Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB] ciśnienie oleju


okidoki81

Rekomendowane odpowiedzi

witam oriętuje się ktoś jakie ciśnienie powinna dawać pompa oleju po zmianie pompy z 2.0 na 1.9 tdi.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnej cyfry Ci nie rzucę, wszystko zależy od waruków, ( temperatura oleju , klasa lepkości itp.) :decayed:

Jeżeli wywaliłeś wałki i pytasz o ciśnienie oleju, to ja zapytam czy zaślepiłeś kanał olejowy w bloku silnika , służący niegdyś do smarowania nieobecnych już wałków ? :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz problem z ciśnieniem oleju po przeróbce, to jest pierwszą rzeczą którą należy sprawdzić :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


yy powiem Ci że nie wiem bo mechanik mi przerabiał
gdzie wy jezdzicie z tymi autami :facepalm:

to ja zapytam czy zaślepiłeś kanał olejowy w bloku silnika , służący niegdyś do smarowania nieobecnych już wałków ? :naughty:

i to jest prawidłowe pytanie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimny silnik Castrol 5W30

wolne obroty - 3-5 bar

4000 obr - nawet do 7 bar

nagrzany silnik 90 C

wolne obroty 2-3 bar

4000 obr - maks 4 bar

Ważne. Regulator ciśnienia oleju ma dawać tzw. bip, ale to Twój mechanik będzie wiedział o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś, w jakimś podobnym wątku wydobyłem z ELSY procedury pomiarowe dla poszczególnych silników i tak:

1. 1.8T (AVJ/AMB/BFB/BEX/BKB)

temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,3 bar (!!!)

ciśnienie przy 3500rpm: przynajmniej 3,5...4,5 bar

ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano

czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (komputer prawdopodobnie ignoruje stan czujnika ciśnienia przy niskich obrotach)

2. 2.0 (ALT) oraz 2.0FSI (AWA)

temperatura oleju: co najmniej 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie na biegu jałowym: przynajmniej 2,0 bar

ciśnienie przy 2000rpm: przynajmniej 2,7...4,5 bar

3. 1.6 (ALZ)

temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie na biegu jałowym: minimum 1,2 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3,5 bar

4. 2.4 (AMM/BDV)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie na biegu jałowym: co najmniej 1,5 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 2,5 bar

5. 1.9/2.0TDI (AVB/AVF/AWX/BKE/BPW/BRB)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie na biegu jałowym: minimum 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar

6. 4.2 (BBK/BHF)

temperatura oleju: ok. 90st.C

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar

ciśnienie przy 3500rpm: minimum 3,5 bar

ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano

7. 2.5TDI (AKE/AYM/BAU/BCZ/BDG/BDH/BFC)

temperatura oleju: ok. 80st.C

cieśnienie na biegu jałowym: minimum 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar

ciśnienie przy wyższej liczbie obrotów: maximum 7,0 bar

8. 3.0 (ASN/AVK/BBJ/BGN)

temperatura oleju: ok. 80st.C

cieśnienie na biegu jałowym: co najmniej 1,5 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3 bar

9. 2.0FSI (AWA)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 2,0 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 2,7...4,5 bar

A4 B7:

10. 2.7TDI (ASB/BKN) oraz 3.0TDI (BPP/BSG)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 4,0 bar

co ciekawe czujnik reaguje dopiero przy spadku do 0,7...1,1 bar !!!

11. 2.0TFSI (BGB/BPG/BWE/BUL/BYK/BPJ/BWT)

temperatura oleju: minimum 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie przy podwyższonych obrotach (pomiędzy obrotami jałowymi a ok. 1200-1300rpm): 1,2...1,6 bar

ciśnienie przy 2000rpm: 2,7...4,5 bar

ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano

12. 3.2FSI (AUK/BKH)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,2 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 3,4 bar

13. 4.2FSI (BNS)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,5 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 3,5 bar

Sprawdziłem jeszcze jak sprawa wygląda w przypadku niektórych silników montowanych w A4 B8:

14. 1.8TFSI i 2.0TFSI (wszystkie wersje czteroliterowe)

temperatura oleju: minimum 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie przy obrotach jałowych: 1,2...2,1 bar
ciśnienie przy 2000rpm: 1,6...2,1 bar ("skandalicznie" mało, podejrzewam, że niektórzy mechanicy już by kapitalny remont sugerowali :P )
ciśnienie przy 3700rpm: 3,0...4,0 bar
faza docierania silnika:
ciśnienie przy 2000rpm: 3,0 do 4,0 bar

15. 3.2FSI (CALA)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,2 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,5 bar

16. 3.0TFSI (CAKA/CCBA/CGWC/CGXC/CHMB/CMUA)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 1,2 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,5 bar

17. 3.0TDI (CDUC/CLAB/CKVB)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,5 bar

18. 2.0TDI (CJCB)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: co najmniej 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: przynajmniej 1,4 bar

19. 2.0TDI (CAGA/CAGB/CAGC/CAHA/CAHB/CMEA)

temperatura oleju: przynajmniej 80st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie przy obrotach jałowych: przynajmniej 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: przynajmniej 2,0 bar

I na koniec ciekawostka z A8 D3:

20. 6.0W12 (BHT/BSB/BTE)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie przy obrotach jałowych: minimum 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 3,0 bar

ciśnienie przy wyższej liczbie obrotów: maximum 7,0 bar

czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (ciśnienie przy obrotach jałowych prawdopodobnie jest ignorowane)

Jak będzie mierzone ciśnienie przy wyższej temperaturze oleju niż przewiduje procedura serwisowa dla tych silników TDI (80st.C), to wynik raczej na pewno będzie zafałszowany i manometr wskaże niższe ciśnienie, gdyż lepkość oleju - "gęstość" - zmniejsza się im bardziej się on nagrzewa, co pokazuje ten oto wykres:

2.jpg

Dlatego mechanior powinien mieć w tym czasie podpięty interfejs diagnostyczny, np. VCDS-a do monitorowania jego temperatury :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema mój mechanik mowił że ciśnienie min 1,9 bara a max nawet do 6 bara daje więc jest ok

5. 1.9/2.0TDI (AVB/AVF/AWX/BKE/BPW/BRB)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie na biegu jałowym: minimum 0,8 bar

ciśnienie przy 2000rpm: minimum 2,0 bar

Może być, majster pewnie zagrzał olej do wyższej temperatury stąd to przekłamanie o którym wspominałem wcześniej.

Za duże ciśnienie też nie jest wskazane, bo Ci uszczelnienia w silniku puszczą, ale przy 6 barach nic się nie powinno dziać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...