badi136 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu a mam pytanko czy może ktoś ma doświadczenie z tulejowaniem bbk? Auto ogólnie śmigało ok - moc, ładna praca wszystko wyglądało ok. Zdarzało się, że zatrząsł się czasami na wolnych obrotach - żadnego wypadania zapłonu nie widziałem, odczyty rozrządu -5,-3. Jednak silniczek lubił wypić trochę oleju, zbierałem się z wyciąganiem i szukaniem usterki w silniku. Pił w granicach 1l na 1000, po postoju lubił zagrzechotać. Niestety wymieniając olej w filtrze widoczne były jakieś drobinki metalu. Po głębszym poznaniu historii okazało się, że auto w Szwajcarii w ASO 90tyś temu miało wymieniony silnik. Teraz do sedna: w ostatnim miesiącu bbk ni stąd ni zowąd pozwolił sobie na spalenie 1l oleju już na 500km(bez żadnego katowania normalna jazda), nadszedł czas na dłubanie. Po rozebraniu okazało się, że pierścienie zapieczone - stąd pewnie zużycie oleju, wszystko wygląda bardzo ładnie poza gładzią na jednym cylindrze. Dość głębokie rysy, panewki ładne poza jedna główna na wale-widoczne ślady zużycia. Jedna ze świec straciła ceramiczny izolator, który pewnie też miał swój udział w zniszczeniach. Może ktoś potrafi coś doradzić jakieś namiary na fachowca w temacie, podobno cylindry alusilowe, można tulejować na alusil albo na żeliwo. Podobno można też szlifować. Proszę o pomoc:) Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mechanikkosmita Opublikowano 13 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2020 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mechanikkosmita Opublikowano 20 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2020 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mechanikkosmita Opublikowano 23 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2020 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mechanikkosmita Opublikowano 26 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2020 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjordan93 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Stan rozrządu po 224tys km, mechanik stwierdził że miałem spore szczęście że nic się nie stało, ja myślę że taki stan był już od jakiegoś czasu ;D teraz zrobiony niedługo po kupnie, założone dwa metalowe ślizgi z rs4 między innymi ten rozsypany także myślę że będzie już dożywotnio. Odczyty w grupie 093 przed robotą - 9 i - 10, teraz - 4 i - 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się