roni07 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Opublikowano 17 Czerwca 2015 (edytowane) Witam, potrzebuje porady. Mam 1.8t AVJ z lpg, problem tkwi w kopceniu na biało ewidentnie spala olej. Na zimnym nie puści ani chmurki, nie kopci w czasie jazdy tylko i wyłącznie na postoju, jeśli pracuje na jałowym dłuższą chwilę i dodam gazu mam za sobą chmurę dymu oraz w zakrętach jeśli auto sie przechyli to równiez zakopci.. Silnik pracuje równo. Założyłem używaną turbinę i jest to samo, czy zawieźc starą do regeneracji ? Stara turbina to k03-29. Oleju ubywa jakieś 250ml na 1 tys. Wycięty został kat. Mam film : https://youtu.be/Zu9Iw7S20JY A zapomniałbym, miałem sporo oleju w IC, wyczyściłem i zmieniłem turbo i nadal dymi, po zmianie przejechałem jakieś 500 km i dzisiaj zaglądałem do ic i są dosłownie śladowe ilości. Na chwilę obecną mam zawór DV uszkodzony, i myślę czy nie przeczyścić całej odmy Będę wdzięczy o porady. Edytowane 17 Czerwca 2015 przez roni07
kawowy19 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Opublikowano 17 Czerwca 2015 wyczyść odme, wymień DV i wtedy sprawdź. A dym to mi bardziej wygląda na niebiski niż biały bo dolot rozumiem wyczyściłeś cały?na nowej turbinie też są ubytki oleju? takie same? może po prostu silnik go spala a Ty szukasz przyczyny w turbinie
Radeksc Opublikowano 17 Czerwca 2015 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Miałem podobnie u siebie, turbina zregenerowana 100% sprawna ( wysyłałem do sprawdzenia ) a dalej dymił na niebiesko, olej w dolocie ( nie wiem czy nie ze starego turbo, bo nie czyściłem intercoolera ). Chciałem już silnik robić, ale coś mnie tknęło żeby porządnie wyczyścić dolot i odme. Teraz nie kopci, także najpierw zrób odme, jest dosyć obszerny temat na forum o niej
golomb1337 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Opublikowano 17 Czerwca 2015 ja znów miałem podobnie tyle że turbina puszczała , dałem do regeneracji wymieniony został cały środek i teraz ani dymka a jest Avj po chipie i wyciety kat
Łukasz13 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Jak turbo puszcza uszczelniaczem do kolektora wydechowego bo będzie kopcił na biało, niebieski dym oznacza że olej spala sie w komorze spalania czyli albo leje sie przez uszczelniacze albo pierścieniami, stawiałbym na uszczelniacze zaworów ale odme trzeba sprawdzić w pierwszej kolejności.
roni07 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2015 W sobote targam kolektor i wtedy wyczyszczę odmę i przy okazji zobaczę czy uszczelniacze są w oleju ale jak by uszczelniacze to na zimnym puszczał by dyma a u mnie na zimnym dosłowni nic nie kopci, dzisiaj pomacałem przewody od odmy i są uwalone olejem tam pod kolektorem
Arcus Opublikowano 17 Czerwca 2015 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Zrób mały test jeśli masz tą starą turbinę. Postaw ją na śrubach mocujących katalizator czyli wirnikem do góry. Jeżeli po jakimś czasie zacznie wyciekać z niej olej po stronie gorącej znaczy że puszcza go w wydech i stąd biały dym. Bardzo możliwe, że Twoja druga nowa używana turbina ma to samo. Luzy na wirniku są?
roni07 Opublikowano 9 Lipca 2015 Autor Opublikowano 9 Lipca 2015 (edytowane) Witam ponownie, trochę poszedłem z tematem. Może komuś się przyda. Turbo poszło na nowe uszczelniacze i do tego nowy wirnik ponieważ zrobiłem test który podpowiedział mi kolega wyżej aby postawić turbo w pion- leciał olej kroplami. Cała odma wyciagnieta (na szczęście nic nie połamane) był syf, wymieniłem również słynny zawór kierunkowy ponieważ przepuszczal i ogólnie był pekniety. Obroty wolno mi spadały dalej, wymieniłem czujnik sprzęgła. Efekt - w końcu nie kopci oraz obroty szybko spadają Jeszcze tylko dv Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka Edytowane 9 Lipca 2015 przez roni07
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się