Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pytanie do osób które już to robiły.

Czy dla nowicjusza w kwestii prac nad autem jest to wykonalne samodzielnie ?

Mam na myśli konkretnie wymianę zaworu 035103245G, trzeba odkręcać zbiorniczek płynu chłodniczego ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Zbiorniczek płyny chłodniczego jak wyjmiesz to będziesz miał o wiele lepsze dojście, a wystarczy odkręcić 1 śrubkę.

Przy wyjmowaniu uważaj żeby tego gumowego kolanka nie rozerwać. Dasz rade spokojnie w 15min to wymienić. Ja przy okazji wyczyściłem wszystkie przewody odmy, ale to już trochę więcej roboty.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dodatkowo możesz odkręcić przepustnicę, będzie lepsze dojście. Największy problem sprawiają te opaski zaciskowe, ciężko się do nich dobrać.

Opublikowano

Panowie, dzięki za informację.

Proszę jeszcze o podpowiedź w którym miejscu jest dokładnie to kolanko, bo odkręciłem zbiorniczek i za cholerę nie jestem w stanie go zlokalizować.

bc5a4647.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Idź za strzałką jak na tym zdjęciu:

2243025_DSC_0210_zps71gckzcp.jpg

napotkasz trójnik w który wchodzi śruba odpowietrzająca, w lewo kolanko odmy, w prawo metalowa rurka.

Opublikowano (edytowane)

dzięki bobasxx, zlokalizowałem trójnik

jestem jednak zły na siebie bo opaska zaciskowa chyba mnie pokona

jest identyczna jak ta i za nic w świecie nie wiem jak się jej pozbyć z przewodu mając mimo wszystko słaby dostęp do tego miejsca

7d512bff.jpg

Edytowane przez tazman
Opublikowano

Te opaski są "jednorazowe", musisz ją rozgiąć szczypcami, aż uda sę rozpiąć. Ewnetualnie jak za bardzo jej nie uszkodzisz, da się ją ponownie założyć i zacisnąć tzw. obcęgami.

Opublikowano

no i po robocie, jeszcze raz dzięki za pomoc

opaska nie chciała się poddać ale po zmaltretowaniu jej nożycami do cięcia blachy dała za wygraną :decayed: teraz założyłem standardową opaskę na śrubę

6ae8f454.jpg

no a sam zaworek popsuty był

d3004269.jpg

Opublikowano

Dzięki Panowie za opis i zdjęcia. Miałem takie same objawy. Telepanie silnikiem na wolnych, nierówna praca (jakby na trzech garach), obroty same potrafiły wkręcać się na wyższe i powoli opadały. Na vag-u błąd P1297 - połączenie turbosprężarki do zaworu przepustnicy - spadek ciśnienia i P0300 do 304 (wykrycie losowego przerywania zapłonu). Po kilku godzinach szukania na forach stwierdziłem, że z warto spróbować z tym zaworkiem (w ASO 44 zł). Zdjęcia pomogły, 20 min i auto wróciło do formy do razu!

Opublikowano

Podepne sie pod temat jak sprawdzic czy zaworek jest sprawny wymontowalem go w swoim 1,8 wyczyscilem i zauwazylem ze membranka w srodku swobodnie sobie lata czy tak ma byc ?

Opublikowano

Nie ma tak być możesz zamawiać nowy zaworek koszt nie wielki więc nie ma się co szczypać pozdrawiam ;)

Opublikowano

Troche odgrzeje kotleta, przy uszkodzonym zaworku auto moze podkapcac przy bucie na cieplym ?

Opublikowano

Witam. Czy ten zaworek w 1.8t może spowodować, że będzie trzęsą silnikiem przy odpalaniu oraz wyzucalo błąd przepływa powietrza? Mianowicie wymieniłem takowy na Toprana i po jakimś czasie mam takie objawy.

Opublikowano

Kupiłem taki zaworek i chce go wymienic ale podpowiedzcie bo jak dmucham od wezszej strony to przepływu nie ma a od szerszej strony przepływ jest ale trzeba bardzo mocno dmuchac. A w starym zaworku wystarczy lekko dmuchnac i jest przepływ?

Opublikowano

Witam. Wysle mi ktos gdzie znajduje sie zawor odpowietrzenia skrzyni korbowej w audi a6c5 1.8t najlepiej ze zdjeciem bo nie moge zlokalizowac. Z gury dziekuje

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...