyn krótszych bo mam eibachy -30mm. Miękko jest jak na BA ale ładniej audiczka się prezentuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zawieszenie standardowe i do mnie też zwykłe czarne amorki idą. Nie wiem tylko która firma robi dobre amortyzatory w przyzwoitej cenie. Może ktoś coś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie obniżasz nic to bierz "zwykłe" bilsteiny, są stosunkowo dobre i niedrogi. Ja kupowałem od kolegi powaguspisz, znajdziesz w dziale "Ogłoszenia komercyjne ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wczoraj robiłem zawieszenie bo mi juz stukało. Wymieniłem górny, przedni wahacz od kierowcy, tuleje wahacza z dwóch stron oraz łącznik sablizatora od strony pasażera. Stuki juz nie sa takie jak byly ale na wiekszych nierownościach dalej się pojawiają. Moje pytanie jest takie, czy to może być wina amortyzatorów?

Owszem amortyzatory mogą stukać i to nawet nowe, a co dopiero używane. Kilka lat temu była wadliwa seria Bilsteinów B4 wypuszczona, która stukała. A wiem to stąd, że trafiłem na taki amortyzator właśnie. Kupiłem i po wymianie stukało, że głowa bolała (a było to z tyłu w Astrze II gdzie zawieszenie jest proste jak konstrukcja cepa).

Oczywiście w PL najpierw się na mnie wypieli, ale po mojej interwencji w centrali europejskiej Bilsteina nagle zmienili zdanie i wymienili bez gadania (kobieta z centrali, która ze mną korespondowała przyznała, że wyszła wadliwa partia amortyzatorów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz sachsa dobre amory i i ceny też nie powalają

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś czy razem z amortyzatorami w zestawie są odboje i osłony czy trzeba dokupić osobno?

Jakiej firmy polecacie poduszki amortyzatora?

Czy po wymianie amortyzatorów trzeba ustawiać zbierzność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o odboje i osłony zapytaj sprzedającego... będzie prościej ... ale raczej są gołe amorki, poduszki będą pasować te co masz... ewentualnie zamów sobie z Aso albo jakiś zamiennik . Ogólnie się to raczej nie zużywa

a co do zbieżności to jak uda CI się wyjąć same amortyzatory to mówią że nie trzeba, ale jak podjedziesz na scieżke to zapłacisz 30 zł a jak masz jakiegoś zaufanego mechanika to nawet nic, i będziesz wiedział mniej więcej czy się cos nie po przestawiało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś same tuleje w wahaczach czy cały wahacz? Bo w Audi lubią się wybijac główki wahacza a to jest nie wymienne i trzeba wymienic calosc. Weź łom i zobacz czy nie ma luzow. Jak dla mnie nie warto wymieniać samych tuleji ino całość od razu bo prędzej czy później główka padnie i tak.

Edytowane przez A4-Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś same tuleje w wahaczach czy cały wahacz? Bo w Audi lubią się wybijac główki wahacza a to jest nie wymienne i trzeba wymienic calosc. Weź łom i zobacz czy nie ma luzow. Jak dla mnie nie warto wymieniać samych tuleji ino całość od razu bo prędzej czy później główka padnie i tak.

Są firmy które wymieniają tuleje jak i regenerują sworznie, sam regenerowalem kpl wahaczy, wytrzymały 45tyś, padł jeden górny, no i któryś dolny teraz padł. Tylko jak bawić się w wymianę to już kpl, a nie pojedyncze wahacze czy tuleje
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...