krystek319 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Zaczynając od początku jest to mój pierwszy post więc na początek Witam wszystkich itp Mam Audi b5 1.8 99r bez turbo ,ale przynajmniej z kompresorem (niestety tylko od klimy)Jakiś czas temu i kompresor poszedł się pieprzyć. Od początku: jadąc samochodem usłyszałem dziwne harkotanie i jęczenie. Hałas nasilał się przy dodawaniu gazu. Było to jakieś 1000 km po wymianie rozrządu myślałem ,że może napinacz był wadliwa i pojechałem na reklamacje. Okazało się ,że winny jest kompresor od klimy. Mechanik zdjął pasek i było elegancko. Zająłem się poszukiwaniem kogoś do regeneracji kompresora. Najtańsze oferty oscylowały w granicach 500zł ,a jako ,że i tak był popsuty to z kolegą się tam dobraliśmy. I takim to sposobem odkryłem jakieś dwa pierścienie i dużo kulek(prawdopodobnie kiedyś było to łożysko ,ale teraz mało je przypomina ) Wymieniając samo łożysko z 500zł zejdę na 60. Problem ,że elektromagnes na sprzęgiełku jest popękany(lekko ,ale zawsze). Jedni mi mówią ,że do puki nie wystają druciki to nic złego i można śmiało montować drudzy ,że skoro popękał to trzeba wymienić. Dodam ,że po podłączeniu na krótko wszystko działa wyśmienicie i sprzęgło zatrybia.I teraz moje pytani do bardziej doświadczonych forumowiczów wymienić tylko łożysko czy kompletnie regenerować cały kompresor??
Muskel1 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Jak juz robic to raz a porządnie. Wielkiej różnicy w kosztach nie bedzie.
muunv Opublikowano 18 Czerwca 2015 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Jak juz robic to raz a porządnie. Wielkiej różnicy w kosztach nie bedzie.Popieram. Zrob, zanim jeszcze inne rzeczy od tefo beda sie psuc.Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
MŁODZIAN Opublikowano 18 Czerwca 2015 Opublikowano 18 Czerwca 2015 jak wszystko na wierzchu to ja bym od razu zrobił.zaraz zrobi się gorąco i znając szczęście wtedy się rozsypie
krystek319 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2015 (edytowane) Też myślę podobnie jak wy. Teraz koszt sprzęgła to jakieś 100 zł (patrzyłem na portalach aukcyjnych). Jeżeli znajdzie się ktoś z podobnym problemem jak ja to wklejam link w którym napisane jest co i jak . Okazuje się, że nie do końca jest tak ,że wyjąć stare założyć nowe Czeka nas jeszcze parę pomiarów ,kilka spraw technicznych i najgorsze ,że musimy się mocno upewnić ,że elektromagnes będzie pasował do naszego kompresora. I taka moja uwaga jeszcze: na stronie internetowej napisane jest ,że do demontażu potrzeba specjalnego klucza do blokady sprzęgła. Ja poradziłem sobie kawałkiem blachy 100x100x3mm, trzema śrubkami , małym młoteczkiem i wiertarką stołową. Wiem ,że brzmi to strasznie ,ale metoda nie inwazyjna i w miarę skuteczna Co do samego ściągnięcia jeszcze nie próbowałem i nie mam pewności czy nie da się jakoś bez "super specjalnego ściągacza." http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/serwisowanie-napedu-kompresora-klimatyzacji/ Edytowane 18 Czerwca 2015 przez krystek319
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się