Jump to content
IGNORED

[BLB] ciśnienie oleju


Recommended Posts

Posted

witam oriętuje się ktoś jakie ciśnienie powinna dawać pompa oleju po zmianie pompy z 2.0 na 1.9 tdi.Pozdrawiam

Posted (edited)

Konkretnej cyfry Ci nie rzucę, wszystko zależy od waruków, ( temperatura oleju , klasa lepkości itp.) :decayed:

Jeżeli wywaliłeś wałki i pytasz o ciśnienie oleju, to ja zapytam czy zaślepiłeś kanał olejowy w bloku silnika , służący niegdyś do smarowania nieobecnych już wałków ? :naughty:

Edited by piotrsob1
Posted

yy powiem Ci że nie wiem bo mechanik mi przerabiał

Posted

Jeżeli masz problem z ciśnieniem oleju po przeróbce, to jest pierwszą rzeczą którą należy sprawdzić :decayed:

Posted

yy powiem Ci że nie wiem bo mechanik mi przerabiał
gdzie wy jezdzicie z tymi autami :facepalm:

to ja zapytam czy zaślepiłeś kanał olejowy w bloku silnika , służący niegdyś do smarowania nieobecnych już wałków ? :naughty:

i to jest prawidłowe pytanie :)
Posted

widac, mechanik nie doczytal dokladnie, watku na forum :cool1:

Posted

nie problemu nie ma, smarowanie jest ok tylko tak pytam jakie powinno być ciśnienie

Posted

Zimny silnik Castrol 5W30

wolne obroty - 3-5 bar

4000 obr - nawet do 7 bar

nagrzany silnik 90 C

wolne obroty 2-3 bar

4000 obr - maks 4 bar

Ważne. Regulator ciśnienia oleju ma dawać tzw. bip, ale to Twój mechanik będzie wiedział o co chodzi.

Posted (edited)

Kiedyś, w jakimś podobnym wątku wydobyłem z ELSY procedury pomiarowe dla poszczególnych silników i tak:

1. 1.8T (AVJ/AMB/BFB/BEX/BKB)

temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,3 bar (!!!)

ciśnienie przy 3500rpm: przynajmniej 3,5...4,5 bar

ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano

czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (komputer prawdopodobnie ignoruje stan czujnika ciśnienia przy niskich obrotach)

2. 2.0 (ALT) oraz 2.0FSI (AWA)

temperatura oleju: co najmniej 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie na biegu jałowym: przynajmniej 2,0 bar

ciśnienie przy 2000rpm: przynajmniej 2,7...4,5 bar

3. 1.6 (ALZ)

temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie na biegu jałowym: minimum 1,2 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3,5 bar

4. 2.4 (AMM/BDV)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie na biegu jałowym: co najmniej 1,5 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 2,5 bar

5. 1.9/2.0TDI (AVB/AVF/AWX/BKE/BPW/BRB)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie na biegu jałowym: minimum 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar

6. 4.2 (BBK/BHF)

temperatura oleju: ok. 90st.C

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar

ciśnienie przy 3500rpm: minimum 3,5 bar

ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano

7. 2.5TDI (AKE/AYM/BAU/BCZ/BDG/BDH/BFC)

temperatura oleju: ok. 80st.C

cieśnienie na biegu jałowym: minimum 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar

ciśnienie przy wyższej liczbie obrotów: maximum 7,0 bar

8. 3.0 (ASN/AVK/BBJ/BGN)

temperatura oleju: ok. 80st.C

cieśnienie na biegu jałowym: co najmniej 1,5 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3 bar

9. 2.0FSI (AWA)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 2,0 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 2,7...4,5 bar

A4 B7:

10. 2.7TDI (ASB/BKN) oraz 3.0TDI (BPP/BSG)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 4,0 bar

co ciekawe czujnik reaguje dopiero przy spadku do 0,7...1,1 bar !!!

11. 2.0TFSI (BGB/BPG/BWE/BUL/BYK/BPJ/BWT)

temperatura oleju: minimum 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie przy podwyższonych obrotach (pomiędzy obrotami jałowymi a ok. 1200-1300rpm): 1,2...1,6 bar

ciśnienie przy 2000rpm: 2,7...4,5 bar

ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano

12. 3.2FSI (AUK/BKH)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,2 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 3,4 bar

13. 4.2FSI (BNS)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,5 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 3,5 bar

Sprawdziłem jeszcze jak sprawa wygląda w przypadku niektórych silników montowanych w A4 B8:

14. 1.8TFSI i 2.0TFSI (wszystkie wersje czteroliterowe)

temperatura oleju: minimum 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie przy obrotach jałowych: 1,2...2,1 bar
ciśnienie przy 2000rpm: 1,6...2,1 bar ("skandalicznie" mało, podejrzewam, że niektórzy mechanicy już by kapitalny remont sugerowali :P )
ciśnienie przy 3700rpm: 3,0...4,0 bar
faza docierania silnika:
ciśnienie przy 2000rpm: 3,0 do 4,0 bar

15. 3.2FSI (CALA)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,2 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,5 bar

16. 3.0TFSI (CAKA/CCBA/CGWC/CGXC/CHMB/CMUA)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,2 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,5 bar

17. 3.0TDI (CDUC/CLAB/CKVB)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,5 bar

18. 2.0TDI (CJCB)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: przynajmniej 1,4 bar

19. 2.0TDI (CAGA/CAGB/CAGC/CAHA/CAHB/CMEA)

temperatura oleju: przynajmniej 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie przy obrotach jałowych: przynajmniej 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: przynajmniej 2,0 bar

I na koniec ciekawostka z A8 D3:

20. 6.0W12 (BHT/BSB/BTE)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: minimum 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3,0 bar

ciśnienie przy wyższej liczbie obrotów: maximum 7,0 bar

czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (ciśnienie przy obrotach jałowych prawdopodobnie jest ignorowane)

Jak będzie mierzone ciśnienie przy wyższej temperaturze oleju niż przewiduje procedura serwisowa dla tych silników TDI (80st.C), to wynik raczej na pewno będzie zafałszowany i manometr wskaże niższe ciśnienie, gdyż lepkość oleju - "gęstość" - zmniejsza się im bardziej się on nagrzewa, co pokazuje ten oto wykres:

2.jpg

Dlatego mechanior powinien mieć w tym czasie podpięty interfejs diagnostyczny, np. VCDS-a do monitorowania jego temperatury :hi:

Edited by BeyerBrown
Posted

siema mój mechanik mowił że ciśnienie min 1,9 bara a max nawet do 6 bara daje więc jest ok

Posted

siema mój mechanik mowił że ciśnienie min 1,9 bara a max nawet do 6 bara daje więc jest ok

5. 1.9/2.0TDI (AVB/AVF/AWX/BKE/BPW/BRB)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie na biegu jałowym: minimum 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar

Może być, majster pewnie zagrzał olej do wyższej temperatury stąd to przekłamanie o którym wspominałem wcześniej.

Za duże ciśnienie też nie jest wskazane, bo Ci uszczelnienia w silniku puszczą, ale przy 6 barach nic się nie powinno dziać :wink:

Posted

ok dziękuje bardzo z wyczerpujące odpowiedzi.Pozdrawiam :hi:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...