Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRE] Problem z mocą na niskich obrotach


dani3l

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód świeżo kupiony - A4 Sedan 2.0 TDi silnik BRE 2006, przebieg 167 tyś.

Pojeździłem trochę tym samochodem i stwierdziłem że samochód ma słaby dół, i ogólnie nie za dobrze jeździ jak na 140 koni.

Mój dziadek tj Audi 80 B4 1.9 TDi (wtryski AFN, program) mam wrażenie że szczególnie w dolnym zakresie obrotów wcale nie odstaje od nowo kupionego.

Turbina zaczyna odczuwalnie pompować dopiero od około 2k obrotów i nawet wtedy nie ma wcale jakiegoś super odejścia.

Sprawdziłem czy nie zapiekła się sztang VNT i pracuje prawidłowo - bez przycięć. Założyłem wężyk na gruszkę VNT i wyciągając powietrze przesuwa sztangę w całym zakresie.

Moje wątpliwości wzbudziło podciśnienie na wężyku gruszki - zmierzyłem wskaźnikiem doładowania (pokazuje też podciśnienie) i jego wartość na wolnych obrotach wyniosła 0,25 Bara.

Sprawdziłem następnie podciśnienie bezpośrednio na wężyku z vacupompy i na wolnych obrotach wynosi 0,75 Bara.

Czy podciśnienie na wolnych obrotach w wężyku gruszki nie jest za niskie (podejrzewam uszkodzenie N75)?

Może ktoś z Was miał podobny problem, proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno być 0,7bar -szukaj nieszczelności w podciśnieniu lub tak jak piszesz uszkodzony N75 - tu by sie przydał vag aby go zasterować...i wszystko bedzie wiadomo.

dziadka nie sprzedajesz...czasem??

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Sprzedaje, ale bardzo go szkoda bo myślę że dłużej komuś posłuży (bezproblemowo) niż ta B7 którą kupiłem :)

80-tką zrobiłem ponad 150 tyś i większych problemów nigdy nie było. Jedyne co wydarzyło się przez prawie 8 lat - sączący się EGR - zaślepienie, uszkodzony wtrysk sterujący - wymienione wtryski na AFN.

Samochód jeździ wzorowo, mało pali.

Za długo już nim jeżdżę i zachciało się zmiany no i klimatyzacji brakowało.

A4 które kupiłem jest w super stanie - wewnątrz, zewnątrz, zawieszenie, hamulce no ale osprzęt silnika jaki jest to każdy wie.

Sprawdziłem wczoraj podciśnienie w wężykach, po chwili wykluczyłem awarię N75 bo do niego dochodziło tylko 0,25 Bara podciśnienia.

Uszkodzona okazała się być gruszka podciśnienia sterująca klapami w kolektorze ssącym - najprawdopodobniej pęknięta membrana przez co nie było odpowiedniego podciśnienia na gruszce VNT oraz nie działało sterowanie klapami kolektora.

Dzwoniąc do ASO Pan powiedział że gruszka występuje w komplecie z kolektorem cena 2600 zł - super podejście jak zarobić na używanych samochodach.

Więc w ruch poszło Alledrogo i zamówiłem kompletny kolektor z gruszką za 120 zł, mam nadzieję że gruszka będzie sprawna :)

Jak wymienię gruszkę dam znać czy wszystko w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd... Zaslep wężyk i po problemie. Ale skoro zamówiłes kolektor to za nim go założysz -poodrywaj od ośki te klapy...mi kiedys sie oderwala i wpadła do cylindra-remont silnika, jednemu koledze tez tu z forum poł roku temu miał to samo. Ja u siebie resztę klap poodrywalem -regulator obraca sobie pustą ośką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruszka od klap wymieniona, mam wrażenie że samochód lepiej zbiera się od dołu.

Puki co nie zamierzam usuwać klap - po coś je tam włożono :)

Może byłby sens je usunąć ale moim zdaniem musiało by się to wiązać z wymianą kolektora na taki w którym tych klap nie montowano oraz z remapem oprogramowania w sterowniku.

W innym przypadku na pewno odbija się to niekorzystnie na dynamice silnika na niskich obrotach, a tego chciałbym uniknąć.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ty tak uważasz. Klapy sie zamykają podczas jazdy w niskim zakresie rpm. Ja klap nie mam i dynamika przybyła jest inne zawirowanie powietrza jak trafia do cylindra tak trafia 2ma zaworami a z klapką 1nym.

Ja zauważyłem ze w 16tkach glownym winowajcą nie mocy z dołu bywa egr-mimo że testy przechodzi mechanicznie dziala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja zauważyłem ze w 16tkach glownym winowajcą nie mocy z dołu bywa egr-mimo że testy przechodzi mechanicznie dziala...

Skoro mechanicznie jest poprawnie to co moze z nim byc nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np u mnie był zjechany pierścień uszczelniający klapę i wyrobiona tuleja/panewka oski miedzy kanałami-co powoduje ukosowanie sie ośki od naporu spalin pod ciśnieniem...

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi - hmm

- usunąć DPF

- usunąć EGR

- usunąć klapki wirowe

- wymienić imbus / zregenerować napęd pompy oleju / zrobić swapa

- wymienić wadliwe wtryski (170KM) Siemens / Continental

- zregenerować lejące turbiny

- uwaga na szpilkę przy rolce napinającą rozrządu

- pękające głowice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi - hmm

- usunąć DPF

- usunąć EGR

- usunąć klapki wirowe

- wymienić imbus / zregenerować napęd pompy oleju / zrobić swapa

- wymienić wadliwe wtryski (170KM) Siemens / Continental

- zregenerować lejące turbiny

- uwaga na szpilkę przy rolce napinającą rozrządu

- pękające głowice

Rozumiem, że wszystkie te awarie Ciebie już dotknęły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpf-a nigdy nie było :)

EGR jak będzie niedomagał to naprawię

Klapki w kolektorze na razie zostają, sprawdzę ich stan jak będę czyścił EGR i kolektor dolotowy. Aby wymienić uszkodzoną gruszkę musiałem kupić komplet z używanym kolektorem dolotowym i w tym kolektorze żadnych problemów z klapkami nie zauważyłem

Co do imbusa jak będę wymieniał rozrząd to się tym zajmę - czyli zestaw naprawczy imbus + zmodyfikowany wałek

Co do głowicy to chyba różnie bywa - i w 1,9 TDi VP pękały pomiędzy zaworami (na pewno nie tak często)

Moim zdaniem nie ma co popadać w skrajność - takie samochody produkują i tego nie zmienimy, a głównym zabójcom tych silników jest DPF i przeglądy LongLife.

Jednym słowem dobrze to wykombinowali długa żywotność oleju - szybka śmierć silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykombnowali "ekonomisci", ze zbyt trwale samochody sa niekorzystne zarowno dla producentow pojazdow jak i czesci zamiennych.

więc trwałość skrócono.... jednak jak to bywa z maszynami, nie wszystko można zaprogramować, więc stąd kwiatki typu zabierak czy inne przypadłości nam znane...

standard dotyczący wszystkich marek, audi nie jest na czele awaryjnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że wszystkie te awarie Ciebie już dotknęły?

Z racji tego że po paru(nastach) autach stałem się posiadaczem też (nie tylko) Audi A4 parę z tych wad już mi się udało wyeliminować.

Niestety wadliwość wykazana na tej liście głownie pochodzi z cudzego doświadczenia czyli klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuuję swoją walkę z niedostatkami mocy.

Zrobiło się trochę gorąco i ostatnio miałem okazję zrobić trasę ponad 200 km w większości po autostradzie i drodze szybkiego ruchu.

Jadąc miałem wrażenie że samochód jedzie dosyć mułowato, dalej słaby dół no i w okolicach 2200 do 2500 też jakoś szału nie ma.

Dzisiaj kolejna trasa samochodem w pełni załadowanym no i temperatura na zewnątrz około 30 stopni i moje wrażenie niedostatku mocy zostało spotęgowane.

Nie dawało mi to spokoju i zacząłem się zastanawiać którędy w zderzaku dochodzi powietrze do intercoolera (ewidentnie na spadek mocy miała wpływ wysoka temperatura).

Zacząłem oglądać zderzak no i mi coś nie pasowało bo dwa wloty koło halogenów u mnie były zasłonięte szczelnie plastikami.

Jak wróciłem do domu poprzeglądałem w internecie zdjęcia B7 TDi i miałem wrażenie że wlot z lewej strony nie powinien być całkowicie zakryty a u mnie był.

Więc szybka akcja ściągania zderzaka no i wyciągnąłem z tego wlotu zaślepkę, po zamontowaniu zderzaka i jeździe testowej odczułem niesamowitą różnicę w mocy samochodu.

Teraz moje pytanie czy w tym wlocie powinna być jakaś kratka zamiast tej zaślepki bez dziur???

Jeżeli to możliwe to proszę o zdjęcie jak to u was wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma kratki ani zaslepki. Jest tunel - kierownica powietrza, prowadzaca wprost do IC

zaslepka jest wylacznie z prawej str. chyba ze silnik brd, wyposazony w 2 x IC. wtedy rowniez z prawej nie ma zaslepki.

moze auto mialo uszkodzony zderzak, i naprawiacz zalozyl z wolnossacej benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, dlatego mi coś nie pasowało.

A samochód był naprawiany w 2009 roku w serwisie AUDI - naprawa lakiernicza :)

Wymienili wtedy wzmocnienie aluminiowe zderzaka, kierownice powietrza chłodnicy, jeden halogen i zderzak.

Brawo dla serwisu AUDI, oraz dla poprzednich dwóch właścicieli - jeden jeździł tak rok, a drugi 4 i pół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...