tomastbg Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam forumowiczów ! Jakiś czas temu stwierdziłem iż przyszła pora na zmianę auta. Wymagania były proste: coś mocnego oraz z napędem na 4 koła. Po uwzględnieniu tych kryteriów - wybór był prosty. Po długich poszukiwaniach znalazłem to czego szukałem. Może nie jest to szczyt "wypasu", ale dla chętnego nie ma rzeczy nie możliwych. Od dawna nosiłem się z zamiarem przedstawienia forumowemu gronu mojej a4. Jednak jak to w życiu bywa, zawsze jakieś przeciwności się pojawiały. Myślę że materiał jaki zgromadziłem pozwoli na to. Model: Audi a4 b7 Rok produkcji: 2006 Silnik 3.0 TDI ASB seryjne zmierzone 233 hp 470nm po programie, wyrzuceniu DPF'a i programowym usunięciu EGR 282hp/605nm Skrzynia: Tiptronic Napęd: QUATTRO Wyposażenie: Wewnętrzny s-line RNS-e z Nawigacją oraz zmieniarką w schowku Multi kiera Parktronic tył Zawias s-line 1BV Mody które chcę/przeprowadziłem: Wymiana oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego na LED - by Tomnik Pełny pakiet światło drzwi klamki Diody ambiente Tempomat Złącze AUX Podświetlenie wizytownika i kubka Bi-xenon z poziomowaniem Czujnik zmroku i deszczu CLH I DRL Automatyczne otwieranie klapy Gwint KONI sport Większe koła ~ 19" Planowane: Pełen pakiet zewnętrzny s-line Zmiana foteli na RECARO BOSE A teraz coś na co i tak wszyscy czekają czyli fotki. Na chwilę obecną tak się prezentuje. Mam nadzieję że się podoba Pozdrawiam ! Edytowane 29 Marca 2018 przez tomastbg
jarfab0511 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Zacne plany , piekne auto, dobra baza do rezania;) ale przede wszystkim bezawaryjnej jazdy zycze;)
tomekhxc Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 bardzo ładna a4 , zapraszamy na spoty
instruktor83 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Zmiana foteli na recaro:-) ja też tego szukam ,ale łatwo nie jest kolego:-) mimo wszystko bardzo ladny egzemplarz:-)
tomastbg Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Wiem że Recaro to ciężki temat, jednak żyje nadzieją że trafie kiedyś na zestaw który mnie zadowoli. bardzo ładna a4 , zapraszamy na spoty Jeśli chodzi o spoty Rzeszowskie postaram się kiedyś wpaść. Jestem w RZ co tydzień ze względu na moją uczelnię, jednak czasem godziny zajęć na to nie pozwalają.
tomastbg Opublikowano 11 Maja 2015 Autor Opublikowano 11 Maja 2015 Korzystając z "uroków" pogody czyli deszczu itp jaką ostatnio mieliśmy postanowiłem zabrać się za korektę lakieru. Jak to na czarnym lakierze bywa ilość swirli/hologramów mnie przerażała. Tak więc prezencja auta spadła drastycznie. Trzeba było coś z tym zrobić. Używałem past Manzerny z padami ABW o 3 gradacjach ścieralności Do tego IPA, wiele mikrofibr pędzelki itp. Parę fotek z przebiegu prac: Dekontaminacja: Korekta: Efekty:
64driver Opublikowano 14 Maja 2015 Opublikowano 14 Maja 2015 (edytowane) Jakiej maszyny polerskiej używałeś? Zacnie wyszło:) Edytowane 14 Maja 2015 przez 64driver
tomastbg Opublikowano 15 Maja 2015 Autor Opublikowano 15 Maja 2015 Dzięki kolego:) Maszyna to jakaś budżetówka, kupiona parę lat temu od znajomego. Po za tym że posiada regulacje obrotów to chyba tyle z jej zalet . Nazwy nawet nie starałem się zapamiętać Auto w końcu stało się czarne. Jego kolor i nasycenie diametralnie się zmieniły.
akjam Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 Fajne autko. Jest Q! Super robota z lakierem.
tomastbg Opublikowano 18 Września 2015 Autor Opublikowano 18 Września 2015 Jako że motoryzacja jest dla mnie bardzo ważna a samochód dla mnie jak i moich znajomych nie jest tylko środkiem lokomocji zorganizowaliśmy mały event na Autodromie w Biłgoraju.Parę fotek dla upamiętnienia. Witam ponownie. Jako że dawno nic się tutaj nie działo to trzeba coś uaktualnić. Autko przechodzi właśnie wymianę rozrządu (a mówią że w motorach ASB rozrząd poprawiony). Sytuacja klasyczna dla tego motoru tj. rzegotanie po rozruchu. Na chwilę obecną silnik jest po za autem wraz ze skrzynią. Zamówione jest wszystko co może być wymienione jeśli chodzi o rozrząd tj, łańcuchy,prowadnice, napinacze, ślizgi, pasta, uszczelki. Do tego autko dzięki uprzejmości naszego forumowego kolegi Wandej dostanie nowe tarcze hamulcowe Zimmermana perforowane 320 mm klocki Ferrodo Ds, przewody w oplocie Hella i nowy płyn hamulcowy o podwyższonej temp. wrzenia, co mam nadzieje zapewni porządne hamowanie Sukcesywnie będę wrzucał fotki i przemyślenia z wymiany.
Pzwmichal Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 Świetne autko, jaki koszt wymiany rozrządu? Bo nie wiem czy jest sens w ogóle to ruszać. Zerwanie paska trafia się raz na milion więc w razie czego wsadzi się drugi silnik
tomastbg Opublikowano 18 Września 2015 Autor Opublikowano 18 Września 2015 Widzisz kolego problem polega na tym że tu nie ma paska rozrządu, a są łańcuchy w ilości sztuk 4. Problem niestety dość powszechny jeśli chodzi o te silniki. Najgorsze jest to że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują ze to auto ma fabryczny przebieg wynoszący 201 tys kilometrów.
Audi sline Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 Hehe a ile miał miec? Chyba przebieg nie taki straszny.. :-)
tomekhxc Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 to dosyc wczesnie ci sie rozrząd odezwał , ale najważniejsze że szybko zareagowałeś z wymianą teraz będzie służył przez długie lata, no o ile jeszcze pompowtryski pozwolą
tomastbg Opublikowano 19 Września 2015 Autor Opublikowano 19 Września 2015 No cóż zakładając że rozrząd jest to "dożywotni" element tego samochodu to 200 tys. km wg mnie jest wartością dość niską. BTW tu nie ma pompowtrysku
TomekTdi Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 Ładna sztuka Jak tam przebiega wymiana ? Napisz kolego na koniec jakbyś mógł jakie dokładnie koszty wyszły(części+robota)Pozdr.
tomastbg Opublikowano 24 Września 2015 Autor Opublikowano 24 Września 2015 (edytowane) Zdecydowałem się również na wymianę konwertera skrzyni bowiem miałem z nim małe problemy tak więc prace można powiedzieć że zwolniły. Myślę w przeciągu paru następnych dni wrzucę zdjęcia z wymiany rozrządu. Co do kosztów postaram się opisać to najdokładniej jak mogę, jednak te będę docelowo znał w przyszłym tygodniu. Na chwilę obecną rozrząd jest zmieniany. Z ciekawostek nie tylko napinacz lewej głowicy był trefny ale również ten odpowiedzialny za główny łańcuch. Wszystko zostało bardzo dokładnie obejrzane. Łańcuch na lewej głowicy nosił już delikatne ślady przycierania. W tym miejscu chcę utwierdzić osoby które zastanawiają się nad wyminą rozrządu czy robić samą górę czy całość w przeprowadzeniu kompletnej wymiany. Ja zdecydowałem się na całość. Prawda jest taka że wymiana samej góry jest to wg. mnie i mojego mechanika naprawa tymczasowa. Mając w ręku nowe napinacze można zauważyć różnice w ich konstrukcji. Zgodnie z tym co dowiedzialem się, wszyskie części rozrządu produkowane są przez firmę SWAG. Zdecydowałem się na "mix" części full ORI i SWAG. Góra jest SWAG'a zaś dół ORI. Co ciekawe to są dokładnie te same części jednak te sprzedawane przez SWAG nie mają błogosławieństwa Audi co wiąże się z zeszlifowanym na nich znaczkach AUDI (zdjęcia poniżej). FILM Edytowane 23 Sierpnia 2016 przez tomastbg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się