meidzer Opublikowano 27 Października 2008 Opublikowano 27 Października 2008 Witam, mam problem z moim autkiem Audi A4 2,0i 2001 rok. Czyściłem jakiś tydzień temu przepustnicę, a poza tym zapala mi się co jakiś czas kontrolka silnika. Wydaje mi sie że mam coś z sondą lambda, albo wtryskami. Proszę o pomoc? Co można wnioskować po tych logach?
mateogda Opublikowano 27 Października 2008 Opublikowano 27 Października 2008 Co można wnioskować po tych logach? Że niema sensu logować wolnossącej benzyny??? Tak na poważnie: jakie błędy wywala i co spodziewasz się znaleźć w tych logach?
meidzer Opublikowano 28 Października 2008 Autor Opublikowano 28 Października 2008 Juz trzeci raz kasowałem błędy 17947 ( czujnik położenia sprzęgła ) - Naprawiłem juz go wczoraj bo pokazywał ciągłe zwarcie; 17536 (długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby - bank 1- ; 17545 (długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1 - mieszanka bogata - b.jałowy). Takie błędy mi pokazuje. Wczoraj przed tym postem naprawiłem juz czujnik położenia sprzęgła i po przejechaniu odcinka 500m i czestych zmianach biegów w celach testowych, żaden błąd nie wyskoczył). Gdyby nie zapalająca sie od 2 tygodni co jakis czas kontrolka silnika to bym nie odpalał Vaga i pewnie za szybko bym tych błedów nie wykrył, ale i tak nie dokońca podobała mi sie praca silnika. Zdawać by sie mogło, że silnik co jakiś czas ma coś w rodzaju "turbodziury" i dopiero po małej chwili zaczyna ciągnąć i to chyba nie ze swoją teoretyczną mocą. A poza tym jest problem z obrotami, co daje o sobie znać przy zmianach biegów i przy wciskaniu sprzęgła obroty podskakują o jakieś 200 co powoduje ze silnik wchodzi na następny bieg na przegazowaniu. Znalazłem na forum kilka postów o tym problemie, ale po radzie wyczyszczenia przepustnicy i póxniejszym jej zaadaptowaniu, nie ma wyraźnej poprawy z tymi obrotami. Dodam ze na biegu jałowym obroty nie falują. Jestem dość wrażliwy na punkcie takich usterek i zależy mi na ich naprawieniu, a szczerze mówiąc miałem juz różne przeboje z moją poprzednią audi a4 i jej "fachowymi" mechanikami i teraz wolę wcześniej sam poszukać przyczynę i im wszystko podać na tacy lub ewentualnie sam naprawić. Daletgo proszę was o pomoc.
mateogda Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Grupa 032 - korekty długoterminowe składu mieszanki, grupa 033 - korekta chwilowa i grupa 034 - sonda (tej ostatniej nie jestem pewien), statycznie. a swoją drogom mógłbyś się wybrać na spota do 3m.
meidzer Opublikowano 29 Października 2008 Autor Opublikowano 29 Października 2008 Rozumiem, że mam zrobić logi z tych grup, tak? Dziś postaram sie to zrobić i wstawić. Ale zrobie tylko statyczne, bo niestety mój interfejs jest na port COM i niestety nie działa mi z przejściówką imitującą wirtualny port COM przez USB [br]Dopisany: 28 Październik 2008, 14:59_________________________________________________Oto logi statyczne grup 32, 33, 34: proszę o analizę Czy wiecie gdzie mogę znaleźć tabele wartości zmierzonych dla silnika ALT, mysle że mógłbym wtedy samodzielnie wnioskować na podstawie wykonanych przez mnie logów, a tak to musze Was prosić o pomoc.
mateogda Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Tragedii niema chociaż faktycznie trochę bogato na jałowym, do sprawdzenia: wtryski, regulator ciśnienia paliwa, zawór zbiornika węgla aktywnego (czy nie przepuszcza), przepływomierz, sonda (lub jej grzałka).
meidzer Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Opublikowano 4 Listopada 2008 Dziękuje za odpowiedz.[br]Dopisany: 01 Listopad 2008, 07:03_________________________________________________A powiedzcie mi koledzy gdzie znajdę w tym silniku sondę lambda i jak ją sprawdzić? Mój magik od Vaga powiedział ze prawdopodobnie konczy sie jej żywot.
skrzyna Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 witam....mam podobny problem 17545 mozesz napisac jak rozwiazales swoj problem?
meidzer Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Opublikowano 22 Listopada 2008 Skrzyna, u mnie problem nadal występuje, ale wiem co jest jego przyczyną - jest to przepływka. Zdemontowałem ją aby przeczyćieć ja Kontakt U i patrze a tam nie ma tego drucika wraz z opornikiem i nie ma co czyścic. Jestem pewny ze jak w przyszłym tygodniu wymienie przepływkę to problem napewno zniknie przynajmniej częściowo. A do paliwa ostatnio dwa razy dodawałem specyfik do czyszczenia wtrysków w benzynie. Zapalała mi sie ta wcześniej opisana kontrolka silnika i po pewnym czasie sama zgasła (wracam z pracy patrze, a kontrolki nie ma, a rano była) i do tej pory (czyli jakies 2 tygodnie) juz sie nie zapaliła. Nie sprawdzałem ostatnio błędów czy nadal wyskakują mi te błedy, ale jak to zorbie to napisze na forum.
skrzyna Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 no ja dzisiaj wymienilem wtryski i regulator cisnienia paliwa ....skasowalem blad zrobilem okolo 100km kontrolka sie nie zapalila ale blad sie pojawil, az rece mi opadaja bo mam to auto od 2 miesiecy a wymienilem to co powyzej + termostat, servo , pompe hamulcowa przewody, klocki , czujnik temp. i swiatel stop ,pasek rozrzadu + rolki, no i w miescie to mi pali jakies 15/100 niedlugo oszaleje bo nie mam pomyslow... daj znac co jak wymienisz przeplywke czy pomoglo...
Deszcz Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 U mnie również jest ten sam problem, to chyba jakaś wada naszych ALT'ów. CO prawda u mnie jest 17544 (mieszanka zbyt słaba) ale to w sumie ten sam problem. Co do Waszych ze skrzyna kodów (17545) znalazłem coś takiego, może w czymś pomoże: (UWAGA JEST TO TŁUMACZENIE AUTOMATYCZNE Z HOLENDERSKIEGO): Kod błędu: 17545 P1137 Długoterminowe paliwa Trim Add.Fuel, bank 1 system zbyt bogaty Dodatkowe informacje na temat kodów błędów. Przerywany Możliwe objawy: * KONTROLKA Engine Możliwe przyczyny: * Dziurawy dożylnie * Zapłonie (sprawdzić prawidłową wartość) * Paliwo silnikowe - dostaje zbyt dużo * Zbyt wysokie ciśnienie paliwa * Temperatura wody * Temperatura powietrza * Miernik powietrza * Czujnik tlenu Kontroli wady (Czujnik tlenu (y) wada * System defect Emisji par (EVAP) Awaria systemu Możliwe rozwiązania: * Sprawdź nieszczelności w dolotowy i układ wydechowy * Sprawdź wlotu powietrza wtórnego wyciek * Sprawdź nieszczelność rur próżniowych * Sprawdź / zastąpić temperatura wody (sprawdzić prawidłową wartość) * Sprawdź ciśnienie paliwa (zaznacz prawidłową wartość) * Sprawdź / zastąpić pompa paliwa * Sprawdź / zastąpić powietrza licznika (sprawdzić prawidłową wartość) * System Sprawdź emisji par (EVAP) system * Golf w silnik FSI z problemem, jest to również zauważyć. Samochód używany, że regularne 95-oktanowa benzyny bezołowiowej. Kontrolka Engine świeci, a samochód był wstrząśnięty i rozumie. 98 oktanową paliwa bezołowiowego i samochód ma już nie więcej niepowodzeń i znacznie większej mocy. * Jeśli samochód z 2001 r., należy sprawdzić raz skrzyni korbowej zaworu wentylacyjnego (w klapce lid). Obejrzyj pomarańczowy membranę w drzwi. Zwykle jest to uszkodzony lub czasami nawet zniknął. W trakcie 2001 roku jest klapka zmienić / poprawić.
skrzyna Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 no ja chyba teraz lambde wymienie a potem przeplywke ... a jak to nie pomoze to nie wiem co zrobie,... chyba spale ten samochod bo niewdzieczny jest jak na audi.... trza mi bylo trzymac moje a6 bo nie mialem zadnych klopotow ...ech az mi sie wszystkiego odechciewa[br]Dopisany: 23 Listopad 2008, 19:32_________________________________________________meidzer...i jak wymieniles przeplywke?? pomoglo ? czy nadal jest kicha?? ja bede w sobote mial sonde i przeplywke i zaraz wymieniam.....moze pomoze... daj znac jak ci poszlo..
meidzer Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Opublikowano 27 Listopada 2008 Czekam jeszcze na przepływke, juz podobno wysłana, mam nadzieję ze jutro dotrze, lub najpóźniej w sobotę. Jak tylko wymienię to dam znać.
skrzyna Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 meidzer moglbys zrobic dla mnie logi ze swojego auta kanalu 30 i 36? bardzo bym cie prosil ,bede mogl porownac....
meidzer Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2008 Jak znajde chwile to jutro zrobie te logi. Dzis odebrałem przepływomierz i jest z nim chyba problem, a mianowicie nie widze aby on posiadał ten drucik z opornikiem w środku. Mój stary który nadal siedzi w mojej A4 tez go nie ma i mechanik stwierdził ze powinien być a jak go niema to przepływka nie działa. Ten nowy oryginalny Boscha o tych samych numerach co mój, też nie ma tego drucika jak zaglądam do niego do środka. Czy mozecie mi powiedzieć czy ten drucik tam powinien byc czy też nie?
skrzyna Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 ja mojego jeszcze nie rozbieralem...jutro powinienem dostac nowy to lukne do srodka to ci cos powiem co tam jest...
meidzer Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2008 Ok bede ci bardzo wdzięczny, bo nie wiem czy mam tą nową przepływkę odsyłać czy montować.[br]Dopisany: 01 Grudzień 2008, 22:28_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t50468.0.html;highlight=przepływomierz to jest link do tematu, w którym opisane jest jak czyścić przepływkę w silniku 2,5TDI i tam widać taki drucik z czerwonym elementem "oporowym", który jest zamontowany na tym plastykowym elemencie do pomiaru masy powietrza. U mnie w moim przepływomierzu tego drucika brak
skrzyna Opublikowano 2 Grudnia 2008 Opublikowano 2 Grudnia 2008 przeplywka doszla i tez nie ma zadnego drucika z opornikiem wiec chyba tak powinno byc....
meidzer Opublikowano 2 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2008 Jednak zamontowałem ten przepływomierz i wydaje sie ze autko lepiej sie wkręca na obroty i juz nie ma efektu podobnego do turbodziury. Dodam, że wcześniejsze falowanie obrotów i spadanie z obrotów oraz gaśnięcie autka ustąpiło całkowicie po tym jak znalazłem odłączony wąż od układu dolotu powietrza, przed samą przepustnicą, po jego podłączeniu, czego nie zauważył wcześniej "Mechanik" przez 4 dni naprawiania u niego w warsztacie usterki falujących i spadających obrotów. Mam tylko nadzieję, że jak teraz wykasuję palącą się żółtą kontrolkę silnika to ona nie zapali mi się juz nigdy :> no i bede liczył na to, że znikną mi w końcu błędy 17545 i 17536!!!
FranoF1 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Jednak zamontowałem ten przepływomierz i wydaje sie ze autko lepiej sie wkręca na obroty i juz nie ma efektu podobnego do turbodziury. Dodam, że wcześniejsze falowanie obrotów i spadanie z obrotów oraz gaśnięcie autka ustąpiło całkowicie po tym jak znalazłem odłączony wąż od układu dolotu powietrza, przed samą przepustnicą, po jego podłączeniu, czego nie zauważył wcześniej "Mechanik" przez 4 dni naprawiania u niego w warsztacie usterki falujących i spadających obrotów. Mam tylko nadzieję, że jak teraz wykasuję palącą się żółtą kontrolkę silnika to ona nie zapali mi się juz nigdy :> no i bede liczył na to, że znikną mi w końcu błędy 17545 i 17536!!! Problem zniknął? Przepływka zepsuta? Byłbym wdzięczny o odpowiedz. Pozdrawiam Krzysztof
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się