Dajmon Opublikowano 6 Maja 2015 Opublikowano 6 Maja 2015 Cześć. Dzisiaj rano po wyjechaniu z podwórka załączył się mi check engine na fisie. Po południu po przyjeździe z roboty do domu podłączyłem VAG'a i sprawdziłem błędy. Oto one: 17526 - Zespół 1; sonda 2; obwód grzejny: przerwa P1118 - 004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny - MIL zapalona17522 - Zespół 1; sonda 2: rezystancja wewnętrzna za duża P1114 - 008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny - MIL zapalona Błędy skasowałem. Po przejechaniu 60km pojawił się ponownie check na fisie. Podłączyłem więc znowu VAG'a i pojawiły się dokładnie te same błędy co powyżej. Idę teraz do samochodu zobaczyć pod maskę wtyczkę tej sondy. Jest powieszona zapewne na grodzi za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego. Wchodzą chyba z niej cztery przewody, z których chyba dwa białe są od grzałki. Sprawdzę najpierw czy styki nie zaśniedziały, a następnie multimetrem ustawionym na omomierz rezystancję grzałki. Może coś miernik pokaże. Sonda druga (2) to pewnie ta za katalizatorem. Grzałka pewnie ma za zadanie dogrzewać czujnik tlenu aby szybko i skutecznie mógł reagować. Dajcie znać co jeszcze można zrobić. Na VAG'u chyba też można by odczytać rezystancję grzałki. Chyba w blokach silnika w grupie powyżej 30......... Może grzałka w tej sondzie poszła i kupić mi pozostanie nową. Wszystko chyba, kurka wodna. Hm.
benyA4 Opublikowano 6 Maja 2015 Opublikowano 6 Maja 2015 widze kolejny problem, niestety ale pewnie przyjdzie ci wymienic sonde. cala reszte dobrze opisales , biale przewody to grzalka.
Dajmon Opublikowano 6 Maja 2015 Autor Opublikowano 6 Maja 2015 Znalazłem złącze. Kolor sraczkowaty, inaczej brązowy ciemny. Rozłączyłem wtyczkę od gniazda. Ogólnie czysto i sucho. Sprawdziłem styki. Zdrowe i lśniące. Dokonałem pomiaru przewodów koloru białego. Przerwa. Zrobiłem zdjęcie z pomiaru. Wygląda na to, że wszystko w samochodzie działa jak trzeba odnośnie kontroli czujników. Vag słusznie stwierdził, że ma rezystancję grzałki zbyt dużą, żeby nie powiedzieć że nieskończenie dużą. Do wymiany mam więc sondę. Teraz co kupić. Myślę, że nową. Pewnie najlepiej Boscha. Chyba, że w ASO będzie ori w przystępnej cenie. Hm?
BeyerBrown Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 Ja mam na sprzedaż sondę ori z przebiegiem niecałe 100tys. - miałem też przerwę w obwodzie na grzałce, ale po wymianie na inną, okazało się, że problem nie zniknął - usterka leżała we wtyczce Moja ma numer 06C 906 265B, jej ori zamiennik to 1K0 998 262F To sonda na przód, ale może po wymianie wtyczki dałoby się ją zmusić do pracy za katalizatorem Czy to na 100% będzie chodziło tak samo, to musiałby się ktoś obeznany w temacie wypowiedzieć...
benyA4 Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 nie bedzie dzialac, sonda przed katalizatorem jest szerokopasmowa , pracuje w zakresie 0-5V, sonda za katlizatorem to zwykla sonda pracujaca w zakresie 0-1V.
Dajmon Opublikowano 7 Maja 2015 Autor Opublikowano 7 Maja 2015 No i po wymianie. Właśnie przyjechałem do chałuupy z garażu kolegi WaskiJ Garage, u którego sondę wymieniliśmy. Zanim to uczyniliśmy, wypiliśmy dobrą kawę i do tego zjedliśmy dobre ciastko. W między czasie silnik i reszta klamotów stygły. Inaczej więcej na plastry opatrunkowe bym wydał niż za sondę lambda. Kupiłem nową sondę firmy Bosch. Zapłaciłem za nią po rabacie kolegi 280zł. W Inter Carsie występuje za 312zł. Dzwoniłem również do ASO. Zaśpiewali mi wysokie C, czyli 750zł. Postanowiłem jednak pozostać przy nowym Boschu bez znaków oooo. Przed montażem nowej sondy zmierzyliśmy rezystancję jej grzałki. Wartość rezystancji to 9.5 Ohma. Sonda zamontowana w samochodzie przeszła testy. Aktualnie wszystkie Kody Gotowości mam Sprawne i świecą się na Zielono. Tak więc problem szybko zdiagnozowany i szybko usunięty. Szybko poszły 3stówki. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się