Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbo w A4 b6 mały problem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z moja A4 szukałem na kilku forach i wujek google też nic nie wie wiec stwierdziłem, że zapytam fachowców. Posiadam Audi a4 b6 2002 quattro po chipie i w zeszłym tyg poszedł plastikowy przewód który łączy się z gumowym który w końcowej fazie wchodzi do intercoolera. Wymieniłem ten przewód i od tego czasu samochód przy spokojnej jezdzie delikatnie przerywa mocą jest to odczuwalne jedynie od 1000-2000 obr. ale tak jak mówię jedynie przy delikatnym łechtaniu lub utrzymywaniu stałych obrotów. Dzisiaj jadąc 100 km/h czyli niżej niż 2000 obr wyłączyła mi się turbina lecz po ponownym uruchomieniu silnika znów działała. jadąc ok 160km/h około 3000 obr samochod jedzie normalnie. szukam przyczyny czemu do 2 tys coś się dzieje i dlaczego ta turbina się wyłącza przy delikatnych obrotach . samochód testowałem na drodze ekspresowej jadąc 160 przez dluzsza chwile nic sie nie działo zszedłem poniżej 2000 obr i znów się wyłączyła ... zauważyłem też że koło mojego samochodu kręciła się ostatnio kuna czy ona mogła coś narobić ??? Pozdrawiam.

Opublikowano

Nie rozumiem pojęcia wyłącza, turbo sie nie może włączać czy wyłączać.

Opublikowano (edytowane)

chodzi o to, że wchodzi w tryb awaryjny, jak nie rozumiesz to nie pisz ;)

czy turbo się "wyłącza" jak przyspieszasz czy jak trzymasz stale obroty, bo to jest tu ważne..? posprawdzaj podciśnienia szczególnie N75

Edytowane przez Imhotet
Opublikowano

chodzi o to, że wchodzi w tryb awaryjny, jak nie rozumiesz to nie pisz ;)

czy turbo się "wyłącza" jak przyspieszasz czy jak trzymasz stale obroty, bo to jest tu ważne..? posprawdzaj podciśnienia szczególnie N75

jak trzymam stałe obroty ale to ponizej 2 tys bo powyzej idzie normalnie no i zauwazylem ze dymi przy przyspieszaniu bardziej niz normalnie

Opublikowano

A może gruszka nie trzyma ciśnienia... chodź mało prawdopodobne że to turbina

Opublikowano

sprawdzilem podcisnienia n 75 wyglada na to ze jest w porzadku . Najgorsze jest to ze dzieje sie to ponizej 2 tys a jak przyspieszam z tzw. jebnieciem to wszystko jest ok ... a jak trzymam jedna stala predkosc to czuc jakby przerywalo tak delikatnie a na 6 biegu odcina turbo ... pewnie to bedzie jakas glupota . Jakby byl ktos z okolic malopolski to moglbym podjechac na diagnoze :D

Opublikowano

Zimny, ciepły jest różnica? Zawsze na tych obrotach?

Kuna odpada, wymiana przewodu może być zbiegiem okoliczności.

Opublikowano

chodzi o to, że wchodzi w tryb awaryjny, jak nie rozumiesz to nie pisz ;)

czy turbo się "wyłącza" jak przyspieszasz czy jak trzymasz stale obroty, bo to jest tu ważne..? posprawdzaj podciśnienia szczególnie N75

jak trzymam stałe obroty ale to ponizej 2 tys bo powyzej idzie normalnie no i zauwazylem ze dymi przy przyspieszaniu bardziej niz normalnie

Zobacz kolego czy ta rura od turba nie jest dziurawa moj kolega mial taki przypadek,a jesli jest cala to sprawdz czujnik doladowania i przewody od podcisnienia

Opublikowano

zawsze gdy trzyma się delikatny gaz to tak robi i chyba jak jest zimny to jest lepiej z obserwacji . dzisiaj wymieniam przewody i sprawdzę ta rurę czujnik wykręce i zobaczymy czy się coś zmieni. po wymianie tej rury zaczęło się tak dziać wcześniej mogłem spać spokojnie .

więc Panowie. przewody podciśnienia wymienione lecz to dalej nie jest to co było z tym ze jest o niebo lepiej . juz nie nie wchodzi w tryb awaryjny ale samochód nie ma płynności podczas przyspieszania wiec szukamy dalej.

Opublikowano

Może zacznij chociaż od odczytania błędów z silnika. Podejrzeam 575 nieosiągnięta dolna granica.

Szukaj dziury na wszystkich rurach od turbo do kolektora ssacego. Nie slyszysz świstu przy dodawaniu gazu?

Opublikowano

Mam identyczny problem, na zimnym silniku w zakresie 1000-2000 obrotów mam przerywaną moc, powyżej jest ok. Zdarzało się, że turbina całkowicie się wyłączała czyli przechodziła w tryb awaryjny. Od jakiegoś czasu nawet słychać głośniejszy świst turbiny. Jak dojdziesz w czym tkwi problem daj znać.

Opublikowano

zróbcie test szczelności dolotu

Opublikowano

a wieć mój temat problem został rozwiązany . Przetarty wężyk od podciśnienia + intercoller został wymieniony i samochód wrócił do swojej kondycji a nawet jest lepiej niż było kiedyś . Jeśli chodzi o to szarpanie które się pojawiało przy niskich obrotach to był wężyk z dość dużą dziurą .


Mam identyczny problem, na zimnym silniku w zakresie 1000-2000 obrotów mam przerywaną moc, powyżej jest ok. Zdarzało się, że turbina całkowicie się wyłączała czyli przechodziła w tryb awaryjny. Od jakiegoś czasu nawet słychać głośniejszy świst turbiny. Jak dojdziesz w czym tkwi problem

Sprawdź wężyki tak jak wszyscy radzą u mnie pomogło . w tym co idzie wzdłuż silnika była dość duża dziura ja wymieniłem 2 albo 3 kiepsko wyglądające i przeszło z samym szarpaniem i wchodzeniem w tryb awaryjny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...