Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Utrata mocy na wyzszych obrotach


felek48

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jezdze Audi A4 B5 z 1997r. Silnik diesla 110km. Od dluzszego czasu mam z nim pewien problem. Samochod teoretycznie chodzi ale czasami przy wyższych obrotach (ponad 2.5 tys ) traci moc. Zwykle odczuwam na autostradzie przy gwaltownym przyspieszaniu. Przy okolo 130~ km/h wyraznie spada jego moc. Zdarza sie to rowniez przy mniejszych predkosciach np 100km/h na 3 biegu . Mam wrazenie ze im gwaltowniej przyspieszam tym czesciej to nastepuje. Musze wtedy podczas jazdy zgasic samochod i ponownie odpalic zeby wszystko wrocilo do normy. Problem ciagle sie pojawia. 2 tygodnie temu wymienilem turbine na uzywana (sam nie jestem pewny czy do konca sprawna) i przez chwile bylo lepiej. Mam wrazenie ze problem pojawia sie rzadziej , ale jednak jest. Mial ktos podobny przypadek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego może nie potrzebnie wymieniłeś turbo skoro nie znasz przyczyny problemów. Tradycyjnie w takich przypadkach diagnostyka jest potrzebna. Jeśli jeszcze nie masz kabelka vcds to szybko sobie spraw. W dziale diagnostyka wszystko jest opisane. Jak już ogarniesz temat z logami to znajdzie się dobra rada ;-)

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sam początek nie potrzebuje vaga.

Wystarczy że sprawdzi szczelność układu podciśnienia oraz dolotu, jeśli są w porządku to już vagiem trzeba logi porobić.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie za odpowiedz. W takim razie szukam dobrego i taniego mechanika ktory mi to sprawdzi

@Musafa

Chodzil wyraznie gorzej. Praktycznie codziennie jadac do pracy przy pierwszej dlugiej prostej 3 bieg 80-100km/h wyzsze obroty i padal. Wyłaczylem zaplon podczas jazdy wlaczylem po 2-3 sekundach i moc wracala. Teraz rzadziej ale 3 na 5 powrotow do domu to samo. Jezdze teraz autrostrada wiec odczuwam to dopiero przy 5 biegu jak chce troche przycisnac . 140 km + i ta sama sytuacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień wszystkie przewody podciśnieniowe które sterują gruszką i zaworkami na nowe (najlepiej sylikonowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silikonowych to nie wiem. Tam jest podcisnienie. Silikonowe sa mieciutkie i moga sie zaciskac. Mialem takie z allegro i jakos dziwnie samochod chodzic. Sterowanie turbo bylo jakby opoznione. W logach bylo wachanie doladowania. Zalozylem zwykle gumowe z materialowym oplotem i te sa lepsze wg mnie. W logach turbiny mniejsze wahania doladowania. Praktycznie idealnie trzyma. Ale to moze tylko moj przypadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem cos podobnego kolego. Oddalem turbo do czyszczenia, bo kierowniczki staly i po problemie, teraz smiga jak nalezy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu planuje oddac samochod do mechanika. Napewno przekaze wszystkie informacje o ktorych pisaliscie wyzej. Dzieki za zainteresowanie . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja własnie przerabiałem dziś ten temat tylko ze w A3 Okazało się ze kierowniczki stały Turbo samemu wyjąłem rozebrałem i oczyściłem i śmiga aż miło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...