Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Montaż osłony silnika i skrzyni biegów


Gość spedyt

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawiły się na forum posty dotyczące celowości zakładania takiej osłony, szczególnie że niektórzy pogubili swoje w śniegu (ja też :cry: )lub w innych przypadkach losowych.

Zakupiłem owe osłony w popularnym serwisie aukcyjnym :wink:

Nie pasują idealnie ale przy odrobinie chęci można sobie poradzić.

DOBRA RADA: PLANUJESZ ZAKUP? KUP Z ZESTAWEM ŚRUBEK A BęDZIE ŁATWIEJ :wink:

Zaczynamy!

Potrzebne rzeczy: śrubokręty, kilka wkrętów i podkładek, wiertarka i wiertło 6mm do centrowania otworów, płaskownik.

3.jpg

Pozostałość po starej osłonie

2.jpg

Przed montażem

1.jpg

Przykręcić osłonę silnika do przedniego pasa nadwozia. Na szczęście miałem ori wkręty

100_0047.jpg

Następnie po obu stronach do nadkola.

100_0050.jpg

Widok z drugiej strony

100_0051.jpg

Pierwsza osłona prawie gotowa

100_0048.jpg

Przygotować płaskownik do podtrzymania osłon na środku

100_0052.jpg

Przykręcić osłonę skrzyni do osłony silnika i płaskownika

100_0055.jpg

Przykręcić osłonę skrzyni z tyłu do podwozia, miejce montażu wynikło z otworów w osłonie

100_0056.jpg

100_0058.jpg

Dokręcić wkręty i cieszyć się z zakończenia pracy.

Efekt końcowy

100_0062.jpg

I teraz najważniejsze!!

Musisz wymienić olej to zrób to przed wykonaniem osłon :cool:

Na koniec sprawdzenie prześwitu

100_0060.jpg

Wszystko jest sztywne i nic nie klekocze

Przy okazji zamontowałem osłony termiczne tłumika bo w niektórych miejscach brakowało nakrętek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry instruktaż, ja w swoim aucie 3 razy podczas jazdy w trasie miałem "wachlowanie" osłony.

Za każdym razem "puszczał" ori wkręt. Technika mocowania osłon przez producenta to moim zdaniem nieporozumienie.

Po trzecim razie się zeźliłem i do mocowania osłon dałem sruby 6-tki.

Teraz ciągnik by nie wyrwał. Jedyny problem to gdy sam je zdejmuję i zakładam. Umorduję się wtedy niemiłosiernie.

Planuję przyspawać szpilki- wtedy tylko osłony do góry, nakrętki w ruch i zrobione. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne, ja u siebie mam najpierw zalozona oslone od skrzyni a potem pod silnikiem, ale i tak z tego co widze nie ma roznicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komplet oryginalnych kołków z uchwytami to

8D0 805 121 [8D0805121] x 6szt. [kołek zaciskowy]

8D0 805 960 [8D0805960] x 6szt. [nakrętka]

4A0 805 121A [4A0805121A] x 4 szt. [kolek zaciskowy]

4A0 805 163 [4A0805163] x 4 szt. [klips]

za taki zestaw w serwisie po rabacie dałem 96,62 zł :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie mam najpierw zalozona oslone od skrzyni a potem pod silnikiem

Jeżeli masz ori to powinno tak być zamontowane

Te osłony za cholere nie chciały pasować odwrotnie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem że na listwie łączącej obie osłony można użyć elektrycznych opasek zaciskowych sprawdzają się świetnie koszt kilkudziesięciu czy kilkustet to grosze i zapewniam że osłony nie spadną.

W pozostałych miescach trzeba użyć przewidzianych elementów łączących - o ich cenach sie nie wypowiadam bo nie wiedomo czy się śmiać czy płakać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Słuchajcie no właśnie niedawno zuważyłem żę osłona od silnika w moim Audi już ledwo wisi na włosku więc zabrałem się do montowania od razu i mam pytanie!! :question:

Czy od przodu osłona wchodzi na zderzak czy pod zderzak to jest między zderzak a to do czego tam wkręca się te dziwne wkręty co jak rozumiem nazywają się ori :eek: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy od przodu osłona wchodzi na zderzak czy pod zderzak to jest między zderzak

Osłona wchodzi pod zderzak czylimiedzy zderzak a nadwozie

Na zdjęciu zderzak przykręcony jest do nadwozia wkrętem ale to tylko po to żebym go nie zostawił na drodze w czasie cofania.

dziwne wkręty co jak rozumiem nazywają się ori?

Ori to skrót od oryginalny, często stosowany szczególnie jak się nie wie jak napisać oryginał czy originał :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście pod zderzak - musi być opływowo ;) Tak samo na drugim mocowaniu pierwsza przychodzi od skrzyni a na nią od silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Już Rozumiem

Dzięki

Ja zrobiłem odwrotnie ale to z chęci przytrzymania zderzaka bo jak go ta osłona nie trzyma to on jakoś tak nie miło wygięty jest - pewnie na skutek przywalenia w jakiś zlodowaciały śnieg pozostawiony na ulicy przez naszych ukochanych drogowców. :frown:

Będę kombinował dalej

Pozdro

P.S. intruktarz zdjęciowy naprawdę profeska!! :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje sie ktos jakie ma wymiary ten plaskownik?? okazuje sie ze w mojej a4 go nie ma ;) nie mam zamiaru kupowac w ASO.. wole sam zrobic, wiec bylbym wdzieczny gdyby ktos moze podal jakis wymiar :)

pozdrawiam

P.S. Opis REWELKA :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie, po co te oslony, oczywiscie pomijam sprawe ewentualnej ochrony paskow i innych elementow mechanicznych przed blotem sola czy sniegiem. Czy sa jeszcze jakies inne korzysci? Podejrzewam ze poprawia to cyrkulacje powietrza pod podwoziem w czasie szybkiej jazdy, ale czy jest teszcze cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z hałasem? rozumiem ze z punktu slyszenia kierowcy wytlumia to dzwieki dochodzace z poza samochodu, a co z dzwiekami od silnika, czy nie kumuluja sie odbijajac sie od oslony, czy ktos ma jakies doswiadczenia w tej sprawie, czy silnik glosniej slychac z oslona czy bez niej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z dzwiekami od silnika, czy nie kumuluja sie odbijajac sie od oslony

Osłona wygłusza, ale i tak to jest zauważalne tylk na zewnątrz i bardziej przy klekotach(diesel).

Jeszcze jedna sprawa wczoraj miałem okazję oglądać silnik w Astrze z tego samego rocznika co mój a tam nie ma osłon, ilość syfu w zakamarkach nieporównywalnie większa niż z osłoną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...