gigss Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 (edytowane) Witam zauważyłem że czujnik temp paliwa pokazuje mi cały czas temp 124 st i gdy zobaczyłem ten czujnik zauważyłem do niego wpiętą niewielką kostkę i moje pytanie czy mogę to normalnie odłączyć bez żadnych konsekwencji oraz w co i gdzie mogą być powpinane takie rzeczy oraz jak sprawdzić czy nie było coś wgrywane w sterownik samochodu ? zamieszczam zdj tej kostki co mam wpięte w czujnik temp paliwa jak to wyciągnąłem to temp vag pokazywał normalna czyli na początku prawie jak temp otoczenia a później temp paliwa rosła w mocy auta nie odczułem różnicy tylko np na kanale 15 w pozycji fuel consumption po odpaleniu pokazuje 1l/h gdzie z tą kostka pokazywało 0.4l/h nie wie jakie bloki jeszcze porównać i co jeszcze zrbic Edytowane 27 Maja 2015 przez gigss
ame-tuning Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 Witam zauważyłem że czujnik temp paliwa pokazuje mi cały czas temp 124 st i gdy zobaczyłem ten czujnik zauważyłem do niego wpiętą niewielką kostkę i moje pytanie czy mogę to normalnie odłączyć bez żadnych konsekwencji oraz w co i gdzie mogą być powpinane takie rzeczy oraz jak sprawdzić czy nie było coś wgrywane w sterownik samochodu ? zamieszczam zdj tej kostki co mam wpięte w czujnik temp paliwa jak to wyciągnąłem to temp vag pokazywał normalna czyli na początku prawie jak temp otoczenia a później temp paliwa rosła w mocy auta nie odczułem różnicy tylko np na kanale 15 w pozycji fuel consumption po odpaleniu pokazuje 1l/h gdzie z tą kostka pokazywało 0.4l/h nie wie jakie bloki jeszcze porównać i co jeszcze zrbic Witam zauważyłem że czujnik temp paliwa pokazuje mi cały czas temp 124 st i gdy zobaczyłem ten czujnik zauważyłem do niego wpiętą niewielką kostkę i moje pytanie czy mogę to normalnie odłączyć bez żadnych konsekwencji oraz w co i gdzie mogą być powpinane takie rzeczy oraz jak sprawdzić czy nie było coś wgrywane w sterownik samochodu ? zamieszczam zdj tej kostki co mam wpięte w czujnik temp paliwa jak to wyciągnąłem to temp vag pokazywał normalna czyli na początku prawie jak temp otoczenia a później temp paliwa rosła w mocy auta nie odczułem różnicy tylko np na kanale 15 w pozycji fuel consumption po odpaleniu pokazuje 1l/h gdzie z tą kostka pokazywało 0.4l/h nie wie jakie bloki jeszcze porównać i co jeszcze zrbic Witam zauważyłem że czujnik temp paliwa pokazuje mi cały czas temp 124 st i gdy zobaczyłem ten czujnik zauważyłem do niego wpiętą niewielką kostkę i moje pytanie czy mogę to normalnie odłączyć bez żadnych konsekwencji oraz w co i gdzie mogą być powpinane takie rzeczy oraz jak sprawdzić czy nie było coś wgrywane w sterownik samochodu ? zamieszczam zdj tej kostki co mam wpięte w czujnik temp paliwa jak to wyciągnąłem to temp vag pokazywał normalna czyli na początku prawie jak temp otoczenia a później temp paliwa rosła w mocy auta nie odczułem różnicy tylko np na kanale 15 w pozycji fuel consumption po odpaleniu pokazuje 1l/h gdzie z tą kostka pokazywało 0.4l/h nie wie jakie bloki jeszcze porównać i co jeszcze zrbic nie ma się nad czym zastanawiać ....odłącz i na śmietnik...
gigss Opublikowano 27 Maja 2015 Autor Opublikowano 27 Maja 2015 a może mi ktoś powiedzieć po co to jest czemu bez tego na zimnym silniku jest dużo większe spalanie (na ciepłym nie sprawdzałem) oraz czy gdzieś może być coś podobnego wpięte ? I czy można sprawdzić czy miałem wgrywany jakiś chiptuning czy mogę się tego jakoś pozbyć ? takie auto już zakupiłem a nie chciał bym żeby przez jakieś modyfikacje coś się później zepsuło oraz nie umie zejść ze spalaniem poniżej 7.2 l i to pewnie przez to
sbstg Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 To co znalazłeś w swoim aucie wpięte w obwód czujnika temperatury paliwa to jeden ze sprzedawanych na jebaju bądź alledrogo chipów rezystorów. Wewnątrz jest tylko jeden rezystor o wartości w okolicach 150 ohm. Celem jest oszukanie wartości czytanej przez ECU tym samym zmienne naliczanie gęstości paliwa i zmiany w wartości sterującej wtryskami. Cel, delikatne podniesienie mocy i momentu metodą oszustwa. Przypuszczam, że nie masz już nic innego. Odnośnie Twojego drugiego pytania to najtańszym sposobem sprawdzenia czy w programie coś dłubano jest zlogowanie auta, kolejnym hamowanie. No i ten który lubię najbardziej (o ile ktoś coś dłubał) zgranie zawartości sterownika i sprawdzenie w odpowiednim programie. Wychodzę jednak z założenia, że jeżeli ktoś u Ciebie dokładał takie "coś" to już więcej zmian nie poczynił.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się