lokers1986 Posted June 25, 2015 Posted June 25, 2015 Witam wszystkich ! Mam problem z autem tego typu iz ODPALAM GO RANO I NAGLE GASNIE ,pozniej ciezko go odpalic...ze 3 razy trzeba dlugo krecic az zaskoczy. POZNIEJ PROBLEM MIJA PALI NA STRZAL. GDY POSTOI Z DZIEN DWA TO ZA PIERWSZYM PALENIEM ODPALI NA STRZAL LUB WLASNIE ODPALA I GASNIE. na dwoch kluczykach sie dzieje to samo... vacum pompa jest nowiutka z boscha... pompa paliwa cisnienie ma jak w katalogu z testu ktory przeprowadzil mechanik ( skupil sie wtedy na niej a nie na podlaczeniu wszystkich zegarow kiedy nie odpalil a pozniej juz nie trafil na moment gdy odpalil i zgasl wiec tylko wiemy ze pompka jest ok) przez chwile byla inna na sprawdzenie i padla ,byl to zamiennik i na niej to samo sie dzialo... Prosze o jakas pomoc , porady moze ktos z was mial taki problem ps. juz kiedys zaczepilem ten problem
lokers1986 Posted June 25, 2015 Author Posted June 25, 2015 tu jest problem ze na kompie nic nie ma poza poduszka pod silnikiem , jakies wycieraczki i cos tam ze z jednaj strony idzie zimne powietrze a z drugiej cieple z nawiewow
Tomasz665 Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 Mia艂em identyczne objawy przy padni臋tej pompie Vacum, ale je艣li jest nowa to odpada. Problem wygl膮da na cofaj膮ce si臋 paliwo, jak wygl膮da sprawa na pe艂nym baku ? zaw贸r zwrotny paliwa mo偶na tez zmieni膰 nie du偶o kosztuje.
piotrsob1 Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 Zr贸b dwa testy, zostaw auto na noc, raz ty艂em na jakiej艣 g贸rce, nast臋pnego dnia przodem na g贸rce. R贸偶nica poziom贸w powinna wynosi膰 chocia偶 z 30-40 cm, paliwa minimum 3/4 zbiornika Rano pr贸buj odpala膰 Napisz jakie by艂y efekty tych pr贸b
lokers1986 Posted June 28, 2015 Author Posted June 28, 2015 Mia艂em identyczne objawy przy padni臋tej pompie Vacum, ale je艣li jest nowa to odpada. Problem wygl膮da na cofaj膮ce si臋 paliwo, jak wygl膮da sprawa na pe艂nym baku ? zaw贸r zwrotny paliwa mo偶na tez zmieni膰 nie du偶o kosztuje. Nie pamietam czy podobnie mialem przy starej pompie.Zmienili mi ja gdy nie mial mocy gdy rozpedzalem go do 150 slabl i do 2 000 obrotow max. Przyczyna tego nie byla pompa vacum. szczerze to musze zagladnac do niego czy czasami moze gdzies na warsztaci na jakim byl cos nie pozamieniali,lub ta uszczelka metalowa w niej nie trzyma . zmienie ten zawor zwrotny i moze czujnik polozenia walu korbowego jak myslisz? z pelnym bakiem to nie wiem nigdy nie patrzylem na to bo on nie raz z miesiac kreci na dyk a nie raz codziennie mu ciezko pozniej znow dl dl dalej wariuje . teraz na obczyznie jestem to nie sprawdze bo zona jezdzi a ona do pelna nie tankuje tylko mowi kiedy wariuje za miesiac wracam to sprawdze i po zmieniam i podziele sie inf:) Zr贸b dwa testy, zostaw auto na noc, raz ty艂em na jakiej艣 g贸rce, nast臋pnego dnia przodem na g贸rce. R贸偶nica poziom贸w powinna wynosi膰 chocia偶 z 30-40 cm, paliwa minimum 3/4 zbiornika Rano pr贸buj odpala膰 Napisz jakie by艂y efekty tych pr贸b kolego juz kiedys mi pisales o ej probie Zr贸b dwa testy, zostaw auto na noc, raz ty艂em na jakiej艣 g贸rce, nast臋pnego dnia przodem na g贸rce. R贸偶nica poziom贸w powinna wynosi膰 chocia偶 z 30-40 cm, paliwa minimum 3/4 zbiornika Rano pr贸buj odpala膰 Napisz jakie by艂y efekty tych pr贸b kolego juz kiedys pisales mi o tej probie a ja mialem to zrobic lecz nie za czesto jestem w pl i tak mi to z glowy wypadlo pozniej nie moglem odnalezc tej rozmowy za miesiac to zrobie lecz on ma tak ze odpala codziennie a nie raz caly tydzien nie na strzal z rana . wiec jezeli by nie odpalil w jednej z tych prob to co by bylo przyczyna?
piotrsob1 Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 Jak b臋dzie sta艂 ty艂em na g贸rce i b臋dzie odpala艂 bez problemu, a jak go postawisz odwrotnie i nie b臋dzie chcia艂 odpali膰 albo odpali tylko na chwilk臋, to b臋dziesz mia艂 pewno艣膰 , 偶e paliwo si臋 cofa. Nast臋pnie zrobi艂 bym pr贸b臋, podpinaj膮c tandempomp臋 d艂u偶szymi przewodami do ba艅ki z paliwem i po nocy przetestowa艂 raz jak ba艅ka stoi na glebie, a drugi jak stoi na dachu auta. Wtedy dowiesz si臋 czy z problemem ma jaki艣 zwi膮zek odpi臋ta cz臋艣膰 uk艂adu paliwowego , czy problem jest w silniku ( tandempompa, jej uszczelka czy te偶 uszczelniacze pompek )
lokers1986 Posted July 5, 2015 Author Posted July 5, 2015 Jak b臋dzie sta艂 ty艂em na g贸rce i b臋dzie odpala艂 bez problemu, a jak go postawisz odwrotnie i nie b臋dzie chcia艂 odpali膰 albo odpali tylko na chwilk臋, to b臋dziesz mia艂 pewno艣膰 , 偶e paliwo si臋 cofa. Nast臋pnie zrobi艂 bym pr贸b臋, podpinaj膮c tandempomp臋 d艂u偶szymi przewodami do ba艅ki z paliwem i po nocy przetestowa艂 raz jak ba艅ka stoi na glebie, a drugi jak stoi na dachu auta. Wtedy dowiesz si臋 czy z problemem ma jaki艣 zwi膮zek odpi臋ta cz臋艣膰 uk艂adu paliwowego , czy problem jest w silniku ( tandempompa, jej uszczelka czy te偶 uszczelniacze pompek ) witam:) a wiec zatankowane auto bylo na prawie full , na poczatku jeden dzien w garazu stal czyli na prostym i nie zapalil... nas dzien przodem do gory zapalil na start .W kolejnym dniu na odwrot i tez zapalil na start lecz w tym dniu po kilku godzinach gdy juz stal na prostym nie zapalil, gdzie to zdarzylo mu sie pierwszy raz ,zawsze po pierwszym odpaleniu w ciagu dnia kazde nastepne odpalenie palil na start
piotrsob1 Posted July 5, 2015 Posted July 5, 2015 Powt贸rz te pr贸by jeszcze par臋 razy, bo troch臋 dziwne dla mnie , 偶e pali jak stoi przodem do g贸ry Po paru pr贸bach napisz czy dotychczasowe pr贸by si臋 potwierdzaj膮 w 100 % ( CZY TO PEWNA PRAWID艁OWO艢膯 )
lokers1986 Posted July 5, 2015 Author Posted July 5, 2015 Powt贸rz te pr贸by jeszcze par臋 razy, bo troch臋 dziwne dla mnie , 偶e pali jak stoi przodem do g贸ry Po paru pr贸bach napisz czy dotychczasowe pr贸by si臋 potwierdzaj膮 w 100 % ( CZY TO PEWNA PRAWID艁OWO艢膯 ) ok lecz moze to nie wina cofania sie paliwa...
piotrsob1 Posted July 5, 2015 Posted July 5, 2015 Dla tego po parunastu dniach pr贸b b臋dzie mo偶na co艣 wydedukowa膰, czy to wina uk艂adu paliwowego, czy przyczyny trzeba szuka膰 gdzie indziej
Musashi Posted July 6, 2015 Posted July 6, 2015 pompa w baku dziala prawidlowo? wyglada na jej koniec.
lokers1986 Posted July 6, 2015 Author Posted July 6, 2015 pompa w baku dziala prawidlowo? wyglada na jej koniec. pompka w baku byla na probe zmieniona... wstawilem najtanszy zamiennik i bylo to samo az padla wiec wrocilismy do starej i jej cisnienie jest jak w katalogu...do auta byly podpiete wszystkie te manoetry czy jak to sie nazywa i wyszlo ze pompka jest ok . zmienilbym ja tylko ryzyko jest takie ze oryginal kosztuje 1600 i co gdy to nie pompka?? zamiennik taki najlepszy 800 zl sama pompka do tego musi byc kosz nowy bo juz one sa po zmianie konstrukcyjnej wiec wychodzi cos okolo 1400 na zamiennik
piotrsob1 Posted July 10, 2015 Posted July 10, 2015 Zr贸b tak, podepnij paliwo do tandem pompy prosto z ba艅ki ( na zasilaj膮cym za艂贸偶 najprostszy filterek paliwa). Przewody paliwowe kt贸re dochodzi艂y do tandemu po艂膮cz ze sob膮, albo od艂膮cz zasilanie pompki paliwa w zbiorniku. Odpal auto , niech si臋 odpowietrzy i zostaw na noc, raz z ba艅k膮 stoj膮c膮 na glebie, a raz z ba艅k膮 stoj膮c膮 na dachu auta . Napisz czy jest r贸znica w odpalaniu
szczepan1s Posted August 5, 2015 Posted August 5, 2015 W艂a艣nie rozwi膮za艂em taki problem. Powodem takich problem贸w jest zaw贸r zwrotny w pompie vacum. Na powrocie w pompie jest zaw贸r (w kr贸膰cu wyj艣ciowym- zwyk艂a kulka na spr臋偶ynce) kt贸ry otwiera sie przy ci艣nienie ok 1 bara. Je偶eli jest uszkodzony w trakcie rozruchu w uk艂adzie paliwowym nie ma wymaganego ci艣nienia. Natkn膮艂em sie na ten problem na innym forum. Najcz臋艣ciej padaj膮 pompy LUKA. Moja wysiada艂 po ok 5 latach. Podci艣nienie wytwarza ok, jednak zaw贸r powrotny nie trzyma. Proponuj臋 wymieni膰 na BOSCH z ko艅c贸wk膮 M w numerze. Je偶eli mechanik za艂o偶y艂 Ci u偶ywk臋 LUKA to mo偶e by膰 uszkodzona. Przewa偶nie sprawdzaj膮 oni ci艣nienie paliwa w trakcie pracy silnika i wtedy jest ok. W trakcie rozruchu nie ma jednak 1 bara. Je偶eli potrafisz to wyci膮gnij vacum i dmuchnij w powr贸t (lub poci膮gnij powietrze). Je偶eli dasz rad臋 to zrobi膰 to na bank jest pompa vacum. U偶ywka Boscha 150-200 z艂. Pzdr
piotrsob1 Posted August 6, 2015 Posted August 6, 2015 No tak , tylko 偶e kolega tandem za艂o偶y艂 nowy, a problem pozosta艂
lokers1986 Posted September 23, 2015 Author Posted September 23, 2015 witam wszystkich:) dzieki za podpowiedzi i dobre rady od prawie 3 miesiecy auto zachowuje sie bez zarzutow . kiedys gdy palil na start to i tak dl mu to szlo teraz na dyk. Zostaly zmienione uszczelniacze na pompowtryskach i jak reka odjal. No tak , tylko 偶e kolega tandem za艂o偶y艂 nowy, a problem pozosta艂 uszczelniacze pompowtryskow:)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now