Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zacięcia wybieraka (manual)


fly07

Rekomendowane odpowiedzi

Przy zmianie biegu na "2": po dociśnięciu dźwigni w max. lewo do oporu następuje jakby blokada lewarka i nie można go przełożyć w kierunku "2". Dopiero odpuszczenie nacisku w lewo i odciągniecie nieco lewarka do środka pozwala przełożyć bieg. Jest tak zawsze jak zdecydowanie wychyli się lewarek w lewo, jak powoli i nie za mocno, to bieg 2. wchodzi. Coś jakby gdzieś o coś zahaczało... Czy to wina lewarka czy coś poza nim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy już wiesz jaka jest przyczyna tego lewarka??

u mnie też czasami tak haczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy już wiesz jaka jest przyczyna tego lewarka??

u mnie też czasami tak haczy.

Nie zaglądałem do tego mechanizmu, dalej z tym jeżdżę. Ale jak rzuciłem okiem na alle to podejrzanie sporo lewarków używanych tam jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam z waszymi lewarkami ? Ja obstawiam kwestię wybieraka, kwestia zajrzenia na skrzynię i manipulacji drązkiem problem powinien być widoczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to ja u siebie jeszcze nic nie zaglądałem, jakoś brak czasu. Ale przy najbliższym serwisie ta kwestia zostanie poruszona, ale jesli ktoś ma jakieś sugestie to napewno się przydadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjaśniło się coś? ja mam identyczny objaw, może ten typ tak już ma?

W najbliższym czasie będę wymieniał sprzęgło i dwumas, przyjrzę się więc przy okazji lewarkowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy odkopie temat bo u mnie jest identyko... Wrzucając z 1 na 2 czuć spory opór i tak samo redukując z 3 na 2... rzecz się dzieje tylko podczas jazdy... stojąc w miejscu i zmieniając biegi na odpalonym silniku biegi wchodzą gładziutko bez zająknięcia... ktoś ogarnął temat?? wiadomo co było przyczyną??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam założyłem nowy temat dokładnie z tym samym problemem. Czy ktoś znalazł rozwiązanie bo trochę czasu już minęło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam problem rozwiązany. Można wyregulować lewarek zmiany biegów, nic nie zacina, nic nie haczy biegi wchodzą idealnie. W temacie który założyłem z tym samym problemem wrzuciłem filmik z opisem jak to zrobić. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radze sprawdzić czy nie ma luzy przegub kulisty na wybieraku przy skrzyni, sa zestawy naprawcze tego elementu. U mnie trochę ciężej wchodzą biegi ( szczególnie 1 jak się lekko toczę ale to może kwestia wymiany oleju w skrzyni) i zauważyłem ze właśnie tam jest luz delikatny, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wytarty jest ślizg i guma widoczna na wybieraku od spodu auta. Na razie kawałek gumowej rurki załatwił sprawę, założony na też lekko żółty wybierak. On ogranicza wychylenie drążka zmiany biegów. IMG20230128180638.thumb.jpg.ad99b368c7f94e7c056a67e830083a5b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...