Strahd Opublikowano 31 Stycznia 2007 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Piszemy o max predkosciach osiaganych przez nasze woziki, ale mnie nurtuje bardziej jaka jest optymalna predkosc przelotowa. Nurtuje bo w 2006 3 razy zrobilem trase UK->PL->UK swoim [b5 ABC Q] i zawsze "jest ochota" jechac szybciej ale jest tez obawa ze samochod "nie wytrzyma" i cos sie wykrzaczy. Jak to wyglada w praktyce? A wiec zaczynam okolo 4 rano z Bristolu do Dover, jakies 3 godziny non-stop jazdy. Zwykle okolo 1 godziny czekania na prom (zawsze lepiej byc wczesniej niz sie spoznic:), potem od 1 do 2 godzin promem (zalezy od linii), nastepnie najdluzszy odcinek, powiedzmy od okolo 12 w poludnie do granicy z PL do Torzymia na spanko. Postoje tylko na tankowanie wiec <15 minute bo nawet licznik czasu podrozy sie nie kasuje i miga co dwie godziny zeby sie zatrzymac na przerwe. 2 kierowcow, zaladowany bagaznik + troche na tylnych siedzeniach. Przyjalem zasade ze nie przekraczam 4 tys. obrotow jadac na 5 biegu i tak sie trzymam. Kontroluje tez caly czas temp. plynu (mam walniety termostat wiec ta nigdy nie przekracza 90) oraz temp. oleju, o ktorej nie mam pojecia jaka nie powinna byc przekroczona. Pytanie brzmi: czy mozna zaryzykowac szybsza jazde? tak do 5 tys. obrotow? Autko ma przejechane 216 tys. km., wymienilem pasek rozrzadu, filtry, olej wymieniam za kazdym razem jak dobijam do PL, zawiecha gra, wal byl rozkrecany, smarowany i przekladany z "przodu" na "tyl" (odwrotnie zalozony zeby drugie powierzchnie sie scieraly). Chlodnica przeplukana i zalany nowy plyn. Rozterki moje spowodowane sa tym ze pierwszy raz jechalem do PL stara Toyota Carina tez z 95 roku i zaraz po wjezdzie do Belgii pekla mi chlodnica i mialem maly problem zeby dojechac z tym do PL:) (pomogl SuperGlue i pazlotko z kanapek:).
damos Opublikowano 31 Stycznia 2007 Opublikowano 31 Stycznia 2007 IMHO - jak nie przekraczasz 4000 RPM to nic silnikowi nie będzie. Temp. oleju wtedy nie powinna chyba rosnac powyzej 90-110 st ? ( u mnie na A4 przy dłuższym ciśnięciu rosnie tak do 100 stopni). Nie wiem, jak jest w benzyniaku - tam turbina mocniej grzeje...
pet3r Opublikowano 31 Stycznia 2007 Opublikowano 31 Stycznia 2007 jezdzilem ABC Q, 80 km (czyli mozna powiedziec, ze nic w stosunku do Twojej trasy) ostrej jazdy do 6000-6200 obr/min (takie trasowe sciganko na 3 auta ) nie zrobily na niej zadnego wrazenia (oprocz tego, ze ze starosci wysral sie przewodzik od wspomy i plyn uciekl ). temperatura plynu chlodzacego trzymala sie 90 stopni. mysle, ze obroty okolo 5000 nie powinny zrobic na aucie wrazenia, w koncu V6 to silniki autostradowe, zaprojektowane do pokonywania duzych odleglosci. sprawdz poziom oleju, plynu hamulcowego i chlodniczego itp a max dla oleju to 110-130 stopni.
yogurcik Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 napiszcie jakie prędkości mieliście przy tych obrotach i na jakich skrzyniach
LUCAS Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 ja swego czasu ganiałem swoje 1,6 z dani do polski i z powrotem. Przelotowa predkosc u mnie to 100-120 ale zawsze jezdzilem szybciej i bardzo czesto obroty nie schodzily ponizej 4500. Prze 2 lata takiego jezdzenia srednio 8 razy w roku nic sie z autkiem nie dzialo... i nadal wszystko pieknie pracuje.
Yelo Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 Ja trasę 186km zrobiłem w równą godzinę moim 1.6. Efekty? 0,5l oleju do dolania i to tyle
pioteres Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Ja trasę 186km zrobiłem w równą godzinę moim 1.6. Efekty? 0,5l oleju do dolania i to tyle a biale owieczki pasly sie na lace?
august Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Ja trasę 186km zrobiłem w równą godzinę moim 1.6. Efekty? 0,5l oleju do dolania i to tyle Jaaaaasne, prędkość średnia prawie równa maksymalnej... i pewnie spaliła Ci 5,5 l/100km :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się