okidoki81 Posted June 25, 2015 Posted June 25, 2015 witam oriętuje się ktoś jakie ciśnienie powinna dawać pompa oleju po zmianie pompy z 2.0 na 1.9 tdi.Pozdrawiam
piotrsob1 Posted June 25, 2015 Posted June 25, 2015 (edited) Konkretnej cyfry Ci nie rzucę, wszystko zależy od waruków, ( temperatura oleju , klasa lepkości itp.) Jeżeli wywaliłeś wałki i pytasz o ciśnienie oleju, to ja zapytam czy zaślepiłeś kanał olejowy w bloku silnika , służący niegdyś do smarowania nieobecnych już wałków ? Edited June 25, 2015 by piotrsob1
okidoki81 Posted June 26, 2015 Author Posted June 26, 2015 yy powiem Ci że nie wiem bo mechanik mi przerabiał
piotrsob1 Posted June 26, 2015 Posted June 26, 2015 Jeżeli masz problem z ciśnieniem oleju po przeróbce, to jest pierwszą rzeczą którą należy sprawdzić
Wihajster Posted June 26, 2015 Posted June 26, 2015 yy powiem Ci że nie wiem bo mechanik mi przerabiał gdzie wy jezdzicie z tymi autami to ja zapytam czy zaślepiłeś kanał olejowy w bloku silnika , służący niegdyś do smarowania nieobecnych już wałków ? i to jest prawidłowe pytanie
Musashi Posted June 26, 2015 Posted June 26, 2015 widac, mechanik nie doczytal dokladnie, watku na forum
okidoki81 Posted June 26, 2015 Author Posted June 26, 2015 nie problemu nie ma, smarowanie jest ok tylko tak pytam jakie powinno być ciśnienie
Pawelkiwi Posted June 26, 2015 Posted June 26, 2015 Zimny silnik Castrol 5W30 wolne obroty - 3-5 bar 4000 obr - nawet do 7 bar nagrzany silnik 90 C wolne obroty 2-3 bar 4000 obr - maks 4 bar Ważne. Regulator ciśnienia oleju ma dawać tzw. bip, ale to Twój mechanik będzie wiedział o co chodzi.
BeyerBrown Posted June 26, 2015 Posted June 26, 2015 (edited) Kiedyś, w jakimś podobnym wątku wydobyłem z ELSY procedury pomiarowe dla poszczególnych silników i tak: 1. 1.8T (AVJ/AMB/BFB/BEX/BKB) temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,3 bar (!!!) ciśnienie przy 3500rpm: przynajmniej 3,5...4,5 bar ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (komputer prawdopodobnie ignoruje stan czujnika ciśnienia przy niskich obrotach) 2. 2.0 (ALT) oraz 2.0FSI (AWA) temperatura oleju: co najmniej 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie na biegu jałowym: przynajmniej 2,0 bar ciśnienie przy 2000rpm: przynajmniej 2,7...4,5 bar 3. 1.6 (ALZ) temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie na biegu jałowym: minimum 1,2 bar ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3,5 bar 4. 2.4 (AMM/BDV) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie na biegu jałowym: co najmniej 1,5 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 2,5 bar 5. 1.9/2.0TDI (AVB/AVF/AWX/BKE/BPW/BRB) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie na biegu jałowym: minimum 0,8 bar ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar 6. 4.2 (BBK/BHF) temperatura oleju: ok. 90st.C ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar ciśnienie przy 3500rpm: minimum 3,5 bar ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano 7. 2.5TDI (AKE/AYM/BAU/BCZ/BDG/BDH/BFC) temperatura oleju: ok. 80st.C cieśnienie na biegu jałowym: minimum 0,8 bar ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar ciśnienie przy wyższej liczbie obrotów: maximum 7,0 bar 8. 3.0 (ASN/AVK/BBJ/BGN) temperatura oleju: ok. 80st.C cieśnienie na biegu jałowym: co najmniej 1,5 bar ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3 bar 9. 2.0FSI (AWA) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 2,0 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 2,7...4,5 bar A4 B7: 10. 2.7TDI (ASB/BKN) oraz 3.0TDI (BPP/BSG) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,8 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 4,0 bar co ciekawe czujnik reaguje dopiero przy spadku do 0,7...1,1 bar !!! 11. 2.0TFSI (BGB/BPG/BWE/BUL/BYK/BPJ/BWT) temperatura oleju: minimum 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie przy podwyższonych obrotach (pomiędzy obrotami jałowymi a ok. 1200-1300rpm): 1,2...1,6 bar ciśnienie przy 2000rpm: 2,7...4,5 bar ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano 12. 3.2FSI (AUK/BKH) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,2 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 3,4 bar 13. 4.2FSI (BNS) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,5 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 3,5 bar Sprawdziłem jeszcze jak sprawa wygląda w przypadku niektórych silników montowanych w A4 B8: 14. 1.8TFSI i 2.0TFSI (wszystkie wersje czteroliterowe) temperatura oleju: minimum 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie przy obrotach jałowych: 1,2...2,1 barciśnienie przy 2000rpm: 1,6...2,1 bar ("skandalicznie" mało, podejrzewam, że niektórzy mechanicy już by kapitalny remont sugerowali )ciśnienie przy 3700rpm: 3,0...4,0 barfaza docierania silnika:ciśnienie przy 2000rpm: 3,0 do 4,0 bar 15. 3.2FSI (CALA) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,2 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,5 bar 16. 3.0TFSI (CAKA/CCBA/CGWC/CGXC/CHMB/CMUA) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,2 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,5 bar 17. 3.0TDI (CDUC/CLAB/CKVB) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 0,8 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,5 bar 18. 2.0TDI (CJCB) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 0,8 bar ciśnienie przy 2000rpm: przynajmniej 1,4 bar 19. 2.0TDI (CAGA/CAGB/CAGC/CAHA/CAHB/CMEA) temperatura oleju: przynajmniej 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie przy obrotach jałowych: przynajmniej 0,8 bar ciśnienie przy 2000rpm: przynajmniej 2,0 bar I na koniec ciekawostka z A8 D3: 20. 6.0W12 (BHT/BSB/BTE) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie przy obrotach jałowych: minimum 0,8 bar ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3,0 bar ciśnienie przy wyższej liczbie obrotów: maximum 7,0 bar czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (ciśnienie przy obrotach jałowych prawdopodobnie jest ignorowane) Jak będzie mierzone ciśnienie przy wyższej temperaturze oleju niż przewiduje procedura serwisowa dla tych silników TDI (80st.C), to wynik raczej na pewno będzie zafałszowany i manometr wskaże niższe ciśnienie, gdyż lepkość oleju - "gęstość" - zmniejsza się im bardziej się on nagrzewa, co pokazuje ten oto wykres: Dlatego mechanior powinien mieć w tym czasie podpięty interfejs diagnostyczny, np. VCDS-a do monitorowania jego temperatury Edited June 26, 2015 by BeyerBrown
okidoki81 Posted June 27, 2015 Author Posted June 27, 2015 siema mój mechanik mowił że ciśnienie min 1,9 bara a max nawet do 6 bara daje więc jest ok
BeyerBrown Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 siema mój mechanik mowił że ciśnienie min 1,9 bara a max nawet do 6 bara daje więc jest ok 5. 1.9/2.0TDI (AVB/AVF/AWX/BKE/BPW/BRB) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie na biegu jałowym: minimum 0,8 bar ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar Może być, majster pewnie zagrzał olej do wyższej temperatury stąd to przekłamanie o którym wspominałem wcześniej. Za duże ciśnienie też nie jest wskazane, bo Ci uszczelnienia w silniku puszczą, ale przy 6 barach nic się nie powinno dziać
okidoki81 Posted June 28, 2015 Author Posted June 28, 2015 ok dziękuje bardzo z wyczerpujące odpowiedzi.Pozdrawiam
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now