simon__75 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 (edytowane) Dziś uparałem się z tym buzzerkiem. Dla potomnych pozostawiam krótką instrukcję : 1.Obniżamy i wyciągamy kierownicą iiiile sie da 2. Wyciągamy zaślepkę śrub trzymających zegary 3. Wykręcamy 2 widoczne śrubki - torx 25 na długiej przedłużce 4. Kładziemy na kierownicy jakiś kawałek szmaty - coby nie porysować czegoś przypadkiem...i zabieramy się za wyciąganie licznika. Nie ma żadnych zatrzasków trzymających licznik. Wystarczy wytargać go tylko "z dziury" - da się to zrobić bez zdejmowania kiery. W pierwszej kolejności musimy lekko wysunąć zegary żeby pojawiła nam się boczna krawędź po tym wszystko idzie znacznie łatwiej 5. Odpinamy widoczne kostki (2 szt.). U mnie dodatkowo z tyłu zegarów był trzeci przewód - nie wiem do czego tu zaznaczony 3 kostka, której nie widać po odsunięciu zegarów 6. Kiedy zegary mamy już "na kolanach" odkręcamy 4 wkręty zaznaczone na zdjęciu - torx 10 7. Odpinamy zaczepy po bokach zegarów - 4 szt. 8. Ostrożnie otwieramy zegary - przed tym należy (nie wiem czy u wszystkich) naciąć naklejki na zgarach które uniemożliwią ich otwarcie. Mamy widoczny buzzer który nas wnerwia ! 9. Ja do naprawy/wymiany buzzera użyłem 32 ohmowy głośniczek średnicy około 33mm ze złuchawek nausznych 10. W pierwszej wersji naprawy chciałem ten głośniczek przyczepić na zewnątrz zegarów. Jednak w ostatniej chwili montaż przeprowadziłem w srodku zegarów. Całość umieściłem w zdjętej obudowie z zegarów. Nowy głośniczek przytwierdziłem klejem na gorąco w kilku miejscach na obwodzie. 11. Do głośniczka przylutowałem przewody "pionowo" 12. Po montażu w wyżej opisanej wnęce lutujemy wystające przewody do nóżek na płycie głównej zegarów zgodnie z polaryzacją (pytanie czy polaryzacja jest tu mega istotna ?? ) Po ostatnim lutowaniu wszystko składamy do kupy w odwrotnej kolejności. U mnie operacja powiodła się bez żadnych problemów - czego i Wam życzę. Edytowane 8 Lipca 2018 przez simon__75
Rafft98 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Super poradnik! tylko mam pytanie czy przed całą operacją jest konieczność zdjęcia klemy z akumulatora?
jacek70 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 (edytowane) Nie musisz . Jest tylko jeden warunek : nie wolno załączać stacyjki. Najlepiej kluczyk w kieszeni. Wiem bo to robiłem. Ja jednak z racji że te buzerki lubią padać podlutowałem 30 cm przewodu i buzer mam na zewnątrz licznika. Jak padnie to wymieniam w minutę bez demontażu i rozbierania licznika. Edytowane 30 Kwietnia 2015 przez jacek70
simon__75 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Ja aku nie odpinałem.Również jak poprzednik rozważałem instalację buzerka na zewnątrz zegarów....finalnie poleciał "do środka".
arkady89 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Panowie czy po wyjęciu i odłączeniu zegarów trzeba potem włączać jakieś inne komunikaty np.niski poziom oleju. Potem podłączone zegary i czy wszystko będzie tak jak przed odlaczeniem. Ogólnie akumulator odcięty całkowicie.
jacek70 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Będzie ok , bez żadnych komunikatów jak przed wyjęciem.
damian19886 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Ja ppo odlaczniu licznika mie mialem bledow i sama wymiana na inny jest bardzo prosta:) 1
arkady89 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Ja przed odlaczeniem zegarów miałem błąd niskiego poziomu oleju. Po wymianie buzzera i podłączeniu zegarów błędu nie ma. Jest ok czy szukać gdzieś przyczyn tego zjawiska?
jacek70 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Sprawdź vagiem.A błąd - pewnie został skasowany samoczynnie po odpięciu aku.
arkady89 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Spoko. Jak będzie źle to błąd pewnie znowu się pojawi. Czyli po wyjęciu zegarów wszystko powróci do normy.
simon__75 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Generalnie błędy z czasu przed wyjęciem zegarów pojawią się po ich wsadzeniu....Jak coś ma być to będzie
jakubekk Opublikowano 4 Maja 2015 Opublikowano 4 Maja 2015 w innym temacie pisałem: udało mi się dotrzeć do ori buzzera i jego specyfikacji: Miniature speakers, type Digisound FE36100PC/W FR3/MG3-HT | Bürklin ˇ A World of Electronics z ważniejszych informacji: 100om ok 80dB ja kupiłem głośniczek 130omowy za ok 5 zł i dźwięk jest chyba identyczny jak był na ori
jacek70 Opublikowano 4 Maja 2015 Opublikowano 4 Maja 2015 Ja brałem z dziecinne zabawki . Szukałem po wielkości i i działa. Innym razem kupiłem w elektronicznym.Z wyglądu jak korek od butelki i po podłączeniu ( na przewodach) też działa i to super.
simon__75 Opublikowano 4 Maja 2015 Autor Opublikowano 4 Maja 2015 w innym temacie pisałem: udało mi się dotrzeć do ori buzzera i jego specyfikacji: Miniature speakers, type Digisound FE36100PC/W FR3/MG3-HT | Bürklin ˇ A World of Electronics z ważniejszych informacji: 100om ok 80dB ja kupiłem głośniczek 130omowy za ok 5 zł i dźwięk jest chyba identyczny jak był na ori Dobrze wiedzieć - tak na przyszłość..... Na 32Ohm tez ładnie śmiga (już kolejny roczek)
kufel97 Opublikowano 6 Maja 2015 Opublikowano 6 Maja 2015 Ja również zmieniałem głośniczek. A kupiłem 32 Ohm. Lutowanie w starym miejscu na starym koszyczku. Co do klem to radzę zdejmować pomimo wszystko. U mnie po podłączeniu licznika bez zdejmowania klem fis kolorowy zamilkł (na czarno) dopiero po wszystkim pomogło zdjęcie klemy i ponowne jej założenie. Oczywiście nie wiem jak u was ale u mnie po takiej akcji zdjęcia klemy muszę ponownie zakodować pilota bo go nie widzi. Niby trwa to dosłownie minutę ale trzeba się wpinać do auta. Oczywiście po ponownym wpięciu licznika świeci się kontrolka trakcji. Ale jest to normalne i po wykonaniu skrętu kołami oraz ruszeniu paru metrów kontrolka samoczynnie gaśnie.
simon__75 Opublikowano 6 Maja 2015 Autor Opublikowano 6 Maja 2015 U mnie buzer padł po wymianie akumulatora...dlatego do jego (buzera) wymiany nie odpinalem juz klem
rymcio1987 Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Ja nowy buzzerek przylutowalem na 60cm przewodzie i wyciągnołem go obok bezpieczników, teraz jak padnie to zdejme osłonę bezpieczników i wymienie na nowy .
Rafft98 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Wczoraj wreszcie zebrałem siły na montaż nowego buzzerka. Ja przylutowałem również dłuższy kabelek (nie zwracałem uwagi na polaryzację bo raczej nie ma to znaczenia - podobnie jak podpinanie kolumny głośnikowej do jakiejś mini wieży), chciałem zamontować go tak jak kolega na początku lecz mój głośniczek się nie mieścił. Wypuściłem przewody na zewnątrz licznika i przykleiłem go z tyłu do obudowy. Tylko moim zdaniem trochę za cicho gra ale tak czy siak po zgaszeniu auta i pozostawieniu włączonych świateł daje się spokojnie usłyszeć a na tym mi zależało bo z pamięcią bywa różnie Drugim razem myślałbym zamontować go bliżej miejsca gdzie znajdują się bezpieczniki, wtedy byłby lepiej słyszalny przy otwartych drzwiach. Jeszcze taka rada, u mnie po odłączeniu zegarów na podłączonym aku po ponownym podłączeniu wszystko z autem było OK ale musiałem jeszcze raz odłączyć i podłączyć zegary i miałem problem z immo (napi "SAFE" na wyświetlaczu zamiast przebiegu, mrugająca kontrolka świec, auto gasło po 2 sekundach od odpalenia, rozkodowane piloty). Próbowałem odłączać klemy, zostawiałem auto z kluczykiem na zapłonie itp. Pomogło ponowne odłączenie i podłączenie wszystkich wtyczek zegarów. Kostki były wpięte dobrze ale widocznie chwilowo zwariował. Na sam koniec musiałem programować piloty i domykanie szyb z pilota.
Gac3k Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 (edytowane) Dziś wykonałem 2 czynności: 1) Polerka szybki - wyszło super 2) Instalacja nowego buzzera - wykorzystałem głośniczek do płyty głównej komputera Wszystko działa jak należy. Lutowałem zgodnie z polaryzacją z tego wątka. Głośniczek minimalnie ciszej działa ale za to nie denerwuje tak bardzo i nadal jest dobrze słyszalnyDzięki za poradnik przydał się! Edytowane 22 Grudnia 2015 przez Gac3k 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się