cichy85 Opublikowano 5 Maja 2015 Opublikowano 5 Maja 2015 Witam Czy ktoś z forumowiczów byłby tak miły, aby przeanalizować moje logi? Zostały wykonane w dniu dzisiejszym. Kolega który "tworzył" te logi robił to pierwszy raz, dlatego jeśli są błędnie wykonane proszę o informacje http://vaglog.pl/log_215853.html http://vaglog.pl/log_215854.html http://vaglog.pl/log_215855.html Badane autko to Audi A4 B6 1,8 T 150 KM z 2001 roku, skrzynia biegów 6 stopniowy multitronic. Z autem jest jeden problem, tzn kiedy ruszam do przodu lub do tyłu słychać spod maski metaliczny dźwięk i drgania. Udało mi się ustalić że tak mocno pod maską "drży" napinacz od alternatora. Mimo jego wymiany na nowy drżenie nie ustaje (mój znajomy mechanik zamówił nowy napinacz, ale z racji że jego wymijana nic nie poprawiła zwrócił go do sklepu). Co ciekawe kiedy dziś przytrzymał ten napinacz wspomniane wcześniej drgania i hałas podczas ruszania nie występował. (pasek od alternatora wymiony został na nowy). Nie wiem, czy to ważne, ale prawie rok temu (zaraz po zakupie) wymieniałem w aucie sterownik w skrzyni biegów. A to "drżenie" występuje w zasadzie odkąd mam ten samochód. Po podłączeniu dziś auta pod VCDS pojawiły się następujące błędy (udało się je skasować) lecz nie wiem za bardzo co one oznaczają. Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Control Module Part Number: 8E0 909 518 A HW: 8E0 909 018 Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0001 Software Coding: 0011581 Work Shop Code: WSC 63351 000 00000 VCID: 2E53E833BAE29E6E36F-5072 3 Faults Found: 17887 - Brake Boost Vacuum System P1479 - 008 - Mechanical Failure - Intermittent 16804 - Catalyst System; Bank 1 P0420 - 002 - Efficiency Below Threshold - Intermittent 16712 - Knock Sensor 1 (G61) P0328 - 001 - Signal too High - Intermittent Readiness: 0000 0000
Łukasz13 Opublikowano 5 Maja 2015 Opublikowano 5 Maja 2015 Co do błedów to widać że są to tylko błedy tymczasowe , błąd niskiej wydajności katalizatora, system wspomagania hamulcy usterka mechaniczna i bład czujnika stukowego, narazie to olej jesli nie będą wyskakiwać ponownie. Co do logów to troche nie te kanały, trzeba zrobić 002+033 i 115+118, na pierwszy rzut oka to napewno przepływka za mało wskazuje ale żeby to potwierdzić trzeba zrobić te logi co pisałem i zerknąć na nieszczelności w dolocie czy nie ma.
cichy85 Opublikowano 7 Maja 2015 Autor Opublikowano 7 Maja 2015 Łukasz13 dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź. Dziś ponownie wykonałem logi o których pisałeś, oto one: http://vaglog.pl/log_216219.html http://vaglog.pl/log_216220.html Dodatkowo sprawdziłem, czy nadal występują jakieś "błędy", tym razem komputer nie wykrył już żadnych błędów.Jeśli ktoś jest w stanie proszę o przeanalizowanie tych dodatkowych dwóch nowych logów.
Łukasz13 Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 Czy w logach był wciśniety pedał gazu do końca?
cichy85 Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Opublikowano 8 Maja 2015 Czy w logach był wciśniety pedał gazu do końca? Nie tym, tym razem, żeby nie przekraczać 4,5 tys obrotów przyspieszałem delikatniej. Za pierwszym razem po uzyskaniu 4,5 tys obrotów wciskałem pedał gazu do końca przez co szybko uzyskiwałem 5,6 lub więcej tys obrotów. Jak wspomniałem w pierwszym poście, zarówno Ja jak i kolega który posiada komputer z oprogramowaniem, wykonywaliśmy takie logi pierwszy raz - dopiero się uczymy Rozumiem, że do prawidłowego wyniku należy jednak po uzyskaniu 1500 obrotów wciskać gaz do oporu, a następnie koniecznie zwiększać obroty maksymalnie do 4500 obrotów? Czy może przekroczenie 4500 obrotów nie jest problemem? Jeśli te logi są źle wykonane, postaram się wykonać je ponownie.
Łukasz13 Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 Przy logach wciskamy pedal do konca i robimy do konca obrotomierza, to 4,5 tys pewnie dotyczylo diesli bo tam silnik wyzej sie nie kreci.
AB7 Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 (edytowane) noga w podloge az do minimum 6000rpm. Mozesz nawet do odcinki krecic (czyli jakies 6550rpm). Edytowane 8 Maja 2015 przez AB7
cichy85 Opublikowano 9 Maja 2015 Autor Opublikowano 9 Maja 2015 (edytowane) Nowe logi wykonane w dniu dzisiejszym http://vaglog.pl/log_216501.html http://vaglog.pl/log_216502.html Dodatkowo kolega przeprowadził mi jakieś skanowanie wszystkich podzespołów w samochodzie (nie wiem czy to fachowo określiłem) oto wyniki: -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Chassis Type: 8E (8E - Audi A4 B6/B7 (2001 > 2008)) Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 25 36 37 45 46 55 56 57 65 67 69 75 76 77 VIN: WAUZZZ8E82A031069 Mileage: 294760km/183155miles ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No SW: 8E0 909 518 A HW: 8E0 909 018 Component: 1.8L R4/5VT G 0001 Coding: 0011581 Shop #: WSC 63351 000 00000 VCID: 2E53E833BAE29E6E36F-5072 No fault code found. Readiness: 0000 0001 ------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans Labels: 01J-927-156.lbl Part No: 01J 927 156 CP Component: V30 01J 1.8l5VT RdW 2011 Coding: 00001 Shop #: WSC 12345 VCID: 7CF7127B6C1EBCFEC8B-5072 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-517.lbl Part No: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 1326 Coding: 04279 Shop #: WSC 06435 VCID: E5C1D71F7F949D36875-5072 1 Fault Found: 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl Part No: 8E0 820 043 A Component: A4 Klimaautomat 0711 Coding: 00000 Shop #: WSC 63351 VCID: 1F4D05F79D4807E68D9-5072 1 Fault Found: 00826 - Passengers Seat Heating Element (Z8) 31-00 - Open or Short to Ground ------------------------------------------------------------------------------- Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8E2.lbl Part No: 8E0 907 279 B Component: int. Lastmodul RDW 1512 Coding: 00001 Shop #: WSC 63351 VCID: 3169F34FFBDC81962BD-4A3A 1 Fault Found: 00526 - Brake Light Switch-F 28-10 - Short to Plus - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-84.lbl Part No: 8E0 959 655 Component: Airbag 8.4E 3001 Coding: 0010602 Shop #: WSC 63351 000 00000 VCID: F4E7BA5B944E74BE00B-5072 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.lbl Part No: 8E0 953 549 L Component: Lenksáulenmodul 0306 Coding: 00041 Shop #: WSC 63351 VCID: 3C77D27B2C9E7CFE88B-4A3A No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8E2.lbl Part No: 8E0 920 900 H Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D21 Coding: 00000 Shop #: WSC 00186 VCID: 29591B2FD30CF956E3D-5072 WAUZZZ8E82A031069 AUZ6Z0A0127581 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MIN.lbl Part No: 8E0 959 433 AJ Component: Komfortgerát T9F 0619 Coding: 06768 Shop #: WSC 32719 VCID: 79F90B6F632C89D6D3D-4A3A Subsystem 1 - Part No: 8E1959801B Component: Tőrsteuer.FS BRM 4.11 Subsystem 2 - Part No: 8E1959802B Component: Tőrsteuer.BF BRM 4.11 3 Faults Found: 01562 - Rear Right Door 59-10 - Can't Unlock - Intermittent 01562 - Rear Right Door 61-00 - Won't De-Safe 00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147) 35-10 - - - Intermittent End --------------------------------------------------------------------- Edytowane 9 Maja 2015 przez cichy85
AB7 Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Autko seria a temperatura w dolocie strasznie wysoka...
Łukasz13 Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 Dokładnie tak jak Marcin pisze temp. w dolocie wysoka sprawdz jak wyglada kierownica powietrza w zderzaku może nie ma albo połamana i nie ma dobrego przepływu powietrza na cooler, co do reszty to wygląda jakby turbina wolno wstawała i brakuje przpeływu jak na te 150 km, wiem ze w multi ciężko zrobić dobre logi dlatego zaczołbym od porządnego sprawdzenia szczelności dolotu i podstawowych elementów typu zawór dv przed wymianą czegokolwiek, sprawdz jeszcze jakie wartosci są na kanale 032, wystarczy odczyt bez logów.
cichy85 Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Opublikowano 19 Maja 2015 (edytowane) Wreszcie udało mi się wykonać te nowe logi Na obecną chwilę udało mi się ustalić, że kierownica powietrza jest OK. Mechanik stwierdził, że przepływomierz jest w kiepskim stanie dlatego (może trochę za szybko) ale wymieniłem go na nowy. Ze względu na to, że wymieniłem przepływomierz na nowy, wszystkie logi wykonałem od nowa (każde dwa razy): Grupy 002 + 033 http://vaglog.pl/log_221210.html http://vaglog.pl/log_221211.html Grupy 115 + 118 http://vaglog.pl/log_221212.html http://vaglog.pl/log_221213.html Logi statyczne dla kanału 032 http://vaglog.pl/log_221214.html http://vaglog.pl/log_221215.html Dodatkowo oczywiście ponownie zrobiłem pełen skan samochodu: VCDS Version: Beta 11.3.0 Data version: 20110801 Monday,13,June,2011,14:51:02:10074 Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7 Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67 69 75 76 77 VIN: WAUZZZ8E82A031069 Mileage: 295670km/183720miles ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No SW: 8E0 909 518 A HW: 8E0 909 018 Component: 1.8L R4/5VT G 0001 Coding: 0011581 Shop #: WSC 63351 000 00000 VCID: 2E570A8BC533 No fault code found. Readiness: 0000 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans Labels: 01J-927-156.lbl Part No: 01J 927 156 CP Component: V30 01J 1.8l5VT RdW 2011 Coding: 00001 Shop #: WSC 12345 VCID: 7CF3F0C343CF No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-517.lbl Part No: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 1326 Coding: 04279 Shop #: WSC 06435 VCID: E5C535A75045 1 Fault Found: 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl Part No: 8E0 820 043 A Component: A4 Klimaautomat 0711 Coding: 00000 Shop #: WSC 63351 VCID: 1F49E74FB299 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8E2.lbl Part No: 8E0 907 279 B Component: int. Lastmodul RDW 1512 Coding: 00001 Shop #: WSC 63351 VCID: 316D11F7D40D 1 Fault Found: 00526 - Brake Light Switch-F 28-10 - Short to Plus - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-84.lbl Part No: 8E0 959 655 Component: Airbag 8.4E 3001 Coding: 0010602 Shop #: WSC 63351 000 00000 VCID: F4E358E3EB9F No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.lbl Part No: 8E0 953 549 L Component: Lenksáulenmodul 0306 Coding: 00041 Shop #: WSC 63351 VCID: 3C7330C3034F No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8E2.lbl Part No: 8E0 920 900 H Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D21 Coding: 00186 Shop #: WSC 00186 VCID: 295DF997FCDD WAUZZZ8E82A031069 AUZ6Z0A0127581 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MIN.lbl Part No: 8E0 959 433 AJ Component: Komfortgerát T9F 0619 Coding: 06768 Shop #: WSC 32719 VCID: 79FDE9D74CFD Subsystem 1 - Part No: 8E1959801B Component: Tőrsteuer.FS BRM 4.11 Subsystem 2 - Part No: 8E1959802B Component: Tőrsteuer.BF BRM 4.11 3 Faults Found: 01562 - Right Rear Door 59-10 - Can't Unlock - Intermittent 01562 - Right Rear Door 61-00 - Won't De-Safe 00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147) 35-10 - - - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 56: Radio Labels: 8E0-035-1xx-56.lbl Part No: 8E0 035 186 Component: concert II GRO 0004 Coding: 00001 Shop #: WSC 63351 VCID: E4C328A35B7F No fault code found. End --------------------------------------------------------------------- Jeśli jest ktoś w stanie coś z tego wyczytać byłbym wdzięczny za wszelkie porady. Dodam, że głównie chodzi mi o zlikwidowanie tego problemu z drżeniem samochodu podczas ruszania, który opisałem w pierwszym poście. Dodam jeszcze jedną sprawę, nie wiem, czy to może mieć coś wspólnego z tymi drganiami, ale w grudniu 2014 roku w aucie padła mi pompa paliwa (wcześniej było słychać długie piski pompy podczas odpalania i jazy autem). W związku z tym kupiłem używaną sprawną pompę paliwa i nowy filtr paliwa, które wymieniłem. Przez jakiś czas nie było słychać pisków. Obecnie początkowo było słychać piski przy odpalaniu auta, a teraz także podczas jazdy (dzieje się tak już o miesiąca, może dwóch). Domyślam się że powodem tego może być jakiś syf który znajduje się w baku - muszę jakoś go wyczyścić (ale to temat na osobny wątek). Edytowane 13 Czerwca 2015 przez cichy85
Łukasz13 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Logi wyglądają poprawnie mysle że nie ma sie co tutaj doszukiwać jakichś problemów, temp. w dolocie jest wysoka ale jak gorąco na zewnątrz to po kilku przejazdach może tak być, co do głownego problemu drgań to może problem nie tkwi w silniku a bardziej w przeniesieniu napędu czyli skrzyni? ja nie mam więcej pomysłów.
cichy85 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2015 Dziękuję za odpowiedź. Skoro te ostatnie logi wyglądają OK tzn że wymiana tego przepływomierza mogła coś pomóc? Co do tych drgań to mam dwie koncepcje, może to wina koła dwu masowego lub woda bądź inne zanieczyszczenia znajdujące się w baku. Ewentualnie może to także być wina wymiany sterownika w skrzyni biegów, robiłem to rok temu zaraz po zakupie autka. Niedługo po zakupie samochodu i dokonaniu wszystkich opłat zaczęły się pojawiać problemy ze sterownikiem w skrzyni (migające biegi, szarpanie, gaśnięcie auta i kilka innych). "Nowy" zregenerowany sterownik kupiłem od jakiegoś fachowca z Zielonej Góry. Po wymianie Audi od razu zaczęło jeździć prawidłowo. Nie pamiętam jedynie czy to szarpanie występowało od razu. Pamiętam, że chyba gdzieś czytałem że po wymianie takiego sterownika czasem należy wykonać adaptację skrzyni biegów. Czy ktoś wie jak to zrobić? Może w tym tkwi problem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się