leewang Opublikowano 5 Maja 2015 Opublikowano 5 Maja 2015 (edytowane) Witam koledzy, Mam problem ze swoją A4 B6 Avant, ostatnio kupiłem nowe opony bo stare były wyząbkowane i starte od wewnętrznej strony. Po założeniu opon od razu pojechałem ustawić zbieżność. Okazało się że zbieżność można ustawić ale kąty pochylenia są nie do ustawienia i pozostały na około -1 stopień od normy. Poniżej skan z ustawiania zbieżności: Dwa dni temu zauważyłem że samochód lekko ściąga na prawo i cały czas muszę lekko kontrować kierownicą w lewo. Teraz moje pytanie, co może być tego przyczyną? Czy całe przednie zawieszenie jest do wymiany? Czy może są jakieś szybkie sposoby na sprawdzenie co jest nie tak? Szkoda mi nowych opon, żeby znowu się szybko zdarły. Pomocy Pozdrawiam Edytowane 5 Maja 2015 przez leewang
daros Opublikowano 5 Maja 2015 Opublikowano 5 Maja 2015 Ściąga, bo masz przednią oś "przechyloną" na prawo. Sankami można lekko korygować pochylenie kół. Proponuje zweryfikować sanki względem pozycji 0 (oczka kontrolne). Prawdopodobnie masz sanki przesunięte w lewo. Kolejna ważną sprawą są wahacze. Porównywałem kiedyś wahacze Lemforder z Febi, Kraft i jeszcze jakiś noname. Ani jeden nie pokrywał się długością, więc logiczne jest montować tylko produkty co są montowane na 1szy montaż, czyli Lemforder. Inna długość zmienia pochylenie koła. 1
leewang Opublikowano 5 Maja 2015 Autor Opublikowano 5 Maja 2015 Dzięki za odpowiedź. Czy przesunięcie sanek coś pomoże na dłużej czy to tylko chwilowa poprawa i muszę szykować się na wymianę wahaczy ?
daros Opublikowano 6 Maja 2015 Opublikowano 6 Maja 2015 Zawsze coś pomoże. Pierw trzeba wszystko dobrze zdiagnozować (położenie sanek, producent wahaczy), a potem chwytać się roboty. 1
darek9411 Opublikowano 6 Maja 2015 Opublikowano 6 Maja 2015 Witam Mam problem z Audi,wymieniłem zawieszenie z przodu bo było wytłuczone,chodzi o wahacze,założyłem nowe Febi,teraz jest trochę lepiej ale to nie to co ma być Brat ma takie samo Audi Avant i super mu się prowadzi na drodze i w zakręty wchodzi,a moje to tak z zakrętu wyrzuca i w ogóle strach szybciej jechać bo chodzi po całej drodze,nie trzyma się Byłem na dwóch zbieżnościach i powiedziano mi że mam zły kat pochylenia prawego koła o -1 st i właśnie dlatego mi auto ściąga w prawo Gość mi powiedział że możliwe że auto miało dzwonaSprawdzali mi amortyzatory przód był 78% tył 67 %Moje pytanie brzmi czy wymiana zwrotnicy coś pomoże? mogę jakoś sprawdzić czy zwrotnica jest przestawiona(ugięta) ? Najlepiej gdzieś auto oddać żeby to sprawdzili? czy przez ten kont tak może auto się prowadzić ? Wydaję mi się że auto jest za miękkie ogólnie,przy mocniejszym stracie przód idzie w powietrze a tył siada nisko Proszę o pomoc bo strach jeździć tym autem przy większych prędkościach
waldi1326 Opublikowano 6 Maja 2015 Opublikowano 6 Maja 2015 Kolego a sam zakładałeś całe zawieszenie? Zdarza się tak że niektórzy zmieniają wahacze na podniesionym aucie i wtedy też się tak dzieje;/ Geometria była robiona na dwóch osiach? Popatrz również na opony:)
darek9411 Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 Kolego a sam zakładałeś całe zawieszenie? Zdarza się tak że niektórzy zmieniają wahacze na podniesionym aucie i wtedy też się tak dzieje;/ Geometria była robiona na dwóch osiach? Popatrz również na opony:) Tak sam zmieniałem,wszystkie wahacze zmieniałem na podniesionym samochodzie ale potem na końcu składania auto opuściłem i dokręcałem wszystko na kołach pod ciężarem własnym samochodu. Geometria była robiona z przodu lewe i prawe koło,lewe wyszło znakomicie i prawe właśnie źle,gość ustawił mi kierownice prosto,ale co z tego jak jadę i auto ciągnie mi w prawo i muszę kierownice mieć troszkę w lewo,jak puszę kierownice to auto ciągnie w prawo Opony zakładałem również inne,od kolegi pożyczyłem koła co u niego w ogóle auta nie ściąga,a u mnie ciągnie nawet na jego kołach Nie mam pojęcia co może być,zamówiłem sprężyny obniżające 4szt Eibach bo moim zdaniem te są za miękkie i myślę że po zmianie chociaż tak pijane po drodze to auto nie będzie
leewang Opublikowano 7 Maja 2015 Autor Opublikowano 7 Maja 2015 Ok, dzięki. Tylko teraz znaleźć dobrego fachowca od zawieszenia ... W poniedziałek oddaje Audiczke do prostowania zwrotnicy, zobaczymy co z tego wyjdzie
darek9411 Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 Mój problem rozwiązany,zmieniłem sprężyny i już jest lepiej przy tym auto nabrało wyglądu i o niebo lepiej się prowadzi Zmieniłem opony i już nie ściąga w prawo ale w lewo delikatnie,ale myślę że po ponownej zbieżności będzie lepiej
leewang Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Opublikowano 2 Listopada 2015 Koledzy, u mnie zwrotnica wyprostowana, kąty pochylenia, zbieżność praktycznie idealne, a auto dalej delikatnie ściąga na prawo. Proszę o pomoc, co to może być? Gdzie jeszcze szukać przyczyny?
greg2505 Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Koledzy, u mnie zwrotnica wyprostowana, kąty pochylenia, zbieżność praktycznie idealne, a auto dalej delikatnie ściąga na prawo. Proszę o pomoc, co to może być? Gdzie jeszcze szukać przyczyny? zamień teraz koła miejscami ,możliwe że opona krzywo się przytarła i teraz ściąga
leewang Opublikowano 4 Listopada 2015 Autor Opublikowano 4 Listopada 2015 Założyłem zimówki nowe i to samo Na oponach nie widzę żeby krzywo się starły, wcześniej przed naprawą kątów pochylenia to stare opony były bardzo starte od wewnętrznej strony. Teraz letnie równo się starły.
fcunited Opublikowano 22 Listopada 2015 Opublikowano 22 Listopada 2015 mam ten sam problem, z tym sciąganiem. przy okazji wykryłem luzu na końcówkach drążków kierowniczych z lewej i prawej strony, za co się zabieram + tuleje na wahaczach przednich dolnych tylnych, bo już gume widać.||kolega w megance miał problem ze ściąganiem samochodu, po wymianie drążka stabilizatora kierowniczego problem zniknął. Myślę że to to
leewang Opublikowano 23 Listopada 2015 Autor Opublikowano 23 Listopada 2015 (edytowane) Dzięki, może faktycznie spróbuję wymienić ten drążek stabilizatora kierowniczego. Bo już nie mam pomysłów Czy to jest to - drążek kierowniczy ? http://www.motostacja.com/p/1929/5667/lemforder-drazek-kierowniczy-przod-audi-a4-b6-b7-drazki-kierownicze-zawieszenie-i-uklad-kierowniczy.html Edytowane 23 Listopada 2015 przez leewang 1
greg2505 Opublikowano 23 Listopada 2015 Opublikowano 23 Listopada 2015 tak to jest drążek kierowniczy
Seta-1.8t Opublikowano 23 Listopada 2015 Opublikowano 23 Listopada 2015 Dobrze sprawdź końcówki bo one często maja wpływ na ściąganie i do tego luzy na gumach niby geometria jest ok przy ustawianiu ale gdy wyjedziesz gumy się rozciągają i auto ucieka
leewang Opublikowano 23 Listopada 2015 Autor Opublikowano 23 Listopada 2015 Ale jak to sprawdzić ? Bo byłem na szarpakach u dwóch gości i mówili że wszystko ok. Chyba że nie widać tego tak na pierwszy rzut oka?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się