Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Okresowe drganie silnika na wolnych obrotach na ciepłym


miczek.mk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Długo zastanawiałem się od czego zacząć. Dużo i namiętnie czytałem na naszym forum o drganich. Oczy bolą a i tak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Więc zakładam nowy wątek i pytam. Mianowicie - okresowo mój silnik wyłącznie jak jest mocno rozgrzany i wyłącznie na wolnych (licznikowe 850 obr.) obrotach lekko drży. Podkreślam - LEKKO !. Gdy silnik drży, najbardziej to widać w kabinie po drążku zmiany biegów, ale otwierając maskę widać, że silnik się kołysze. Wystarczy leciutka przygazówka tak do 1000 - 1100 obr, lub poczekanie kilka sekund, aż sam się uspokoi. I temat ustaje. Do następnego postoju na światłach lub do następnego tygodnia. Raz na jakiś czas. Nieraz częściej, nieraz bardzo rzadko. Trudno określić kiedy. Moc cały czas ok. Poza tym okresowym problemem silnik chodzi jak nowy. Silnik AFN 110KM. Rocznik 1996. Auto mam juz jakiś czas. Kupiłem z pierwszych rąk w Niemczech. Przebieg niewielki. PRAWDZIWY. Serwisowany w ASO w Niemczech zawsze, u mnie też ASO, stan techniczny ogólny - doskonały. Kompletny zestaw koło dwumasowe - sprzęgło wymienione całe na nowe LUK (miesiąc temu) i objaw nadal okresowo występuje, i na starym zestawie sprzęgłowym, i na nowym. Pomijam już to, że okazało się, że niepotrzebnie wymieniałem sprzęgło i koło dwumasowe. Czytałem o tłumiku drgań rury wydechowej (tzw. plecionka), poduszkach zespołu napędowego, pompie wtryskowej, nastawniku i wtryskiwaczach i paru innych powodach. No tak, ale... aż mi się nie chce wierzyć, że u mnie któryś z tych podzespołów niedomaga. Więc od czego zacząć, abym mógł niedomaganie usunąć. Proszę o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie podobne objawy,nie są to jakieś duże wibracje, pierwszy raz jak to zauwżyłem myślałem że załączył sie wentylator,ma ktos jeszcze jakieś pomysły co mozna sprawdzic oprócz plecionki i poduszek? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie podobne objawy,nie są to jakieś duże wibracje, pierwszy raz jak to zauwżyłem myślałem że załączył sie wentylator,ma ktos jeszcze jakieś pomysły co mozna sprawdzic oprócz plecionki i poduszek?

A dwumasa i sprzęgło miałeś wymieniane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na ciepłym tylko to najpierw najlepiej podjechać do jakiegoś kumatego tłumikarza żeby wydech obejrzał(koszt zerowy) sprawdzić też poduszki i później dopiero bym szukał innych przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas powoduje drgania jedynie przy ruszaniu, wystarczy wcisnąć sprzęgło i powoli je puszczać i nasłuchiwać czy nic nie dzwoni. Jeżeli dwumas pada to w mniej więcej połowie zakresu puszczania sprzęgła powinno hałasować . Moim zdaniem plecionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plecionka , łatwo sprawdzić jak ci się to dzieje naciśnij noga z tylu na wydech jak ustało to masz odpowiedz, i nie sugeruj się ze ładnie wygląda z wierzchu w środku jest harmonia która ulega uszkodzeniu , założenie zamiennika plecionki koszt z robocizną ok 150 zł i masz spokój zawsze należy zacząć naprawę od najprostszych rzeczy ,dwumas i sprzęgło maja swoje charakterystyczne objawy i nie jest to drżenie na wolnych obrotach a mialem dwumas padniety to z autopsji wiem jakie to sa objawy zrezszta ty masz nówke sprzeglo i dwumas to masz spokój na 200tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plecionka , łatwo sprawdzić jak ci się to dzieje naciśnij noga z tylu na wydech jak ustało to masz odpowiedz, i nie sugeruj się ze ładnie wygląda z wierzchu w środku jest harmonia która ulega uszkodzeniu , założenie zamiennika plecionki koszt z robocizną ok 150 zł i masz spokój zawsze należy zacząć naprawę od najprostszych rzeczy ,dwumas i sprzęgło maja swoje charakterystyczne objawy i nie jest to drżenie na wolnych obrotach a mialem dwumas padniety to z autopsji wiem jakie to sa objawy zrezszta ty masz nówke sprzeglo i dwumas to masz spokój na 200tys

Może kolega coś więcej, bardziej szzegółowo opisać ten test ??? Tzn trzeba jakby dopchnąć cały wydech do silnika ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam układ zasilania.w moim audi na ciepłym silniku dało sie wyczuć delikatne drgania silnika na wolnych obrotach(taki efekt jakby na ułamek sekundy odłączyć zasilanie jednego z cylindrów),kupiłem dodatek do paliwa STP który czyści układ wtryskowy i problem zniknął.Nie bez wpływu jest jakość tankowanego paliwa.Co do plecionki to ta raczej nie powoduje drgań silnika a raczej:uszkodzona przenosi je na układ wydechowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam układ zasilania.w moim audi na ciepłym silniku dało sie wyczuć delikatne drgania silnika na wolnych obrotach(taki efekt jakby na ułamek sekundy odłączyć zasilanie jednego z cylindrów),kupiłem dodatek do paliwa STP który czyści układ wtryskowy i problem zniknął.Nie bez wpływu jest jakość tankowanego paliwa.Co do plecionki to ta raczej nie powoduje drgań silnika a raczej:uszkodzona przenosi je na układ wydechowy.

A no właśnie ! Plecionka i poduszki nie powodują drgań, tylko je przenoszą. A u mnie ewidentnie nie ma przenoszenia drgań, tylko okresowo się one pojawiają. Do tego są one tylko na wolnych obrotach i są raczej delkatne.

I jeszcze jedno, jest ktoś, kto zrobi mi porządnie te logi, z okolic Poznania? Mogę podjechać. Oczywiście nie bezinteresownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam układ zasilania.w moim audi na ciepłym silniku dało sie wyczuć delikatne drgania silnika na wolnych obrotach(taki efekt jakby na ułamek sekundy odłączyć zasilanie jednego z cylindrów)...

Przecież jak chociażby odkręcisz delikatnie jedną rurkę na wtrysku na pracującym silniku to silnik strasznie nierównomiernie pracuje, a wręcz skacze i się trzęsie, a praca jego jest przerywana. Myślę, że to zbyt mocne porównanie...ale niech się wypowie autor tematu.

Obstawiam jakiś błąd w rozrządzie (może jakimś cudem nie jest stały kąt wtrysku...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie: wyobraźmy sobie sytuację gdy wtrysk ma z jakiegoś powodu bardzo króciutkie przerwy w pracy to efekt będzie właśnie taki jak opisuje autor wątku..... Oczywiście złego konta wtrysku też nie można wykluczyć.Tak więc układ zasilania należy brać pod uwagę :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.U mnie są podobne objawy jak w poprzednich wypowiedziach.Także zacząłem cały proces szukania przyczyn od: wymiana sprzęgła, dwumasu, placionka, ustawienie kąta wtrysku i lipa dalej to samo.NaSTĘPNIE kolejny z rzędu mechanik chyba już 6 stwrdził że trzeba wymienić rozrząd.Po wymianie bajka.Nawet jak jechałem 20 km/h mogłem wrzycić 3 bieg a auto szło jak oszalałe.Było p;ięknie.Po czterech dzniach wszystko wróciło do normy czyli drgania ,buczenia, dudnienia silnika i spadki mocy.Pojechałem do tego mechanika a on podpiął kompa i stwierdził tylko , że lekko przestawiony kąt wtrysku-= ciekawe sdlaczego samo się rozregulował.Po regulacji- oczywiście płatnej auto już nie chodziło jak poprzedni.Jak poprosiłem o zrobienie mi logów statycznych i dynamicznych ty wszyscy patrzą na mnie jak na dziwaka.Twierdzą, że silnik nie pokazuje błędów.Tak na koniec tej wypowiedzi uwaga do AUTORA wątku jak ostatnio podłączyłem inny wtrysk sterujęcy auto jakby lepiej chodziło.Nie wiem tylko jak sprawdzić czy ten wtrysk siada.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie: wyobraźmy sobie sytuację gdy wtrysk ma z jakiegoś powodu bardzo króciutkie przerwy w pracy to efekt będzie właśnie taki jak opisuje autor wątku..... Oczywiście złego konta wtrysku też nie można wykluczyć.Tak więc układ zasilania należy brać pod uwagę :naughty:

Szczerze powiedziawszy, też mam takie podejżenia, nadal czekam na kogoś, kto zrobiłby mi logi, na ten czas dolałem dodatku

do czyszczenia układów wtryskowych silników diesla. I będę obserwował, czy to delikatne drżenie wystąpi.

Ktoś mi powiedział, że przy tak delikatnej usterce to pewnie mam kiepskie korekcje wtrysków i tyle i że mam je w ciemno wymienić, lub ostatecznie naprawa nastawnika w pompie wtryskowej.

Jeśli chodzi o koło dwumasowe i sprzęgło to przypominam, że są nowe i wymiana nie pomogła, a jeśli chodzi o stan silnika to jest super, nie ma ŻADNEJ WYPOCINY - NAWET NAJMNIEJSZEJ, statyczny kąt wtrysku OK, zapalanie w mgnieniu oka na ciepłym i na zimnym, osiągi OK, spalanie OK, katalizator mam oryginalny, dymi tylko przy dynamicznej jeździe w kolorze czarnym, olej mobil syntetyk OK, i nie bierze nic, tankuję zawsze do pełna ON na jednej stacji - Orlen - w naszym miasteczku, tam tankuję także inne moje diesle i jest OK.

No i co sądzicie o tych wtryskach lub nastawniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nastawnik objawiałby się również szarpaniem auta podczas jazdy przy lekkim przyśpieszaniu.

Pamiętam, że jest jakiś test na nastawnik - wypina się wtyczkę od prędkościomierza ze skrzyni biegów i jazda na ulicę. Tylko nie wiem już czy szarpanie po odłączeniu ma zniknąć czy się pojawić. Poszukaj na forum.

Korekcje to sprawdzisz tylko VAGiem i tutaj nie ma co gdybać, bo każdy mechanik powie ci coś innego i włożysz w auto kupę kasy, a okaże się że to była drobnostka za XX złotych, albo czyszczenie jakiegoś podzespołu...

Ja miałem korekcje chu...we a silnik nie drżał tylko po prostu był głośniejszy.

A skąd wiesz, że statyczny kąt wtrysku masz poprawny? Musiałbyś podpiąć VAGa, żeby to sprawdzić przecież!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...