Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana tunelu środkowego


MichałA4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie potrzebuje pomocy w najbliższym czasie czeka mnie demontaż tunelu środkowego wymiana kosza z wersji 1 DIN na 2 DIN oraz wymiana obudowy ręcznego, problem polega na tym że nigdy tego nie rozbierałem poza montażem podłokietnika do którego wystarczyło wyciąć odpowiedni otwór :decayed:

Podpowiedzcie jakie klucze będą mi do tego potrzebne i na co zwrócić uwagę żeby czegoś nie urwać jak to mam w zwyczaju :facepalm: , osobnym tematem jest fakt że będę przekładał bebechy ze swojego klimatronika do obudowy z A4 B7 wersja 2 DIN i jak ktoś robił podobny zabieg to również prosił bym o jakieś wskazówki.

Ciekawi mnie również ile czasu potrzebował bym na taką przekładkę , warunki blokowe nie pozwalają na wiele :wink: , szukałem podobnych tematów na forum ale nie ma tego za wiele więc liczę na Wasze doświadczenia.

Z góry dziękuję za pomoc :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo wyjecie tunelu jest bardzo latwe czy tez recznego. Jakbys cos nie wiedzial to pisz PW to napewno pomoge :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za schemat przeglądałem go również w necie ale czy może wyciągałeś tunel u siebie długo może się zejść z takim zabiegiem i demontazem potem montażem kosza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie , podmiana tunelu to godzina roboty bez pośpiechu. Co do podmiany frontu klimatronika to na audizine jest fajny tutorial w tym temacie.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dzięki Artur napewno poszukam, w końcu nadeszła pora żeby zapakować Twój tunel do auta he he ;) muszę pomyśleć jeszcze nad wiazkami do podswietlania popielniczek i podlokietnika skoro to tak w miarę idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka mam takie pytanie czy jak wyciągnę klapkę o nr 5 Bo bd miał dostęp bo walczę z zapalniczą bo nie chce się otwierać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka mam takie pytanie czy jak wyciągnę klapkę o nr 5 Bo bd miał dostęp bo walczę z zapalniczą bo nie chce się otwierać ?

Kolego jako taki tak naprawdę ta zapalarka ma jeszcze od spodu dwie srobki które trzeba jakoś odkręcić żeby ją wyjąć, będzie Ci ciężko to zrobić nie mając tunelu na stole zwłaszcza że twój problem leży w mechanizmie zapalniczki a jest to wszystko razem złożone i praktycznie bez wyjecia całej zapalniczki nic nie zrobisz .

Spróbuj zerknąć jak to wygląda po zdjęciu ramki gałki zmiany biegów ona wychodzi dość prosto nie ma żadnych zatrzaskow a jedynie jest na wcisk wystarczy otworzyć popielniczke i mocniej pociągnąć za przód ramki.

Edytowane przez MichałA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedys godzine walczylem ze zdjeciem plastiku oslaniajacego dzwignie recznego...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedys godzine walczylem ze zdjeciem plastiku oslaniajacego dzwignie recznego...:)

He he ;) ja podejrzewam że też co najmniej tyle czasu mi się z tym zejdzie, sprawdzę to za tydzień montując wszystko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedys godzine walczylem ze zdjeciem plastiku oslaniajacego dzwignie recznego...:)

Tez mialem napoczatku z tym problem a teraz tylko srubokret od strony galki i do gory podwazam i wyskakuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki numer ma część oznaczona nr 5 bo w ASO oczywiście nie wiedzą

Tu masz kolory

soul (czern) 8E0863276B6PS

swing (ciemnoszary) 8E0863276B26Z

błękit maritim 8E0863276B3ZQ

twist (beż) 8E0863276B4QC

jasnoplatynowy (szary) 8E0863276BEC3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie no i poszło :wink: Jak się okazało nie był to jakiś skomplikowany zabieg na początku zacząłem od zdemontowania tylnej popielniczki i jej osłonki następnie wymontowałem podłokietnik odkręcając jedną śrubkę przytwierdzającą go do "łapy" aby tunel nam wyszedł niezbędne jest odkręcenie jeszcze jednej śruby przytrzymującej go od strony mocowania podłokietnika.

Następnie wymontowałem popielniczkę przednią, radio oraz klimatronik który zamocowany jest jedynie na wcisk i daje się bez problemu wyjąć, potem wyjąłem ramkę gałki zmiany biegów co dało mi dostęp do śrubek mocujących tunel do nadwozia, po ich odkręceniu i odkręceniu mocowań w przestrzeni na nogi tunelu pozostało jedynie wyjęcie zaślepki pod rączką ręcznego i odkręcenie mocowania tej zaślepki które blokowało wyjęcie tunelu przez uchwyt ręcznego , po tym zabiegu tunel miałem już obok auta :wink:

Wyjęcie kosza oraz zamiana go na 2 DIN również była bardzo prosta, a mianowicie trzyma się on na 4 śrubkach, 2 na dole kosza po prawej i lewej stronie od zewnątrz a 2 w górnej części kosza od wewnątrz (w przestrzeni za radiem).

Zamocowanie nowego tunelu, kosza oraz przeróbka klimatronika zajęła mi jakieś 2,5 h tak że jak na pierwszy raz :decayed: chyba nie jest źle.

Całości dopełnił montaż RNS-E wreszcie teraz jakoś to się prezentuje.

Edytowane przez MichałA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawosci ile kosztuje nowy tunel?

650zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...