Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jak wymienić łożysko tył quattro ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, mam problem bo jestem na delegacji we francji i cos stało się z łożyskiem w tylnim kole, bo powyżej 80km/h szumi tak ze nie da się jechać, zamówiłem juz tutaj u lokalnego dostawcy czesci zestaw naprawczy i teraz moje pytanie brzmi czy dam rade je wymienic majac do dyspozycji warsztat mechaniczny (na budowie) z podstawowymi kluczami, czy ktoś to robił i wie ile czasu to zajmuje i czy jest jakas kolejnosc co trzeba zrobić żeby ułatwić sobie naprawe, z góry dziękuje za wszelką pomoc

pozdrawiam,

Opublikowano

Powinno się udać :good:

Podstawową czynnością będzie odkręcenie zacisku hamulcowego od jarzma i wymontowanie zwrotnicy (2 śruby - góra i dół zwrotnicy)

Problemów może przysporzyć wybicie i ponowne wprasowanie łożyska w zwrotnicę.

Sprawdź również jaką śrubą jest mocowana półoś do piasty. Są dwa rodzaje śrub:

Zestaw Optimal

5db64a9a36ed4e46.jpg

Zestaw Ruville

Tu znajduje się śruba z łbem wewnętrznym sześciokątnym 14mm

7ecbd03380083154.jpg

Opublikowano

to moze do tego wybicia uda sie wykorzystac jakas prase hydrauliczna, albo podnosnik hydrauliczny??

imadło?? :naughty: przyda się też kawałek rurki o podobnej średnicy co łożysko.

Jeżeli masz pod ręką prasę to sprawa załatwiona.

Opublikowano

a ile czasu orientacyjnie moze to zajac, i czy trzeba na cos tam specjalnie uwazac zabierajac sie za to, bo nigdy nie mialem do czynienia wczesniej z quattro

Opublikowano

zapamietaj stare lozysko mozesz wybic, ale nowe tylko i wylacznie trzeba wprasowac nie morzesz go wbic bo go uszkodzisz na pewno, jak bedziesz wprasowywal to wprasowywuj nowe lozysko starym po calej srednicy ze by nie uszkodzic uszczelniacza lozyska tak samo jak wprasujesz lozysko bedziesz musial w niego wprasowac piaste, nie bardzo dasz rady podnosnikiem hydraulicznym gdyz prasa ma nacisk okolo 30ton a podnosnik ze 3 wszystko zalezy od tego jak lozysko bedzie mocno siedzialo ale mozna sprubowac, oprucz tego bedziesz potrzebowal jeszcze zciagacz do segerow gdyz lozysko z jednej strony jest zabezpieczone takim segerem, i oczywiscie szlifierke katowa bo gdy bedziesz wybijal piaste ze zwrotnicy to szlka prowadzaca( bieznia) z lozyska zostanie na piastce trzeba ja rozciac tak ze by nie uszkodzic piastki wzdluz i zbic.

z odpowiednim sprzetem to ze 40 minut pracy.

Opublikowano

dzis odebrałem łożysko SNR wraz ze śrubą za "jedyne" 70euro, rozbój w biały dzień, ale co zrobić, jeśli dobrze zrozumiałem to te śrube która mam w zestawie musze obciąć a potem wykręcić ?? jutro rano jestem juz umowiony na warsztacie więc sie za to zabiore.

Opublikowano

dzis odebrałem łożysko SNR wraz ze śrubą za "jedyne" 70euro, rozbój w biały dzień, ale co zrobić, jeśli dobrze zrozumiałem to te śrube która mam w zestawie musze obciąć a potem wykręcić ?? jutro rano jestem juz umowiony na warsztacie więc sie za to zabiore.

Co chcesz obcinać??
Opublikowano

teraz dopiero doczytalem uwaznie ze trzeba przeciac pierscien, juz chyba wszystko jasne, ale przy okazji pytanie, jak wyciągnąć czujnik ABS bo coś czasem zaświeca mi się lampka z ABS i jak zczytał mi znajomy VAGiem to wlasnie tylni czujnik nie zawsze dziala, moglbym to przynajmniej zobaczyc, moze sie cos zabrudzilo[br]Dopisany: 24 Październik 2008, 21:40_________________________________________________Witam, łożysko wymieniłem w warunkach polowych, faktycznie bez imadła i rozpieraka hydraulicznego by się nie obyło, ale nie udało mi się wymontować czujnika ABS, zapieczony na amen, ale do Polski wróciłem wczoraj i dziś już wydłubałem stary czujnik ABS i włożyłem nowy, wszystko działa jak na razie, z góry wszystkim dziękuje za pomoc, temat może iść do zamknięcia,

pozdrawiam

Opublikowano

mozna wybic lozysko nie rozbierajac calosci ale jest troche problem z piasta ale wykonalne zreszta lozysko i tak do kasacji to nie ma sie z nim co bawic

nowe mozna rowniez zalozyc bez zdejmowania calego ustrojstwa

pamietaj ze lozysko ma dwie szale o roznej srednicy nie pomyl strony bo nie wlozysz piasty albo polosi

zasada nr 1 w przypadku tego typu lozyska nalezy wciskac je za zewnetrzna szale uderzenie mlotkiem w wew. = nowe lozysko lub za jakis czas wymiana od nowa

ja mam pod reka tokarke wiec zatoczenie jakiegos pierscienia to nie problem

jezeli nie masz takich mozliwosci proponuje demontaz calego wachacza i wyciskanie i wciskanie na prasie napewno zrobisz to profesjonalnie :good:

pamietaj jednak ze odkrecenie wachacz wiaze sie z odkreceniem na dole sruby mimosrodowej wiec radze albo dokladnie zaznaczyc jej polozenie albo po calej operacji jechac na zbieznosc

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...