Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana tłoków na kute - 2.0 ALT


xsebo1

Rekomendowane odpowiedzi

wywalenie kata nie tyle co dodaje mocy co obniża v obr. przy ktorej jest maks moment co troche przyspiesza sie wkrecanie silnika na obr.

Edytowane przez Robero321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator mam nowy, pracuje za granicą więc nie mogę sobie na to pozwolić. Jeździłem kilka dni bez kata i poza okrutnym smrodem i kontrolką na desce nic się nie działo.

Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 fsi 150ps ma

Stopień sprężania
11,5 : 1 : 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są w necie filmiki i opis jak gość założył kompresor od mesia do ALTa i chodziło to pięknie. Ale hajsu masakra włożył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem gdzieś właśnie kompresor elektryczny od mietka za śmieszne 300 zł. Co do silnika, wyczytałem że po doprezeniu trzeba wystroic ECU żeby nie doszło do spalania stukowego i prawdopodobnie jeździć będzie trzeba na Pb 98

Mocy z tego silnika można wyciągnąć :) musze znaleźć ogarnietego gościa co by się tym zajął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Widziałem gdzieś właśnie kompresor elektryczny od mietka za śmieszne 300 zł. Co do silnika, wyczytałem że po doprezeniu trzeba wystroic ECU żeby nie doszło do spalania stukowego i prawdopodobnie jeździć będzie trzeba na Pb 98
Mocy z tego silnika można wyciągnąć musze znaleźć ogarnietego gościa co by się tym zajął

widzę ze kolega żyje we własnym świecie. skoro mądre głowy tego forum mówią że to lipny pomysł to ja bym odpuścił. kup lepiej jakiegoś angola albo coś po gradobiciu z dobrym silnikiem i Q i baw się w przekładki a nie chcesz ten swój lipny silnik robić, alt to masakra pod mody. pamiętaj: nawet mimo szczerych chęci, z gówna bata nie ukręci :grin: . :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jakiś maniak wsadził dwie turbiny i wycisnał z tego "gówna" 635 koni. Lipny silnik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myslisz ile ten MANIAK wpakował kasy w ten motor?? 1tysiąc, 2, 3 .???

od chu.. tylko tyle ci powiem a jak masz pakować w ALT 10 koła to wypierd... go na szmelc i ładuj 1.8T. ta sama cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jakiś maniak wsadził dwie turbiny i wycisnał z tego "gówna" 635 koni. Lipny silnik

kurcze chyba nie rozumiesz o co mi chodzi.. jedne silniki nadają się(1.9tdi, 1.8t, 2.7bit) do takich rzeczy, inne nie(1.6, 2.0 2.4). po prostu w twoim przypadku jest to gra nie warta świeczki, oczywiście wszystko można ale jakim kosztem??opłaca się? sprzedaj swojego i kup coś pod mody, nie sugeruj się że gdzieś w ameryce ktoś wyciągnął tyle i tyle. jesteśmy w Polsce i tu się ALT nie modzi :grin:

Jak myslisz ile ten MANIAK wpakował kasy w ten motor?? 1tysiąc, 2, 3 .???

od chu.. tylko tyle ci powiem a jak masz pakować w ALT 10 koła to wypierd... go na szmelc i ładuj 1.8T. ta sama cena

seba nie wie o czym mówi. myśli że ktoś mu to za darmo zrobi na jakiś używanych częściach, doczepi skrzydła i będzie latał. w ten ALT z filmiku to podejrzewam było wsadzone więcej niż warty cały samochód.

Edytowane przez robitl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś to ludzie nawet silnik od malucha potrafili podtuningowac :)

Dziękuję za opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ile oleju teraz pije ten silnik haha :) Też chciałem coś robić z tym silnikiem ale za duże koszty. A tak jeździ,kompletnie nic się nie dzieje i hajsu nie wkładam. Ale mocy brakuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ten podwójnie uturbiony ALT-ek jest w laboratorium a nie w samochodzie. Chciałbym zobaczyć czy zmieści się pod maskę. No i jak żywotność? :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według opinii jakie czytałem sprężania lepiej nie podnosić powyżej 11.1 z konieczności stosowania paliwa 100+ octan i bardzo dużego opóźnienia zapłonu. Silnik Alt posiada czujnik spalania stukowego i teoretycznie ECU powinno wyregulować sam parametry pracy. Chciałbym skonsultować się z osobą biegłą w tej sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz powiedzieć ile Ci wciąga oleju po zrobieniu moda odmy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trasie nie bierze wogole, na mieście jeżdżąc krótkie odcinki 0,5l co 600km. Nafta go uleczyła. Wszystko opisałem w wątkach. Wyczerpałem wszystkie metody i została tylko wymiana gownianych tłoków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego punktu widzenia, wymiana tłoków na nowe ma sens w celu pozbycia się wcinania oleju. Mi nie zależałoby na podniesieniu mocy tylko na całkowitym wyeliminowaniu poboru oleju.

Zauważ, że zwykły fiat np. Siena lub toyota jakaś tam w wieku naszych Audi nie pobierają oleju od wymiany do wymiany. Jeśli to by uleczyło pobór, to bym się na coś takiego skusił. Wszystko jednak zależy z drugiej strony od cylindrów i ich średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziemy na tym samym wózku. Tłoki można dokupić o różnym stopniu doprezenia i odprężenia. Nawet są dostępne +0,3mm. Jest tego trochę. Jeśli oryginał Mahle nie zdaje egzaminu to pozostaje lepsza marka np. Wossner. A jeśli dodatkowo podniesie się trochę moc silnika to będzie na +

Wysłałem zapytanie do jednej z firm, chcę się dowiedzieć co i jak

To co różni nasze silniki od np Fiata z tamtych lat to norma spalania euro 4 i jako pierwsze silniki audi były serwisowane w trybie long life. Myślę że temat jest do ogarnięcia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie mylcie pojęć stopień sprężania i kompresja bo to są dwa całkiem inne parametry .

Przechodząc na tłoki które podwyższą stopień sprężania będzie trzeba przejść na paliwo min.98 , zrobić remap , głównie mapę zapłonu , a jak by zrobić dodatkowo porting głowicy i może jeszcze ostrzejsze wałki wrzucić to 150/160 kucy jest całkiem realne do osiągnięcia .

Jest jedno ale , nie znasz stanu cylindrów i może okazać się że nowe tłoki i dalej wciąga oliwę , podstawa rozebrać silnik , pomierzyć i wtedy decydować co dalej , niekiedy wystarczy wymiana samych tłoków i pierścieni , a nieraz trzeba iść dalej i robić honowanie cylindrów i dać tłoki nad wymiarowe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim pierwszym poście chciałem się ze wszystkimi przywitać, (nawet z tymi mądrymi głowami na tym forum :-D :-D )

Kolego ja jestem za tym żebyś zakładał te kute tłoki ! i nie słuchaj ze się nie opłaca, bo jak byś szukał oszczędności to na pewno zauważyłeś ile one kosztują

a co za tym idzie, nie podcierasz d*py liściem, a przy okazji masz 2w1 !

zakładając nowe tłoki lepszym było by rozebrać silnik i szlifnąć cylindry, żadna oszczednosć a będzie zrobione jak należy

Pozdrawiam i daj znać co wymyśliłeś, u mie masz 100% poparcie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wsparcie :) narazie zalałem silnik 10w40 MoS 2 i się trochę uspokoiło, zobaczę ile zniknie do wymiany

Auta nie zamierzam się pozbyć, bo wcina olej. Jak wcina to trzeba zrobić. Żony też się nie pozbęde jak zachoruje [emoji14] auto zostaje w domu, całe będzie malowane i silnik prawdopodobnie też się dlubnie, o ile znajdę profesjonalnego mechanika do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...