Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rorzad - rolki INA/NTN / pasek bije.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Przymierzam się do wymiany rozrządu i mam zonka co do wyboru rolki i napinacza. Zakładał ktoś u siebie rolki INA, a raczej NTN, bo to sie znajduje w pudełku firmowanym przez właśnie INA. Szukalem w google opinii o NTN, ale jestem jeszcze bardziej niezdecydowany. Wypowie się ktoś, kto ma/miał z tym producentem do czynienia?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Edytowane przez OskiUK
Opublikowano

ina jest dobra.

jak wymienialem sprzeglo alternatora, to originalne bylo ina i takie same kupilem o tym nie wiedzac.

Opublikowano

Ja mam cały rozrząd firmy INA i pompe HEPU, jak narazie wszytko git:)

Opublikowano

Zle sprecyzowalem pytanie:) W zestawie INA mam rolke INA i napinacz NTN, który ma właśnie ma mieszane opinie. Ale domyslam się, ze NTN jest 'podwykonawcą' i nie mam się czym za bardzo przejmować?;)

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Opublikowano

Tak... nie masz sie czym przejmować:) NTN o ile dobrze kojarzę to Japońska firma, robi cześći łożyskowe,miałem w Hondzie:)

Opublikowano

Faktycznie, nawet oryginal napinacz jest NTN plus nabite logo i numer czesci Audi:)

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Opublikowano

Ta firma produkuje częsci dla największych firm tj. INA, SKF itp:)

Opublikowano

Potwierdzam, NTN szła na 1szy montaż. Zestawy Ruville mają części INA, NTN a są tańsze w zakupie.

Opublikowano

Wszystko slicznie pieknie, ale pasek bije OK 1mm i nie moge ustawic kata - waha sie od 0 do - 1.7. Cos nie tak.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Opublikowano

Sprawdź koło zębate na wale. Może być wyrobiony rowek.

Opublikowano

Sprawdze, choc wydaje mi sie, ze mam kolo od walka przekoszone, bo wlasnie na nim prowadzenie paska sie zmienia. :)

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Opublikowano

Myślę, że sam sobie odpowiedziałeś co jest nie halo. Często jest krzywe koło na wałku jak ktoś je nieumiejetnie ściąga.

Opublikowano

Tak, jestem juz pewien, ze to kolo, spędziłem sporo czasu obserwując:) Za mojej kadencji ściągane nie było, wylecialo razem z wałkiem jak robilem uszczelke pod czapka. Myślę, ze poczekam i zmienie razem z walkiem, bo mój się juz ściera.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Szybkie pytanko: czy walek i kolo od avb jest dokladnie ten sam co w awx?

Opublikowano

to samo

Opublikowano

Podziekowal bardzo:)


I lipa. Walek wymienilem, kolo 100% proste i dalej to samo. Nie widze bicia na rolce, pompie, napinaczu. Zastanawiam sie czy oby sam pasek nie jest trefny. Na sciance widac miejscami "zbrojenia". Staralem sie nagrac filmik ale kiepsko, mozliwe, ze ktos cos dojrzy.

https://www.youtube.com/watch?v=fjff77N4OTA

Opublikowano (edytowane)

dla mnie wyglada to na kolo rozrzadowe np 13 sek , ja widze jak sie porusza. Miales sprawdzana osiowosc walka?

Edytowane przez PROSTO.pl
Opublikowano (edytowane)

Nie, nie mialem. Ten walek wyciagalem dzis rano z AVB, w ktorym chodzil idealnie prosto :facepalm: Ale mi teraz wkreciles :decayed: Chyba sie rusza, ale w takim razie gdzie bedzie problem? Panewki? Mocowanie walka? Na starym walku dzialo sie dokladnie to samo.

Edytowane przez OskiUK
Opublikowano

Na starym walku dzialo sie dokladnie to samo.

mozliwosci jest kilka, panewki o ile nie byly wymieniane , wspomniane mocowanie walka , lub tez same kanaly na panewki sa zuzyte . rownie dobrze moze to byc samo kolo lub jego osadzenie .Ja bym zaczal od najprostszego czyli sprawdzenie samego kola.

Szkoda ze od razu nie miales sprawdzanej osiowosci , bo wiedzialbys na czym stoisz

Opublikowano

Podmienilem mocowanie walka z panewkami z tego samego silnika z którego pochodzi wałek. Bicie się zmniejszyło, wiec to będą albo jak piszesz panewki pod walkiem albo owe gniazda. Walek jest prosty jak dzida, kolo osadzone na tiptop;) Myślę nad wymiana głowicy z tego avb za jakiś miesiąc, gora dwa, tam wałek chodził prosto plus gniazda pompek są w dużo lepszym stanie. Jak duże jest ryzyko, ze wałek się zwichruje przez te dwa miesiące?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Opublikowano

na to pytanie to raczej nikt Ci nie odp , wiele czynnikow ma na to wplyw chociazby dynamika jazdy czy dystanse pokonywane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...