Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciśnienie sprężania a wypadające zapłony, twarda praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie !

Miałem malą przygodę opisaną w innym wątku na tym forum, z moim A4 B7 1.8T BFB.

Wymieniona została głowica, zrobiona u Kręgla w Łodzi, plus pierścienie na które w zasadzie naciągnał mnie mechanik...

Obecnie jestem po pomiarach ciśnienia, wyszło w granicach 13-14 bar na cylindrach.

Ale nadal mam wypadanie zapłonów na zimnym i ogólnie "twardą" kulture pracy silnika.

Spotkanłem się z teorią, że zbyt wysokie jak na tą jednostkę ciśnienie sprężania może powodować niekontrolowane zapłony mieszanki a w efekcie wypadanie zapłonów.

Co o tym sądzicie ?

U Sztupeckiego w Łodzi zostawiłem 4500 PLN a nadal jestem niezadowolony ... powiem więcej załamany .. bo przyczyną wypadania zapłonów według niego były powypalane zawory w głowicy ... :(

Pozdrawiam i czekam na wszelką pomoc włącznie z "mądrym diagnostą" w Łodzi i okolicach ..

Pozdro !

Opublikowano

Gdyby była za wysoka kompresja objawiało by sie to spora korektą zapłonu w kanale 020 ale tego pewnie nie sprawdziłes, swoją drogą kompresja 13 bar to chyba idealna dla tego silnika.

Opublikowano

Ok sprawdzę i to dziś rano :) Pozdrawiam ! :) PS. Jakie wartości korakty zapłonu są "dozwolone" ?

Opublikowano

Na dobrym paliwie i sprawnym silniku nie powinno być korekty czyli w każdym polu na kanale020 będzie 0.

Opublikowano

jeśli dobrze pamiętam to przy logach dynamicznych max max to 6, ale najlepiej jak są same zera

Opublikowano

Kanał 20, same zera....

Hm...panowie w warsztacie wzieli z powrotem moje auto. Wymienili nastawnik zmiennych faz rozrządu (hałasował) , wałki rozrządu od mojej starej głowicy i łańcuch faz rozrządu.

Tak jak przypuszczałem, nei ma to wpływu na wypadanie zapłonu. U nich nie odnotowali, a ja jak tylko odebrałem auto, na drugi dzien już je na zimnym starcie miałem.

Jedyna zbieżnośc jaką zauważyłem to , że są one odczuwalne jak jest chłodniej....nei mam pojęcia co to może być...

DLa przypomnienia, głowica wymieniona obrobiona, pierścionki przy okazji, cewki sprawdzone, wtryski...

Zauważyłem, że słabo odpala, znaczy się rozrusznik musi kręcić z 4-5 razy i dopiero zaskakuje (w golfie 3 odpala mi po nie 4-5 a po 1-2 obrotach rozrusznika)

Może jakiś czujnik położenia wałka lub wału ? Ale czemu odczuwalne są jak jest zimno .. ? Ratujcie ! :)

Opublikowano

Zakreć gaz wieczorem na butli i wypal do końca i po tym sprawdz jak odpala rano.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...