Jedrzej30 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Witam Forumowiczów, Od niedawna posiadam Audi A4 B8 2.0 TDI 136KM. Auto kupiłem z uszkodzonym przodem. Naprawiłem samochów i wszystko było ok, niestety niezbyt długo. Kilka dni temu przy wyjeżdżaniu z garażu pojawiła mi się kontrolka świec żarowych, a następnie check engine. Sprawdziłem błędy przy użyciu VCDS i pokazało mi się coś takiego. 10065 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0104 00 [175] - Intermittent MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Uznałem, że zaczne od wymiany przepływomierza i tak zrobiłem jednak problem nie zniknął więc wymieniłem go kolejny raz, a więc łącznie sprawdziłem trzy przepływomierze i za każdym razem problem nie zniknął. Ciekawe jest to, że z przepływomierzem czy bez samochód pracuje tak samo. Po odłączeniu nie widzę różnicy w pracy silnika. Sprawdziłem już co mogłem łącznie z bezpiecznikami pod maską. Po naprawie nie było żadnego błędu jednak podczas jazdy samochód potrafił wejść w tryb awaryjny, a dopiero potem wyskoczył powyższy błąd i do dzisiaj nie mogę sobie z nim poradzić. Podczas sprawdzania poszczególnych parametrów zauważyłem, dodatkowo dwa ciekawe skazania, które też mnie zastanawiają, a mianowicie: 408 Temp sensor for EGR after cooler; raw value -270,6C 410 Temperature sensor fof engine temperature managment -48,0C Żeby tego było mało na wyświetlaczu między zegarami wczoraj wyskoczyła mi kontrolka DPF i nie mogę go przez te błędy zregenerować. Dodatkowo pojawił się błąd 4881 - EGR Valve (N18) P1440 00 [101] - Open Circuit Not confirmed - Tested Since Memory Clear Zastanawiam się czy czegoś źle nie podłączyłem szczególnie jeśli chodzi o podciśnienia. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc. Pozdrawiam
Mateuszek1001 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Co do przepływki to możliwe jest że problem leży nie w samej przepływce a w przewodach.
Jedrzej30 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2015 (edytowane) Sprawdzałem już czy na kostce przepływomierza jest napięcie i jest 12V i wydaje mi się, że sygnał jest również. Ciekawa sprawa, że ten błąd pojawia się nawet wtedy kiedy nie odpalam silnika. 4881 - EGR Valve (N18) P1440 00 [101] - Open Circuit Not confirmed - Tested Since Memory Clear Z powyższym błędem poradziłem sobie. Okazało się, że odpowiedzialna za ten błąd była chłodnica spalin. Dalej mam problem z przepływomierzem. Podłączony czy nie wyskakuje cały czas błąd: 10065 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0104 00 [175] - Intermittent MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Czy ktoś mógłby mi podwiedzieć jakie napięcia powinny być na poszczególnych pinach przepływomierza? Model przepływomierza Bosch 03L 906 461A silnik 2.0 TDI CJCB. Dodatkowo po naprawie błędu chłodnicy powietrza wyskoczył nowy błąd: 7934 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit P2563 00 [167] - Implausible Signal MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Wygląda na uszkodzenie gruszki jednak nie wiem jak się za to zabrać, a dobrego mechanika w pobliżu brak. Edytowane 30 Kwietnia 2015 przez Jedrzej30
QaDo Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 Witaj jak tam Twoja walka ? Problemy które opisałeś dotyczą wiązki, łatwo posprawdzac napięcia. Problem z turbiną dotyczył nieszczelności na podciśnieniu, być może zdjąłeś wężyk z chłodniczki EGR.
Jedrzej30 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2015 (edytowane) Witam przelecialem juz cala wiazke i niby napiecia i sygnaly sa, a problem dalej wystepuje. Nie wiem ile w tym prawdy, ale ktos mi zasugerowal ze w tym modelu adaptuje sie przeplywke chociaz nie znalazlem nigdzie potwierdzenia tej informacji. W ostatnich dniach podmienilem juz czwarta przeplywke i wymienilem sterownik silnika i blad nie zniknal co dla mnie oznacza wlasnie uszkodzona wiazke. Poszukiwania usterki ciąg dalszy. Dzisiaj sprawdziłem kolejnych pięć przepływek aby wykluczyć usterkę tego elementu. Zdecydowanie problem leży w innym miejscu. Sprawdziłem również ze schetmatem przejścia sygnałów do sterownika silnika i wszystko się zgadza. W piętek sprawdzę czy któryś z czterech przewodów nie ma przypadkiem zwarcia z innym przewodem z wiązki, a jeśli to nie pomoże zamówię kolejną wiązkę. Powoli zaczynam tracić nadzieję na rozwiązanie problemu. Jak coś uda mi się ustalić z pewnością opiszę rodzaj usterki dla potomnych . Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to śmiało pisać. Pozdrawiam Po długiej walce z przepływomierzem problemem okazała się wadliwa wiązka elektryczna i jedeno wyzwanie mam z głowy . Teraz pozostaje jeszcze błąd sztangi. Kiedy odpalam samochód sztanga bardzo wolno podnosi się o około 1 cm do góry i to przy dodawaniu gazu. Czy nie powinna przypadkiem podnieść się szybko po odpaleniu silnika? Jutro postaram się ją wyciągnąć i sprawdzić co jest problemem. Sprawa sztangi została rówinież rozwiązana. Okazało się, że była nieco przekrzywiona i to powodowało problem. Dodatkowo na wyświetlaczu między zegarami wyświetlała się informacja Particulate filter see owner's manual i usilnie próbowałem wykonać procedurę regeneracji filtra co mi się nie udawało. Zamiast tego przy tej informacji wystarczy przejechać samochodem najlepiej na trasie lub obwodnicy około 5-15 min z obrotami miedzy 2000, a 3000 tys obrotów aby informacja zgasła i filtr się oczyścił. Tak więc po wielu nerwowych godzinach udało się wszystko naprawić i temat uważąm za zamknięty. Edytowane 22 Maja 2015 przez Jedrzej30
mcemsi Opublikowano 27 Czerwca 2015 Opublikowano 27 Czerwca 2015 Hej , walcze z podobnym tematem i tez podejrzenie co raz bardziej pada na wiązke. Wymienileś ją , naprawiłeś ? Dało sie ustalic w którym miejscu był problem ? Była przetarta? Naderwana?
puczyl1990 Opublikowano 7 Lutego 2018 Opublikowano 7 Lutego 2018 (edytowane) W dniu 27.06.2015 o 13:47, mcemsi napisał: Edytowane 7 Lutego 2018 przez puczyl1990
puczyl1990 Opublikowano 7 Lutego 2018 Opublikowano 7 Lutego 2018 W dniu 27.06.2015 o 13:47, mcemsi napisał: Hej , walcze z podobnym tematem i tez podejrzenie co raz bardziej pada na wiązke. Wymienileś ją , naprawiłeś ? Dało sie ustalic w którym miejscu był problem ? Była przetarta? Naderwana? Chciałbym odkopac temat, co prawda mam inny silnik, ale uporal sie moze kolega z problemem, pamieta co to była za wiazka? Mam rowniez problem z przeplywka i przed jej wymiana chcialbym najpierw sprawdzic ta wiązke.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się