Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ostre szarpanie przy ruszaniu w mieście po rozgrzaniu


troopers

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, a u mnei od jakiegoś czasu pojawiło się coś co mnie irytuje i wolałbym to zrobić przed wyjazdem na wakacje by nie było niespodzianek....

mianowicie gdy auto się nagrzeje i jest ciepło na zew. to przy ruszaniu ze świateł auto nie rusza płynnie tylko szarpie, tak jakby koła przednie boksowały wtedy muszę więcej gazu dodać by ruszyć albo po prostu szarpie mocno....dzieje się to nie zawsze, choć ostatnio się to nasiliło...często begi mało precyzyjnie wchodzą tzn 1 czasami haczy, dwójka...

auto ma obecnie 158tys. przejechane...

Edytowane przez troopers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haczące biegi, myślę, że to raczej Twoje przekonanie, te skrzynie nie są precyzyjne na pierwszych dwóch biegach niestety.

Może być to niestety problem z dwumasem, tylko pytanie. Puka coś na wstecznym ? Pod większe wzniesienie z miejsca wjazd jest komfortowy ?

Myślę, że do wakacji pociągnię, ale będzie coraz gorzej

PS. przed rwaniem skrzyni sprawdzić półosie ;) Może i tam być przyczyna "skakania"

Edytowane przez QaDo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam podobną sytuację co troopers - na rozgrzanym silniku podczas ruszania mocno szarpie, jakby koła boksowały. Pojechałem do serwisu vw i technolog po przejechaniu się odcinka zasugerował, że może to być wina dwumasu, Jednak ocenił, że nie musi to być koło dwumasowe, a np. sama tarcza sprzęgła albo docisk - na biegu jałowym nie stuka i nie trzęsie. Zasugerował sprawdzenie również przegubów wewnętrznych skrzyni (podczas przyśpieszania i redukcji np. 4-5 lekko nim zatrzęsie, jednak bliżej do uczucia podobnego do wjechania na lekkie nierówności na asfalcie).

Jedynka również u mnie haczy, ale tym nie martwię się aż tak bardzo, ponieważ u mnie nie występuje to za każdym razem.

Dodam, że komplet był wymieniany w Belgii przy przebiegu 163k, a obecnie mam 208k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam podobną sytuację co troopers - na rozgrzanym silniku podczas ruszania mocno szarpie, jakby koła boksowały. Pojechałem do serwisu vw i technolog po przejechaniu się odcinka zasugerował, że może to być wina dwumasu, Jednak ocenił, że nie musi to być koło dwumasowe, a np. sama tarcza sprzęgła albo docisk - na biegu jałowym nie stuka i nie trzęsie. Zasugerował sprawdzenie również przegubów wewnętrznych skrzyni (podczas przyśpieszania i redukcji np. 4-5 lekko nim zatrzęsie, jednak bliżej do uczucia podobnego do wjechania na lekkie nierówności na asfalcie).

Jedynka również u mnie haczy, ale tym nie martwię się aż tak bardzo, ponieważ u mnie nie występuje to za każdym razem.

Dodam, że komplet był wymieniany w Belgii przy przebiegu 163k, a obecnie mam 208k.

Generalnie, u mnie budą nie trzęsie mocno, choć na wolnych obrotach czasami pomasuje trochę, więc pewnie już powoli czas na dwumase...mam program na około 190PS i aktualnie 159tys przebiegu więc już czas na nowy DM wraz ze sprzęgłem...a że na początku września długo planowany urlop i trochę km będzie nalatane wolę to zrobić za wczasu....pytanie co ewentualnie jeszcze dokupić oprócz dwumasu i sprzęgła ? i tak już wszystko będzie na wierzchu więc co jeszcze wymienić ?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przypalić sprzęgło, tarcza jest zwichrowana przerabialem to u siebie nawet gdzieś temat zakładałem bo nie wiedzialem co sie dzieję, lekkie przypalenie i na jakiś cza spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam aż będę miał chwilę wolnego w pracy i wtedy auto oddaje do mojego mechanika by zwalił skrzynię, wówczas zobaczymy co tam siedzi, ale skoro już będzie wszystko na wierzchu to chciałbym zrobić wszystko co można.... na pewno nowe sprzęgło, i przy okazji DM bo obecny od nowości siedzi więc prędzej czy później i tak pewnie by mnie to czekało i czasami na wolnych lekkie wibracje wyczuwalne są więc - wymiana kopmpletu, tylko pytanie co tam jeszcze muszę skompletować? :)

jakie łożyska?

nowy olej w skrzyni też by wypadało co ? więc jaki olej do skrzyni :)?

Edytowane przez troopers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek polecam delikatnie przytrzymac na załaczonym biegu auto na polsprzegle i dodawac gazu tak by obroty rosły a samochod nie przyspieszał. Brat miał taki problem i pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...