Rafal2222 Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 Pojechałem do mechanika którego kilku chwali, kilku radzi trzymać się z daleka. Chciałem żeby zdiagnozował przyczynę kopcenia na biało, oraz naprawił kilka drobnych usterek. Nie naprawił wszystkiego od razu bo była sobota, więc zostawiłem auto na poniedziałek. W poniedziałek telefon, że to uszczelka pod głowicą. Co się dowiedziałem... Na drugim cylindrze jest wilgoć, w zasadzie świeca jest wilgotna. O dziwo, nie ma typowych oznak uszczelki, ponieważ ciśnienie sprężania na każdym cylindrze było 12 atmosfer, olej nie jest wodnisty, w zbiorniczku wyrównawczym brak plam oleju, węże od chłodnicy nie są napuchnięte... Nie trzyma się to kupy. Jednak jeśli świeca jest wilgotna to jest też ubytek płynu chłodzącego. Poprosiłem żeby spojrzał na turbinę, wszak jest chłodzona płynem chłodzącym ale była regenerowana 3 miesiące temu przez innego mechanika. Na drugi dzień telefon. Mówi że na wylocie z turbiny, rozumiem że po zimnej stronie, była wilgoć/woda/mokro. Jego teoria jest taka, że turbina jest źle zregenerowana i woda z jej chłodzenia dostaje się do układu dolotowego a potem prosto na ten drugi cylinder... Zadzwoniłem do tego mechanika który regenerował turbinę i wyjaśniłem w czym sprawa. On twierdzi że taka systuacja nie może mieć miejsca i że to uszczelka. Kopci na biało po 3 tygodniach od tego jak zakładałem gaz oraz regenerowałem turbinę u tego mechanika... Jakie jest Wasze zdanie? Mogę zrobić uszczelkę, ale jeśli teoria jest nietrafna, będą to pieniądze wyrzucone w błoto i dalej będzie kopcił. Natomiast jeśli wymienię turbinę, a okaże się że to jednak nie ona, zawsze mogę ją sprzedać i odzyskać większą cześć pieniędzy... Miałem teraz samochód unieruchomiony na 5 dni... Przez niesnaski dwóch mechaników którzy nie lubią się wzajemnie.
Mateuszek1001 Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 Osobiście wymieniłbym uszczelke, nie jest to wielki koszt a można byłoby to wykluczyć
Łukasz13 Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 (edytowane) Swieca jest wilgotna tzn.co na niej jest plyn chlodzocy? Chyba nie tak trudno to zdiagnozowac:) Co do wylotu z turbiny mokrego od wody to jakies bajki opowiada,plyn nie ma mozliwosci przedostania sie z turbiny do dolotu. Kopci na bialo caly czas? Ile tego dymu? Oleju lub plynu ubywa? Edytowane 16 Maja 2015 przez ?ukasz13
Rafal2222 Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Opublikowano 16 Maja 2015 Swieca jest wilgotna tzn.co na niej jest plyn chlodzocy? Chyba nie tak trudno to zdiagnozowac:) Co do wylotu z turbiny mokrego od wody to jakies bajki opowiada,plyn nie ma mozliwosci przedostania sie z turbiny do dolotu. Kopci na bialo caly czas? Ile tego dymu? Oleju lub plynu ubywa? Miałem wyciek z trójnika za głowicą więc ciężko stwierdzić czy ubytek był z tego powodu czy też nie. Teraz jak jest to zrobione, będę to obserwował. Oleju ubyło 0,7 litra na 5tys kilometrów. Kopci obficie na ssaniu, potem mniej ale również grubo ponad normę. Interesuje mnie tylko ta teoria odnośnie turbiny. Nie ma opcji żeby przedostawała się woda przez nią?
qlish Opublikowano 18 Maja 2015 Opublikowano 18 Maja 2015 Ja bym Ci radził jeszcze sprawdzić odme, jeżeli jeszcze tego nie robiłeś, czy czasem nie jest gdzieś przytkana. Ostatnio też się nakombinowałem z znalezieniem przyczyny kopcenia, podmieniałem turbo i już miałem ściągać głowice, ale coś mnie tkneło żeby sprawdzić odmę, wyczyściłem i skończyło się kopcenie.
hak64 Opublikowano 18 Maja 2015 Opublikowano 18 Maja 2015 Istnieje też możliwość, że to świeca jest wadliwa i wypadają zapłony. Wymień świece, albo przynajmniej zamień miejscami.
Rafal2222 Opublikowano 18 Maja 2015 Autor Opublikowano 18 Maja 2015 Dzis rano sie zalamalem. Wsiadam do samochodu z rana, a on nawet zakrecic nie chcial. Na kable od sasiada odpalil bez problemu... Od odebrania samochodu od mechanika zrobilem 160 mil. Ubylo ponad litr wody. Kaluzy nie mam pod samochodem.
hak64 Opublikowano 18 Maja 2015 Opublikowano 18 Maja 2015 Na kable od sasiada odpalil bez problemu... Od odebrania samochodu od mechanika zrobilem 160 mil. Ubylo ponad litr wody. To efekt rozładowania akumulatora, ale trzecie zdanie, świadczy o przepalonej uszczelce.
Rafal2222 Opublikowano 18 Maja 2015 Autor Opublikowano 18 Maja 2015 Mam juz akumulator na podmianke. To oczywiste. Nie moge sie jednak pogodzic z ta uszczelka....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się