Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu, nowe pierścienie, uszczelniacze...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A zaworki pod kolektorem wymienione wszystkie 3 ?? 
Najlepiej zrzucić pokrywy zaworów i sprawdzić ustawienie rozrządu - czy blokady wchodzą oraz pokręcić ręcznie silnikiem i zobaczyć czy wałki nie przeskakują...

Opublikowano

tak, wymienione jest wszystko zgodnie z Twoją listą. Mechanik ma jutro zdjąć pokrywy, zobaczymy :/

 

Opublikowano

No więc problem rozwiązał się sam. Prawdopodobnie zbyt mocno skręcony wariator nie uruchamiał się, w końcu puścił i jest jak należy

Opublikowano

Panowie, jaka nasadka /klucz do odkręcenia śrub głowica/blok?

Nie wiem o co chodzi ale standardowy jaki miałem do głowic np 1.8T, 3.2 v6 auk nie pasuje

Opublikowano

ok, już mam klucz.

Drugie moje pytanie, czy idzie uratowac delikatnie porysaną gładz cylindra?

Opublikowano

Są dwie wersje śrub:
077103385D - na klucz ZXN
06103385A  - na spline M10 (klucz dwunastokątny)

Pozornie to samo, ale różnią się kształtem.

Opublikowano

To zalezy jak głębokie są rysy.

Opublikowano
Dnia 7/18/2017 o 07:31, cocoo24 napisał:

ok, już mam klucz.

Drugie moje pytanie, czy idzie uratowac delikatnie porysaną gładz cylindra?

To zależy jak głebokie są rysy.

Opublikowano

Mariuszolek , masz kontakt do kolegi co regeneruje wariatory?

 

Opublikowano
W dniu 12.06.2017 o 11:22, mariuszolek napisał:

No więc problem rozwiązał się sam. Prawdopodobnie zbyt mocno skręcony wariator nie uruchamiał się, w końcu puścił i jest jak należy

Czyli ty nic nie robileś poprostu wariator sam się poluzował czy trochę poluzowałeś te śruby wariatora? A jeszcze jedno pytanie czy teraz jest wszystko ok z wariatorami?

Opublikowano

witam Panowie

czy zestaw rozrządu firmy SWAG z InterCars daje radę czy szukać czegoś innego?

pozdrawiam

Opublikowano
W dniu 4/5/2018 o 14:22, Rubens33 napisał:

witam Panowie

czy zestaw rozrządu firmy SWAG z InterCars daje radę czy szukać czegoś innego?

pozdrawiam

Rozrząd OEM = SWAG

Żeby zrobić rozrząd potrzebujesz kilkadziesiąt pozycji, większość z ASO... Kilka ślizgów to nie wszystko... polecam też ślizgi z RS4 - metalowe, zamiast plastikowych... poszukaj na forum, wrzucałem zestaiwenie części...

I nie pytaj o to samo w kilku tematach ;-)

Opublikowano

Moze sie powtórzę jak przedmówcy, ale mam pytanie jaka jest czestotliwość wymiany tego rozrządu ? co ile tys km ?

Opublikowano
12 godzin temu, AlexDLU napisał:

Moze sie powtórzę jak przedmówcy, ale mam pytanie jaka jest czestotliwość wymiany tego rozrządu ? co ile tys km ?

Zależy... główny problem to wadliwe ślizgi (pękają). Czasem i nowy slizg porafi strzelić, ale z reguły wytrzymują 150-200 tys.

Można temu zaradzić montując metalowe ślizgi z RS4 B7. Z nimi raczej rozrząd jest "wieczny".

Druga sprawa to wariatory - tutaj tylko dobry olej z częstą wymianą może przedłużyć ich żywot... I unikamy częstych rozruchów na zimno.

Z wytrzymałością jest różnie... od kilkudizesięciu tysięcy do ponad 200. I one degradują stopniowo...Plus jest taki, że same ich zużycie i klekotanie nie przynosi żadnych negatywnych skutków poza doznaniami akustycznymi. Jak już napełnią się olejem zaraz po zakręceniu rozrusznikiem to działają jak w pełni sprawne.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, pawelosinski83 napisał:

Zależy... główny problem to wadliwe ślizgi (pękają). Czasem i nowy slizg porafi strzelić, ale z reguły wytrzymują 150-200 tys.

Można temu zaradzić montując metalowe ślizgi z RS4 B7. Z nimi raczej rozrząd jest "wieczny".

Druga sprawa to wariatory - tutaj tylko dobry olej z częstą wymianą może przedłużyć ich żywot... I unikamy częstych rozruchów na zimno.

Z wytrzymałością jest różnie... od kilkudizesięciu tysięcy do ponad 200. I one degradują stopniowo...Plus jest taki, że same ich zużycie i klekotanie nie przynosi żadnych negatywnych skutków poza doznaniami akustycznymi. Jak już napełnią się olejem zaraz po zakręceniu rozrusznikiem to działają jak w pełni sprawne.

czyli wnioskuje ze hm... lepszy jesl chodzi o rozrząd niż moj 3.0 ASN ? czy zle to sobie zinterpretowałem ? Jesli sie zdecyduje na S4 lub S6 c5 4.2 to będę szukac odpowiedniego silnika, ale w kazdym razie nie wazne jaki to będzie 4.2 pojdzie do kompletnego demontazu i wymiany doslownie wszystkiego co moze pozniej utrudnic eksploatacje, stad moje pytanie o czasookres wymian. Narazie pomysl jest w planach i w sumie miedzy s4 4.2 a 2.7 bit.

Edytowane przez AlexDLU
Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, AlexDLU napisał:

czyli wnioskuje ze hm... lepszy jesl chodzi o rozrząd niż moj 3.0 ASN ? czy zle to sobie zinterpretowałem ? Jesli sie zdecyduje na S4 lub S6 c5 4.2 to będę szukac odpowiedniego silnika, ale w kazdym razie nie wazne jaki to będzie 4.2 pojdzie do kompletnego demontazu i wymiany doslownie wszystkiego co moze pozniej utrudnic eksploatacje, stad moje pytanie o czasookres wymian. Narazie pomysl jest w planach i w sumie miedzy s4 4.2 a 2.7 bit.

ASN jest na pasku, S4 4.2 (BBK) jest na łańcuchach... zasadnicza różnica... czy lepszy, może z założenia i lepszy ale poległo wykonanie przez co coś co miało być bezawaryjne sypie się każdemu... Koszt wymiany rozrządu to tak 10kPLN trzeba liczyć, mi z dodatkowymi pierdołami wyszło 15...

S6 C5 jest na pasku, 2.7 biturbo też... wymieniasz co kilkadziesiąt tysięcy, ale koszta praktycznie 10x mniejsze ;-)

Edytowane przez pawelosinski83
Opublikowano
W dniu 17.04.2018 o 15:48, pawelosinski83 napisał:

 

S6 C5 jest na pasku, 2.7 biturbo też... wymieniasz co kilkadziesiąt tysięcy, ale koszta praktycznie 10x mniejsze ;-)

Właśnie miałem na myśli tan motor na pasku, czy jest jakaś zasadnicza roźnica w ich pracy miedzy łancuchem a paskiem ? czyli w b6 s4 nie wychodziały silniki 4.2 z paskiem ? przepraszam za takie prozaiczne pytania ale wole się upewnić wcześniej co i jak zanim zacznę szukać konkrwtnego modelu, nie ukrywam ze wolałbym pasek i uniknąć kosztów z wymanami, może zawsze to jakoś mniej usterek ;p

Opublikowano
50 minut temu, AlexDLU napisał:

Właśnie miałem na myśli tan motor na pasku, czy jest jakaś zasadnicza roźnica w ich pracy miedzy łancuchem a paskiem ? czyli w b6 s4 nie wychodziały silniki 4.2 z paskiem ? przepraszam za takie prozaiczne pytania ale wole się upewnić wcześniej co i jak zanim zacznę szukać konkrwtnego modelu, nie ukrywam ze wolałbym pasek i uniknąć kosztów z wymanami, może zawsze to jakoś mniej usterek ;p

W budzie S4 nie ma na pasku i nigdy nie było. Silnik na łańcuchach jest mniejszy po prostu (krótszy). Na pasku to stare dobre V8, mniej awaryjne i bardziej wytrzymałe. Da się to upchać do B6/B7 ale fabrcznie nigdy tak nie występowało. Wersje standardowe z A8/A6 mają 300 koni, w S6 C5 silnik jest mocniejszy i ma 340 kunia, tyle co S4 B6/B7.

Najlepszy silnik w jaki możesz pójść w tej budzie jeśli chcesz v8 to RS4B7 (łańcuchy, ale wszystko na metalowych ślizgach i bezawaryjne, inne wariatory ale 4 zamiast 2, wtrysk bezpośredni i wyższe obroty -> 8tys) i masz 420 kucy po odmuleniu. Finansowo trochę tylko mało rozsądny pomysł :-D

A ogólnie jeśli dopuszczamy swapy to ja bym szedł w 2.7 biturbo - zmodzony na 360-380 koników będzie kosztował tyle co rozrzad do S4 B6.... Czasem trochę żałuję, że nie poszedłem tą drogą, bo mocno to rozważałem.

Opublikowano

Witam, 
Czy zna ktoś mechanika w woj. lubelskim który podjął by się wymiany rozrządu?
Dzięki za info i pzdr.

Opublikowano
W dniu 28.02.2019 o 15:35, mhunter1993 napisał:

Witam, 
Czy zna ktoś mechanika w woj. lubelskim który podjął by się wymiany rozrządu?
Dzięki za info i pzdr.

Jeżeli temat jeszcze nie ogarnięty to polecam VCentrum w Warszawie. Trochę dalej ale zrobisz raz i zapominasz o rozrządzie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...