taurus87 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 (edytowane) Witam, mam problem z moim autkiem, a w zasadzie to dwa ale może są powiązane: 1. Wtryski (prawdopodobnie) na zimnym silniku przy odpalaniu zatrzęsie samochodem, trwa to dosłownie 2-3 sek, przy dodawaniu mocno gazu potrafi puścić czarną chmurę dymu z wydechu, gdy zgaszę auto, pójdę np. na zakupy i odpalam ponownie to potrafi puścić szaro-niebieską chmurkę, na postoju np. na światłach też sa odczuwalne trzęsienia auta. Sprawdzałem go VCDSem zrobiłem nawet print screeny i logi, będą poniżej. Wstępnie jestem umówiony na regeneracje wtrysków. LOGI: http://vaglog.pl/log_220713.html oczywiście wszystko w VCDS było robione na rozgrzanym silniku. 2. Turbo moje maleństwo pije olej, autko kopiłem niedawno jeździło ono na oleju 5w30 bliżej nieznanej mi firmy, wymieniłem i zalałem motul x-clean 5w30, zrobiłem około 7 tys km i zauważyłem że stan oleju na bagnecie spadł z prawie maximum do prawie minimum, czyli sporo go spaliło, wycieków brak, pod namowa mechanika zmieniłem obecnie olej na Castrol edge 5w40, nie wiele mogę narazie powiedzieć o ubytkach. Nie wiem tylko czy te wtryski mogą mieć cokolwiek wspólnego z ubytkiem oleju. Ktoś mógłby podzielić się swoją wiedzą w tym temacie, ewentualnie doradzić co można zrobić. Edytowane 10 Czerwca 2015 przez taurus87
Jarek882 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Korekcje są ok. Tylko grupa 23 mnie zastanawia a dokładnie to że jak jest minus to pompki mają za mało paliwa ale niech ktoś bardziej doświadczony się wypowie. To że lekko podkapca to nic złego. Trząść przy zapalaniu może od zużytego koła dwumasowego lecz nie koniecznie...
taurus87 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2015 rozumiem, tylko że on trzęsie przy zapalaniu jak jest zimny, przy nagrzanym silniku nie zauważyłem tego.
Dawid1996 Opublikowano 4 Lipca 2015 Opublikowano 4 Lipca 2015 Witam .Mam ten sam problem .. też trzęsie mi silnikiem na (zimnym i ciepłm) ale za to nic nie kopci .ktoś wie co to może być ,możę poduszki ?
Musashi Opublikowano 4 Lipca 2015 Opublikowano 4 Lipca 2015 pod namowa mechanika zmieniłem obecnie olej na Castrol edge 5w40 zuzycie 5w30 jest zwykle wyzsze niz 5w40. bez sensu wybor. to nei jest syntetyk. w zaleznosci czy masz dpf albo motul specific 507.00 albo jak poprzednio xclean 5w30. jezeli nie masz dpf, motul specific 505.01 5w40 logi wtryskow za dobrze nie wygladaja. zastosuj srodek do czyszczenia ukladow wtryskowych, motul lub LM.
lukaszooo Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 Tak jak napisał mod dla naszych silników najlepsze są oleje które wymienił. Mój AVF jest tego pięknym przykładem, na mobilu 5w40 wciągał mi ok 1L-1,5L na 12000 km na motulu 505.01 ok 0,5L na 12000km. Co do BIPów to według moich rozpisek wartości ok 30 są jak najbardziej normalne przy ok 60 zaczyna sie problem, zastanawiające jest dlaczego wartości są na minusie.
taurus87 Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Opublikowano 6 Lipca 2015 Dawno mnie nie było, sprawa wygląda tak, wtryski zostały zregenerowane, podobno wszystkie były walnięte, miły pan najpierw podłączył pod kompa i stwierdził ze korekcje są ok, ale powiedział ze lepiej je wyjąc i sprawdzić na "maszynie" tam się okazało że są dalekie od ok, nie pamiętam co dokładnie wyszło ale brzmiało to jakoś tak: "za mała dawka paliwa przy przyspieszaniu" zaznaczam że nie pamietam, a nie mam jak tego teraz sprawdzić i tak było z kazdym wtryskiem nie kłóciłem się, zaznaczyłem ze jeżeli usterka nie zniknie to pieniędzy ode mnie nie zobaczą, 3 dni auto potrzymali wtryski zregenerowali i trzęsienie znikło jak ręką odjął. koszt 3040 zł Druga sprawa z olejem, czy to motul czy castrol pobór jest ten sam (sugeruje się wskazaniami z bagnetu) teraz nie mam czasu się tym zająć, ale mechanik stwierdził że albo uszczelniacze albo turbo, trzeba sprawdzić i będę wiedział.
Rekomendowane odpowiedzi