Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sonda 2; obwód grzejny: przerwa/za duża rezystancja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Dzisiaj rano po wyjechaniu z podwórka załączył się mi check engine na fisie. Po południu po przyjeździe z roboty do domu podłączyłem VAG'a i sprawdziłem błędy. Oto one:

17526 - Zespół 1; sonda 2; obwód grzejny: przerwa
P1118 - 004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny - MIL zapalona
17522 - Zespół 1; sonda 2: rezystancja wewnętrzna za duża
P1114 - 008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny - MIL zapalona

Błędy skasowałem.

Po przejechaniu 60km pojawił się ponownie check na fisie. Podłączyłem więc znowu VAG'a i pojawiły się dokładnie te same błędy co powyżej.

Idę teraz do samochodu zobaczyć pod maskę wtyczkę tej sondy. Jest powieszona zapewne na grodzi za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego. Wchodzą chyba z niej cztery przewody, z których chyba dwa białe są od grzałki. Sprawdzę najpierw czy styki nie zaśniedziały, a następnie multimetrem ustawionym na omomierz rezystancję grzałki. Może coś miernik pokaże.

Sonda druga (2) to pewnie ta za katalizatorem. Grzałka pewnie ma za zadanie dogrzewać czujnik tlenu aby szybko i skutecznie mógł reagować.

Dajcie znać co jeszcze można zrobić. Na VAG'u chyba też można by odczytać rezystancję grzałki. Chyba w blokach silnika w grupie powyżej 30.........

Może grzałka w tej sondzie poszła i kupić mi pozostanie nową.

Wszystko chyba, kurka wodna.

Hm.

Opublikowano

widze kolejny problem, niestety ale pewnie przyjdzie ci wymienic sonde. cala reszte dobrze opisales , biale przewody to grzalka.

Opublikowano

Znalazłem złącze. Kolor sraczkowaty, inaczej brązowy ciemny. Rozłączyłem wtyczkę od gniazda. Ogólnie czysto i sucho. Sprawdziłem styki. Zdrowe i lśniące. Dokonałem pomiaru przewodów koloru białego. Przerwa. Zrobiłem zdjęcie z pomiaru.

Pomiar_grza_ki_dwa_bia_e_przewody.jpg

Wygląda na to, że wszystko w samochodzie działa jak trzeba odnośnie kontroli czujników. Vag słusznie stwierdził, że ma rezystancję grzałki zbyt dużą, żeby nie powiedzieć że nieskończenie dużą. Do wymiany mam więc sondę. Teraz co kupić. Myślę, że nową. Pewnie najlepiej Boscha. Chyba, że w ASO będzie ori w przystępnej cenie. Hm?

Opublikowano

Ja mam na sprzedaż sondę ori z przebiegiem niecałe 100tys. - miałem też przerwę w obwodzie na grzałce, ale po wymianie na inną, okazało się, że problem nie zniknął - usterka leżała we wtyczce :facepalm:

Moja ma numer 06C 906 265B, jej ori zamiennik to 1K0 998 262F

To sonda na przód, ale może po wymianie wtyczki dałoby się ją zmusić do pracy za katalizatorem :wink:

Czy to na 100% będzie chodziło tak samo, to musiałby się ktoś obeznany w temacie wypowiedzieć... :mysli:

Opublikowano

nie bedzie dzialac, sonda przed katalizatorem jest szerokopasmowa , pracuje w zakresie 0-5V, sonda za katlizatorem to zwykla sonda pracujaca w zakresie 0-1V.

Opublikowano

No i po wymianie. Właśnie przyjechałem do chałuupy z garażu kolegi WaskiJ Garage, u którego sondę wymieniliśmy. Zanim to uczyniliśmy, wypiliśmy dobrą kawę i do tego zjedliśmy dobre ciastko. W między czasie silnik i reszta klamotów stygły. Inaczej więcej na plastry opatrunkowe bym wydał niż za sondę lambda.

Kupiłem nową sondę firmy Bosch. Zapłaciłem za nią po rabacie kolegi 280zł. W Inter Carsie występuje za 312zł. Dzwoniłem również do ASO. Zaśpiewali mi wysokie C, czyli 750zł.

Postanowiłem jednak pozostać przy nowym Boschu bez znaków oooo.

Przed montażem nowej sondy zmierzyliśmy rezystancję jej grzałki. Wartość rezystancji to 9.5 Ohma.

Sonda zamontowana w samochodzie przeszła testy. Aktualnie wszystkie Kody Gotowości mam Sprawne i świecą się na Zielono.

Tak więc problem szybko zdiagnozowany i szybko usunięty. Szybko poszły 3stówki. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...